Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 635
Jeg veit at loven om angrerett gjelder for kjøp over nett eller postordre osv, og gjelder inntil 14 dager. Hvordan er loven ved kjøp i butikk? Jeg kjøpte et stereoanlegg for 14 dager siden som jeg vurderer å returnere fordi jeg ikke er fornøyd med det. Det fungerer fint og det er ikke noe feil med det, men det er småting som jeg irriterer meg over. Har jeg noe å stille opp med, og kan butikken si nei til retur?
Sist endret av DonTomaso; 31. august 2003 kl. 13:59.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
De kan selvfølgelig si nei til retur. På den annen side, om stereoanlegget er av den dyrere typen, kan du bare si at det ikke var helt det du hadde i tankene, eller noe sånt som at den ikke passer helt med de akustiske forholdene i rommet der du hadde tenkt å bruke det. Du får neppe penga tilbake, men det er ganske sannsynlig at de er kule og lar deg bytte det mot et annet anlegg + mellomlegg.

hj
Det spørs jo litt hvor du har kjøpt det oxo da. Elkjøp har for eksempel 30 dagers full retur-rett. Har hendt ofte det at jeg har kjøpt ting og fått igjen penger. Ellers pleier ikke alle butikker å være så veldig strie på slik..
Hvis du har kjøpt det hos Elkjøp kan du vel returnere det?
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Anlegget er kjøpt hos HIFI-Centeret i Stavanger og jeg vet ikke hvilken praksis de har når det gjelder retur. Men det hele koker altså ned til at det avhenger av den enkelte butikk? Tenkte bare at den nye forbrukerloven kanskje inneholdte noe jeg kunne bruke for å kanskje ha retten på min side. Jeg får vel spørre HIFI-Centeret i morra, håper det går greitt. Hvis ikke : Er det none som er interessert i et Harman/Kardon 2550s-sett? 6500.- Det fungerer altså bra, men jeg synes det er litt for svært. Bilde her
Sist endret av DonTomaso; 31. august 2003 kl. 14:49.
Det sies jo at du har 10 dager full retur rett, No questions asked.
Jeg kjøpte et stereoanlegg for 14 dager siden
Vis hele sitatet...
Litt sent med 10 dager da ?
HVis de ikke vil returnere den, kan du jo spørre om det er mulig å kjøpe et annet produkt... det går dem sikkert med på
http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html

Står slik jeg forstår det at man kan returnere innen 14 dager, dersom varen kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde.

Stikk ned, snakk med dem og vær hyggelig, så ordner det seg sikkert.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Det står altså "ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted". Det jeg lurer på er om dette også gjelder ved kjøp i butikk, noe desverre mistenker at det ikke gjør. Men hvis jeg er hyggelig og grei ordner det seg kanskje likevel. Håper det iallefall. Uansett er det ingen krise hvis jeg ikke får bytta, men jeg så et NAD-anlegg på hifiklubben som var så utrolig fint som jeg kanskje heller vil ha. Sånn er det når man ikke sjekker grundig på forhånd
Opprinnelig postet av Lord_Kamikaze
Litt sent med 10 dager da ?
Vis hele sitatet...
Sorry... My mistake. Skal lære meg og lese hele poster