Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5416
Hei hei freaks

Forleden dag var jeg i utlandet, kjøpte meg sprit på tax free`en, som de ikke zippa igjen med en sånnen tax free pose. Den la jeg i håndbagasjen.
Kom til oslo, sjekka inn vanlige bagasje, gikk til sikkerheten, kom ikke videre fordi jeg hadde ikke en tax free pose på spriten min, sa jeg måtte sjekke inn håndbagasjen.
Sente håndbagasjen med 1 data, 1 mus, 2 skjerf, 1 liter sprit.
kom inn til gaten, sto i "tunellen" til flyet med vinduer, ser at de mister bagen min ned i bakken fra 2-3 meter, tenker faen, nå er spriten knust, dataen ødelagt og skjerfene ødelagt.

Kommer til flyplassen min, sjekker bagasjen og dataen er vekke.
Noe tips om hva jeg skal gjøre?
(sorry for stram skriving)
Du har vell snakket med flyselskapet?
Er vell forresten ikke Norwegian sin feil, men bakkepersonalet.
Sist endret av Vod0; 2. januar 2014 kl. 00:59.
Snakk med flyselskap og bruk reiseforsikringen for det den er verdt.. Men det vet du sikkert allerede. Det egentlige poenget med tråden din var vel å rante litt om Norwegian..
Trur det går på Norwegian, men det er jo bakkepersonalet sin skyld og de er ikke av den mest oppegående gjengen. Bare for å spesifisere, så jobber bakkepersonalet for flyplassen og ikke Norwegian.
Det kan være i flyselskapets interesse å ta seg av dette dersom de vil ha fornøyde passasjerer. Anbefaler derfor å kontakte Norwegian.
Lord of the sad
Trådstarter
er det noe jeg kan "true" om å gå til media med?
det siste de trenger er mer hate..

har forresten snakket med en på flyplassen, jeg fikk papirer på at den var vekke osv.
men er bare jævlig forbanna, noen må svi
Sist endret av ScottMescudi; 2. januar 2014 kl. 01:12.
Norwegian sine egne sider om bagasjeuregelmessigheter.

Selv om de ikke eksplisitt nevner stjålet bagasje, så er det iallefall en ting som går igjen under både forsinket og skadet, og det er "Alle krav om erstatning må sendes per post, og inneholde den originale rapporten skrevet på flyplassen.."
Sitat av zlagther Vis innlegg
Trur det går på Norwegian, men det er jo bakkepersonalet sin skyld og de er ikke av den mest oppegående gjengen. Bare for å spesifisere, så jobber bakkepersonalet for flyplassen og ikke Norwegian.
Vis hele sitatet...
Nei. F.eks. har Norwegian og SAS forskjellig bakkemannskap (Norwegian har Røros Flyservice og SAS har SAS Ground Handling).
Lord of the sad
Trådstarter
Nei, flaska overlevde heldigvis, er absolut vodka, sterkt glass

Tingen er at jeg må jo betale egenandel på dette, dataen kosta 8000 kroner
selvandelen kommer nok på 1000
Sist endret av ScottMescudi; 2. januar 2014 kl. 01:16.
Jeg leste feil. Ta det opp med flyselskapet (det er disse du skal forholde deg til) og selskapet der du har reiseforsikring.
Sist endret av Xasma; 2. januar 2014 kl. 01:16.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det her er i all hovedsak din feil. Alle vet at du ikke får ta med 1 liter sprit i håndbagasjen uten å ha det i tax free pose. Eller så du ikke alle de flere hundre lappene som henger på alle flyplasser om det?

At du i tillegg sender sprit i bagasjen uten å få tak i en "fragile" lapp, eller å pakke det forsvarlig er ganske utrolig. Jeg har sendt vin i bagger flere ganger, helt uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
True story. Begynner flaska å lekke slik at den ødelegger andres bagasje er det i tillegg du som må ta støyten, ergo ikke det lureste å gjøre med mindre du har litt padding rundt.
Lord of the sad
Trådstarter
Jeg tenkte ikke over det, det er vell hun dama i tax free`en som skal zippe den igjen, hadde ikke sovet på en del timer og var stressa, ville bare komme meg hjem med alt...
Din beste sjangse her er reiseforsikringen. Men er ikke helt overbevist om at du får det dekt der heller. Det heter seg nemlig at man ikke skal sende verdisaker som innsjekket bagasje. Å Norwegian betaler vel knapt erstatning før de har en rettskraftig dom mot seg. Det er jo tross alt et tulleselskap på de fleste måter.
Norwegian har et visst, men begrenset ansvar ovenfor tapt baggasje. Derfor skriver de at verdifulle ting ikke skal pakkes i den innsjekkede bagasjen. Ikke minst behandles baggasje relativt tøft på flyplassene, og det er derfor ens eget ansvar å pakke bagasjen slik at den tåler dette.
Hvis Norwegian ikke er behjelpelig her, må du nesten ta kontakt med Aviator, som er handling agent for Norwegian, på den flyplass hendelsen skjedde.

