Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6426
Heisann, hvordan er mulighetene for å bosette seg på en ubefolket øy i f.eks Asia? Eventuellt i små perioder. Må man søke om tillatelse så lenge man fornyer visumet? Vet dere om noen øyer som ikke er så mange timer med båt fra sivilisasjonen?
Regner med at du må betale leie for øya til den som eier den. I flere asiatiske land så er det folk som eier alle områdene. ikke som i Norge hvor man har allemanns retten. Og hva om eierne ikke er interessert i at du bor der. Da må du forlate området. Grunnen til at det er folk som eier områdene er at flere av landene har sett det som eneste mulighet for å unngå at øyene blir brukt som søppelplass for diverse stooore asiatiske land. Skal ikke nevne land men er bare 2 som er så store. T
Har tenkt på det samme, men tenker at man må leie eller betale for seg av noe slag.
Vet ikke angående lovverket, men ko phi phi i thailand er jo veldig fint.

Ta en titt på denne
http://www.lonelyplanet.com/thailand...articles/77212
Hvorfor har du lyst til det ? Fred og ro til å røyke weed ?
Har ikke noe svar, men følte denne <a href="http://www.smh.com.au/executive-style/luxury/how-to-buy-your-own-island-20120704-21grt.html">Linken</a> er relevant.
Sist endret av ajniN; 26. august 2013 kl. 11:58.
Det finnes ingen steder i dag som ikke er oppdaget eller ''befolket'' det lever folk overalt, og grunnen til at noen øyer er ubefolket er sikkert pga. giftige dyr/insekter eller andre ting som gjør det umulig og leve der. Skal du reise til en øy med lite folk på, så burde du reise til Pitcairn det er en øy som bare har 50 inbyggere :P
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
Det finnes ingen steder i dag som ikke er oppdaget eller ''befolket'' det lever folk overalt, og grunnen til at noen øyer er ubefolket er sikkert pga. giftige dyr/insekter eller andre ting som gjør det umulig og leve der. Skal du reise til en øy med lite folk på, så burde du reise til Pitcairn det er en øy som bare har 50 inbyggere :P
Vis hele sitatet...
Det er veldig ignorant å si! Finnes masse vis av øyer som ikke er bebodd. grunnen til at folk ikke bor der er ikke pga av faren av å bo, men nytten og vanskelig med egen produksjon av ernæring. Dra ned til asia så kan du få en øy for ca 2mil, da eier du øya! Ca 5 acre
denne herligheten selges for kun 1.2 mill.

du får de helt opp til den nette sum av 974 mill NOK.

Have fun!
Sist endret av kjerstin; 30. august 2013 kl. 03:23.
Jeg bodde på en øde øy i 3 dager på Cook Islands, simpelt nok for meg var det bare å finne en hyggelig person med motorbåt, han kjørde meg ut til en øy 1 time ifra sivilisasjonen, øya Manuae, og hentet meg etterpå. Fikk til og med låne en kokosnøtt machete. Det finnes også den kjente "one foot island", øy med hytte for rundt 1.5k om dagen om du vil ha en 100% sikker tur. Reise til syden er for slakkinger, Eventyr som dette er hva du har med deg resten av livet, jeg ønsker deg lykke til!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Norge har jo tusenvis av slike øyer, spesielt i nordområdene.
Hvis du har litt penger kan du alltids kjøpe en øy. Ligger øyer i asia til salgs for 150.000-200.000kr

Beklager, det pleide å ligge et par ute til den prisen.

www.privateislandsonline.com
Sist endret av iMAGINE123; 31. august 2013 kl. 17:51.
Sitat av SpilleNerden Vis innlegg
... reise til Pitcairn det er en øy som bare har 50 inbyggere :P
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket så var alt utover et dagsbesøk meget omstendelig og tok gjerne over 6 måneder hvis du fikk landingstillatelse i det hele tatt.

Det finnes en del ubebodde øyer lenger vest i Stillehavet.
De har det til felles at de er lavtliggende og mangler ferskvann.
De er utsatt for tsunami og orkaner.
Det er en grunn til at de ikke er bebodd.
er en ubefolket øy, fortsatt ubefolket når man bor der? Hvis nei, så er det jo faktisk umulig å bo på en ubefolket øy.. o.O
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Bare sånn av ren nysgjerrighet, hvorfor i all verden vil du det? Kommer du ikke til å bli ensom?? o.O
Sitat av kjerstin Vis innlegg
denne herligheten selges for kun 1.2 mill.
Vis hele sitatet...
Den ''herligheten'' er jo på størrelse med en standard norsk hage jo.
Snakk om oveprisa flekk med land da gitt.
Sist endret av Bombasa; 1. september 2013 kl. 00:05.
Jeg tror du drømmer, og at du har noen problemer du gjerne vil løse, men du ønsker deg langt vekk så du slipper å tenke på det. Husk at det finnes en løsning på etthvert problem, uansett hvor stort det er.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg tror du drømmer, og at du har noen problemer du gjerne vil løse, men du ønsker deg langt vekk så du slipper å tenke på det. Husk at det finnes en løsning på etthvert problem, uansett hvor stort det er.
Vis hele sitatet...
tja er jo mulig fyren skal ha med en tre -fire damer og gro sin egen weed å da skjønner jeg han godt
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den ''herligheten'' er jo på størrelse med en standard norsk hage jo.
Snakk om oveprisa flekk med land da gitt.
Vis hele sitatet...
tja, beste de hadde.
dessverre ikke jeg som bestemmer pris og område
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tja er jo mulig fyren skal ha med en tre -fire damer og gro sin egen weed å da skjønner jeg han godt
Vis hele sitatet...
Øyene er da ikke egne land. Han må følge loven i det landet øyen tilhører.
Man kjøper ikke en øy som tilhører Thailand og setter opp en weedfarm der uten å forvente noen som helst form for problemer med politiet.
Sist endret av Bombasa; 1. september 2013 kl. 18:40.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg tror du drømmer, og at du har noen problemer du gjerne vil løse, men du ønsker deg langt vekk så du slipper å tenke på det. Husk at det finnes en løsning på etthvert problem, uansett hvor stort det er.
Vis hele sitatet...
Dette er kun hypotetisk, har ikke noen problemer å rømme fra.