Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2267
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Noen som vet om en lett måte å lære fransk på?

Lære vanlige setninger som ofte blir brukt. Om det er noen steder på nettet man kan gå for å lære fransk.

Ettersom jeg skal bli kokk, så er det greit å kunne litt fransk hvis man skal til Frankrike en gang, noe jeg håper på å få til, men noe som jeg tror ikke vil gå, slike typiske drømmer man har.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Du kan jo bruke oversetteren på Altavista! (Vous pouvez utiliser le traducteur chez Altavista !) http://babelfish.altavista.com
Vel, fransk er ikke det letteste språket å lære seg, verken i oppbygning og uttale. Er det faget jeg liker minst iallefall.
du kan jo prøve læreprogrammet oscar lake på fransk?
morsom sak magstr

Yo, mon nom est Dweep et fera un coctail avec des champignons et des poissons!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
det du kan gjøre, stikk ned på nærmeste bokhandel, og kjøp en sånn reise-parlør. ALLE de viktigste frasene du trenger i alle situasjoner pluss en liten ordbok bakerst, koster 50 spenn... Kjøpte sånn når jeg dro til italia i fjor, funka som bare rakkern, kunne ingenting når jeg dro, og bestilte mat på italiensk der nede og greier
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Må si at totto sitt forslag funker utmerket. I tilllegg så finnes det jo sånn "Learn to spaek French"-program for både pc g mac, så det burde vel ikke være noe stort problem...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hehe, aybara: kommet ny bok nå også: Learn Spelling in 1-2-3.....
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Hva kan den boken du prater på hete? Altså, hva het den boken du kjøpte da du skulle til italia?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hmm, husker ikke, veit ikke helt hvor den er nå.. heter vel Lommeparlør i Italiensk eller noe..
Tror ikke det er så sjakktrekk å være på babelfish, siden oppbyggingen av setninger og sånt blir ofte veldig galt Men ord og uttrykk funker som bare det
Her kan du lære mye "basic" fransk jaffal: http://www.jump-gate.com/languages/french/
WTF !!!
hvorfor skal du lære et språk som er så jevlig homofilt? fysj og asj og alt sammen !!! det er bare franske faggots som snakker det ødelagte, miserable, femenine språket !!! dette er ikke en hetse-post, men en post som prøver å hjelpe deg, og frelse deg fra det motbydelige! for valget er ditt, og makten og æren står på spill...

"fortvilt anti-fransk"
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Towlie: idiot. Slike totalt meningsløse poster som blottlegger din idioti for resten av verden blir ikke satt pris på her på forumet.
Opprinnelig postet av Dweep
morsom sak magstr

Yo, mon nom est Dweep et fera un coctail avec des champignons et des poissons!
Vis hele sitatet...
En coctail med sopp og fisk???
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Towlie
WTF !!!
hvorfor skal du lære et språk som er så jevlig homofilt? fysj og asj og alt sammen !!! det er bare franske faggots som snakker det ødelagte, miserable, femenine språket !!! dette er ikke en hetse-post, men en post som prøver å hjelpe deg, og frelse deg fra det motbydelige! for valget er ditt, og makten og æren står på spill...

"fortvilt anti-fransk"
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du hadde lest min første post litt mer nøye, ville du sett at jeg skal bli kokk, hvor det franske språket er ganske sentralt i matlagingen. Dessuten har jeg en drøm, som alle andre kokker, om å jobbe et par år i Frankrike eller i England eller no.
På ett kjøkken forfår mange av fagutrykkene på Fransk, noe som er grunnen til at de fleste kokke skoler har fransk som ett obligatorisk fag.

BTW: Jeg har aldri sagt at fransk er ett fint språk, men ikke stygt heller. Selv skjønner jeg ikke en dritt enda nesten. Har lært ett par uttrykk av kokkelæreren min. Men skulle jeg valgt mellom tysk og fransk, ville valget mitt, uten tvil havnet på fransk. En av grunnen til det er at det er ett språk som ikke sååå mange folk kan, i likehet med tysk. (i Norge altså, hvis dere skjønner hva jeg mener!?)

Den tysken jeg kan, har jeg lært av Rammstein
Opprinnelig postet av Vidde
Tror ikke det er så sjakktrekk å være på babelfish, siden oppbyggingen av setninger og sånt blir ofte veldig galt Men ord og uttrykk funker som bare det
Vis hele sitatet...
La oss si du gikk på ungdomskolen og skulle skrive en stil. du skriver den på norsk og gjør den om til fransk, da får du ca. 3-4, på videregående ville du fått 2-1. En sånn oversetter er ikke veldig bra.

Prøv noe gøy, sett først over til fransk, så tilbake til norsk, så til engelsk, så til tysk og tilbake til norsk.... hehe, det er gøy det... da skjønner du hva jeg mener!
Men skulle jeg valgt mellom tysk og fransk, ville valget mitt, uten tvil havnet på fransk. En av grunnen til det er at det er ett språk som ikke sååå mange folk kan, i likehet med tysk
Vis hele sitatet...
Hmm, grunnen til at du vil lære fransk er at det ikke er så mange som kan det?!
tror pointet er at det er litt sofistikert og gir litt status og kunne noe ikke så altfor mange andre kan..
Det er faktisk fler på verdensbasis som snakker fransk enn tysk.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
IvIoyner: Det vet jeg egentlig, men ikke her i Norge. Dessuten så virker fransk, mye vanskligere å prate enn tysk, noe som gjør det ekstra artig hvis man får det til.

Men som sagt, jeg har en grunn til at jeg skal lære fransk.
Det er bra, jeg tror ikke at man vil være overlegen er en grunn idetheletatt til å lære ett språk.