http://aviator.eu/no/
Hvordan kan bagasjen din falle fra 2-3 meter? Sto de oppe i en stige for å se hvor mye den tålte, eller?
Sist endret av MrCryptical; 2. januar 2014 kl. 02:15.
Jeg tror i hvert fall ikke du skal gå til media med dette. Måten du skriver på får meg til å tenke at du er mindreårig. Og viss du da skal gå å grine til norwegian om at de knuste spriten du ikke har lov å ha i din besittelse, så regner jeg med at du kommer dårligst ut av dette min venn.
Sitat av Hest Vis innlegg
Jeg tror i hvert fall ikke du skal gå til media med dette. Måten du skriver på får meg til å tenke at du er mindreårig. Og viss du da skal gå å grine til norwegian om at de knuste spriten du ikke har lov å ha i din besittelse, så regner jeg med at du kommer dårligst ut av dette min venn.
Vis hele sitatet...
Tror ikke akkurat en mindreårig bare kan valse inn på tax-free og kjøpe sprit..?
Er folk hjerneskada? Gå til media? Hva med å melde fra til flyselskapet om at man mener at noe er stjålet fra baggen før man går helt bananas.

Er så sykt lei av folk som hyler og skriker før de har gjort det mest åpenbare av alt........
Sitat av Hest Vis innlegg
Jeg tror i hvert fall ikke du skal gå til media med dette. Måten du skriver på får meg til å tenke at du er mindreårig. Og viss du da skal gå å grine til norwegian om at de knuste spriten du ikke har lov å ha i din besittelse, så regner jeg med at du kommer dårligst ut av dette min venn.
Vis hele sitatet...
Chillout. Hvor mange ganger har du sett/hørt om en mindreårig med literflaske sprit?

..Og forsåvidt, jeg synes det er bare bra hvis Norwegian får kjeft. Servicen er helt elendig, og ekstraprisen hos andre selskaper er verdt de pengene du gir. Go SAS!
Sist endret av aeon_illuminate; 2. januar 2014 kl. 03:39.
Sitat av Hest Vis innlegg
Jeg tror i hvert fall ikke du skal gå til media med dette. Måten du skriver på får meg til å tenke at du er mindreårig. Og viss du da skal gå å grine til norwegian om at de knuste spriten du ikke har lov å ha i din besittelse, så regner jeg med at du kommer dårligst ut av dette min venn.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med å se hva slags media som kan ha interesse for denne historien.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Følgande feil er gjort:
1: Verdifulle ting i innsjekka bagasje - http://www.tv2.no/underholdning/hjel...t-3820289.html
2: Væske i innsjekka bagasje.

Les vilkåra til Norwegian, eller oppslaga som er på samtlige flyplasser når du sjekker inn.

I tillegg har ein del land forbod mot å sende litium-baserte batterier i innsjekka bagasje, som du har brote ved å ha PCen der. Så det er din eigen feil, og antakeleg vil reiseforsikringa trekke ein del fordi du har vore uaktsom når du sendte PCen der.
Syns det er gjennomført lite modent av deg, TS, å legge ut en sånn historie på nett som er mer refsing enn et spørsmål om hjelp her på Freak. Greit det ikke er like mange og kiker her inne som på VG, men det vil heller ikke si at vi er få mennesker her. Dette blir nestes som snik-reklame, bare dette er refs og ikke en lovnad om gull og grønne skoger.


Videre, som slashdot skriver, så har du vært uaktsom i denne saken, men likevell et offer for tyveri. Meld fra til Norwegian og kontakt forsikringen. Ellers godt nyttår!
Sitat av zlagther Vis innlegg
Trur det går på Norwegian, men det er jo bakkepersonalet sin skyld og de er ikke av den mest oppegående gjengen. Bare for å spesifisere, så jobber bakkepersonalet for flyplassen og ikke Norwegian.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør de ikke.
Bakkepersonellet jobbet for Norwegian. De er ikke ansatt i Norwegian men har kontrakt med dem. Kontakt Norwegian så hjelpe de deg vidre. Røros flyservice er vel kjøpt opp av aviator, så er dem som er bakkepersonell.

Når det kommer til tidligere kommentar om hvor smarte disse er, så kan du faktisk ikke bare komme å få jobb hos dem. Du må sikkerhetsklareres, mye kursing og sertifikater må taes.
sier heller : Fuck dem som aldri klarer å følge instruksjoner/regler og suttrer som babyer etterpå !