Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1547
Har en samsung 65 tommer i stua.
Kunne tenke meg lys bak skjermen som endrer seg i takt med hva som vises på skjermen.
Trenger ikke det dyreste og feteste men vil ha noe som funker og ser bra ut. Hva anbefales?
Philips tv-er har ambilight innebygd. Burde kjøpt den istedenfor den du har.
Tv med ambilight som nevnt over eller så er Philips hue en god løsning.
Philips hue sync box og Philips hue play gradient light strip.

Ikke billig, men Power har 25% kampanjer jevnlig og det er snart Black friday så det hjelper litt.

Et alternativ er å kjøpe vanlige Philips hue light strips til 799, - og styre lysfarge via appen. Du får ikke fargene synca til det som vises på TVen uten en sync box, men du får fargelys med forskjellige app-programmer til en mye billigere penge enn full pakke.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Philips tv-er har ambilight innebygd. Burde kjøpt den istedenfor den du har.
Vis hele sitatet...
Er av prinsipp motstander av lys bak tven, men en mørk høstdag. Med det rette innholdet på skjermen skjønner jeg nå hvorfor Phillips tv’er egner seg til dette.

Men kom igjen, panelene de spytter ut er søppel i brann. Stinker hesteræv faktisk

Hvis man allerede har en decent tv ville jeg heller gått for hue og en sync box

Ikke skaffet meg en selv enda, men hører ikke noe annet enn lovord om hele systemet
Jeg har Philips tv. En flott OLED tv ikke noe galt med den, men har brukt ambilight totalt 10 ganger på 2 år og det er bare for å flexe når jeg har besøk og alle syns det er corny Spar pengene dine og kjøp noe annet fett enn Sync box og lys!
PS: de kommer sjeldent på tilbud da Power ikke tjener noe særlig på Philips hue, hilsen tidligere ansatt
Startet selv først med hue play og en sync box, først pakketilbud på 2stk play og syncbox, så 3 ekstra play lamper ved senere anledninger også kjøpt på forskjellige tilbud, aldri hos Power vel å merke.
Synes play lampene er greie både i pris og bruksområder da de kan stilles stående og liggende, samt også kommer med sånn sticky tape for å feste de på veggen, bak skjermen eller hvor man ønsker.
Kan ikke fordra ledstrips personlig, men det er vel billigste alternativet.
Om du vil ha noe som er billigere enn Philips, så er visst tv led kitet fra Govee helt greit.

https://eu.govee.com/collections/all...ith-backlights

Selv på min 10+ år gamle Samsung, så bruker jeg en 12v lightstrip RGB+CCT og som har en zigbee kontroller som er koblet opp mot Hue systemet jeg har. Den syncher ikke med fargene på tv'en, men er fin for å sette en statisk farge for å avbelaste øynene på kvelden.
Kjører som oftest bare vanlig 2700k varm gul farge på den, som matcher resten av lysene i stua.
Denne løsningen kostet meg ikke mer enn 300 kr med deler fra AliExpress.
Anbefaler phillips hue