Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1272
Hvilket progarm skal jeg bruke hvis jeg har en beat og skal legge inn tekst til denne?
Du skal synge/snakke/rappe inn?

Jeg ville gått for Cakewalk, Cubase eller Logic.
Har selv bare erfaring med Cakewalk, og synes det er dritfett. Cubase og Logic er omtrent det samme, men det sies at dersom du gidder å ta deg litt tid å sette deg inn i Logic (er visst litt mer stress enn de to andre) så bør du gjøre det.

Etter du har spillt det inn, så kan du editere og legge på effekter og klanger i Sound Forge eller Cool Edit eller noe lignende. Eller med noen av de mange plugins'a du får til Cakewalk/Cubase/Logic...
Trådstarter
87 1
rappe/synge ja...

takk skal du ha.. høres bra ut...

Blir kvaliteten på sangen bra? Eller det kommer vel kanskje ann på datan?
Kommer ann på lydkortet, kabler (til en viss grad) og lydkilder...hvis du spiller inn noe med en drit gitar med drit lyd, så blir det drit, liksom...

Og så kommer det selvsagt ann på hvordan du stiller/mixer lyden på opptak, og etterpå...
Trådstarter
87 1
aight, takk takk du...