Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 855
Hallo! Jeg har med stor beundring lest en rekke tråder her på NFF. Jeg må si meg imponert over den rasjonelle tankegangen jeg oppfatter går som en röd tråd gjennom forumene her.
Jeg har lenge hatt en beundring for MDMA. Jeg har alltid villet se på rusen som en åpenbaring, eller dör til noe som vil väre mulig å oppnå uten hjelp av substanser. Ettersom man ikke tilföyer noe til hjernen, men lurer hjernen til å oppheve kjemien knyttet opp mot lykke mener jeg at tanken min kan ha grobunn, med eller uten med.vit.dok. Derimot så har jeg ila de siste tre årene brukt MD mer enn det som ville kunne omtales som forsvarlig bruk. Har brukt det omkring 25 ganger de siste tre årene. Dog, når jeg har brukt det har jeg aldri overskredet 0.250. Jeg har alltid tatt 0.165 + 0.85. Har også ventet minst 1 måned mellom hver gang. Det kan også nevnes at MDMAen alltid har värt kjöpt av en selger med stor anerkjennelse via internett for sine potente og rene krystaller.
Mitt spörsmål til dere knyttet opp mot det overnevnte er at jeg undres litt over denne "magisk de 25-förste gangene" grensen. Hvorfor er det slik? Er det fordi man over tid har utlöst for mye serotonin m.m? Isåfall tenker jeg at man også ville värt en lykkeligere person för man startet, da kjemien var i bedre forfatning? Det skal sies at jeg var en lykkeligere person för jeg startet (kan ha mange andre årsaker), men med bruk av 5-htp för og etter har jeg aldri opplevd noe särlig "i etterkant av mdma depresjon". Har for övrig heller aldri opplevd depresjon, men lettere depressive episoder (var i forkant av förste gang med mdma).
Jeg sitter på en måte igjen med spörsmålet: "Hvis man får kjenne på MDMA magien på en 0.2 dose, vil det da si at kjemien i hjernen kan antas å ha värt optimal i forkant? Og hvis man ikke opplever magien lenger, vil det da si at man har fått en permanent skade?
Beklager for litt rotete post med tödler o.l.
På forhånd, takk for svar!
Jeg tenker at du har tatt for mye og bør la det ligge en lang stund fremover.

Her er Erowids doseringstabell:

Threshold 30 mg
Light 40 - 75 mg
Common (small or sensitive people) 60 - 90 mg
Common (most people) 75 - 125 mg
Common (large or less sensitive people) 110 - 150 mg
Strong 150 - 200 mg
Heavy 200 + mg
Trådstarter
4 0
Ja, helt enig med deg, Bronsky. Jeg er ferdig med MDMA, men jeg er mer interessert i det jeg belyser omkring det kjemiske og evt. langvarige ettervirkninger. Skal sies at jeg ikke har noen utpregede negative ettervirkninger.