Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1943
Noen som vet hvilke restriksjoner mellomtung-lappen gir? Det er bare restriksjoner på hk, right? Lurer på om jeg ikke skal ta lappen for mellomtung sykkel og kjøpe meg en Kawasaki ZX-6R Ninja.
tror det er kun hk det går på ja
på mellomtung går grensa på 34 hk (eller 35, tror det var 34) og man kan ha så stor kubikk som man vil, bare det er under 34 hk

du får mer ut av en 250 med 34 hk enn med enn 600 med 34 hk altså, mindre vekt og dermed går det fortere, ligger bedre osv, men eg ville ha kjøpt en Honda CBR600RR `03 model til 120000kr den er g00d hehe
w00p's Avatar
Trådstarter
Det jeg også trodde.. Du vet ikke hva max antall hester er? Innbiller meg at det er i overkant av 100(110 kanskje). Kan dette stemme?
må nok desvere skuffe deg der w00p hehe er nok max 34 hk der
Mellom klasse er begrensett til 250 ccm og seff støyreglene som gjelder i hele EU (samme regler i Norge).
w00p's Avatar
Trådstarter
Roadkill : tror ikke det stemmer at det er begrenset på 250ccm?

Elanzer : damn :P Menneh, er vel ikke så pes å få registrert en 600ccm som mellomtung igrunn.. Kjenner en som har en Honda CBR600R, han har gjort det..

Edit: hvis man har en original 600ccm med 110 hk registrert som mellomtung, er det vel veldig vanskelig for politiet å finne ut om den er plombert eller ikke på stedet(hvis man blir stoppet f.eks.), eller hur?
Man kan ha en 1200cc ++++ hvis man vil, så lenge den har under 34hk! Men det blir jo ikke produsert mc'r med større sylindervolum enn 600cc som har under 34 hk fordi det er ulønnsom, både økonomisk og praktisk!
nei det med 250cc stmmer nokk ikke nei.

det er det samme hvor mange kubikk sykkelen er så lenge den ikke overskrider 34HK....

ville ikke kjøpt en 250cc...som feks. aprilia rs 250...

greit nokk at den går bedre enn hva en 600cc racing vil gjøre, men den dagen du blir 20år og kan fjerne plomberingene lovlig...da angrer du nokk ikke =)

eneste som kan være et problem er at ikke alle typer sykler kan plomberes ned effektivt til 34HK....

en kamerat av meg ville kjøpe 03' yzf R6 men fikk beksjed av yamaha norge at det ikke lot seg gjøre. han tok kontakt med et tysk selskap som leverte ned trimmingssett til den og fikk den lovlig....

i teorien skal en kunne kjøpe en hayabusa å trimme den ned til 34HK...
w00p's Avatar
Trådstarter
Adrixx : Ah, takk for svar.
Har aldri vurdert å kjøpe en 250ccm, jeg SKAL ha en Kawasak zx-6r Yzf R6 er vel kanskje et bedre kjøp enn zx-6r'n, men jeg har av en eller annen merkelig grunn "alltid" hatt lyst på en ninja.. Vet du om det er stress å trimme disse ned til 34hk?

Grymt å hatt en Hayabusha, ja Men de er en smule dyre, hehe...
hmm jevlig merkelig regelverk. du får jo 650ccm med 80 hester.

men hvordan går grensene?

moped: 10 hester (EU 2,5)
lett: 15 hester
...
....

noen som vet de andre??

tetra
w00p's Avatar
Trådstarter
I norge gjelder følgende:
Moped : <2,5 hk og <50 ccm
Lett : <15 hk og <125ccm
Mellomtung : <34 hk