Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 954
Hvet ikke om dette er riktig sted å poste men:
Jeg fikk en brukt forsterker for et par uker siden, men denne lager en summelyd i høytalerene noe som er veldig irriterendes når du ikke hører på musikk. Jeg har prøvd å koble allt fra, men lyden er der fremdeles t.o.m. i hodetelefonen.
Er det noen som hvet hva som er galt?

EDIT: Glemte å nevne det emn den virket før jeg fikk den
Sist endret av trusk; 19. juli 2003 kl. 01:03.
jeg har samme problemet når jeg kobler fra forskerkeren, sjekk at kablen står ordentlig i og sjekk at line in (microphone) ikke er på.
trusk's Avatar
Trådstarter
Formulerte det kanskje litt dårlig men lyden forsvinner altså når forsterkeren er koblet fra høytalerene. Men den kommer tilbake når jeg kobler de inn igjen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er kanskje ikke så rart at høyttalerne blir stille når du kobler de i fra Kan være dårlig jording på den, for eksempel.
kan være dårlige kabler... mulig du har fått en skade på en eller.no.
Eller at kablene ligger nær en strømkabel som påvirker signalet til høytalerne
Opprinnelig postet av eHorse
Formulerte det kanskje litt dårlig men lyden forsvinner altså når forsterkeren er koblet fra høytalerene. Men den kommer tilbake når jeg kobler de inn igjen
Vis hele sitatet...
Haha, bra sagt Lyden forsvinner når høyttalerne ikke er koblet til forsterkeren.. bombe
trusk's Avatar
Trådstarter
Tja.. Jeg har opplevd at en annen forsterker lavde summe lyd og ikke høytalerene. Men den kortslutta etter ei uke

Forøvrig så har jeg to høytaler sett koblet til (begge stereo) og begge summer
Sist endret av trusk; 19. juli 2003 kl. 13:27.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Hva slags forsterker er det?
trusk's Avatar
Trådstarter
ROTEL STEREO INTEGRATED AMPLIFIER RA-500
hmmm har det samme problemet at den surrer litt