Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1056
Ganske nylig så gikk jeg til anskaffelse av 28 x 30 mg tabletter med Dihydrocodeine, etter å ha tatt Zopiclone/Imovane på en nærmest daglig basis i nærmere 2 måneder.

Planen er nå å ta dette i 1-2 uker for å lettere takle abstinensene som jeg nå opplever fra Zopiclone forbruket, som smertestillende for Nyrestein-smerter og for å lettere takle abstinenser fra Venlafaxin nedtrapping.

Men, det siste jeg ønsker ved å nå gå over fra Zopiclone til Dihydrocodeine er å forverre en allerede "mild" avhengighet til Zopiclone.

Til dere som har litt kjennskap til Dihydrocodeine, kodein generelt og deres kjemiske struktur lurer jeg derfor på følgende:


Påvirker Dihydrocodeine en eller flere av GABA reseptorene?

Og hvor potent er egentlig 30 mg Dihydrocodeine i forhold til 30 mg Paralgin Forte?
Alle "rusmidler" påvirker GABA - reseptorene i større eller mindre grad.. Det være seg alkohol, Imovane , kodein etc.. Om du bruker kodein hver dag i 1-2 uker rett etter 2 mnd. Med Imovane kan man nok ganske sikkert si at du vil få en reaksjon i form av søvnløshet, angst, eller lignende. Symptomene vil nok ikke være de verste, men du vil nok definitivt merke det.

Uten at det nødvendigvis var det du lurte på :-)
Sist endret av GodBlanding; 10. august 2016 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Keep telling your self that..

Om du var interessert i en lindrende effekt hadde du snakket med legen, evt. fått tak i noe seroquel eller lignende, i en periode.