Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 85654
Hallo,


Dette er en veldig enkel måte å kunne se den Amerikanske versjonen av Netflix her i Norge uten å måtte gå i store lengder.


1: Last ned Firefox
2: Gå inn på Utvidelser (CTRL + Shift + A)
3: Søk etter Media Hint (Har funnet at dette er den beste som gir best hastighet uten å måtte betale.)
4: Last ned, sitt på.
5: Gå inn på www.netflix.com og logg inn med din Norske bruker, du vil da få en beskjed "Du er på reisefot med Netflix" og valget vil endres for hvilke programmer du da har rettigheter på.
6: Nyt MANGE flere serier, tv-shows og dokumentarer!

Tips: Jeg liker å kun bruke firefox til Netflix, altså bare la Media Hint stå aktivert å bruke Chrome til surfing, iom at farten går litt ned. Streaming farten er relativt liten, når jeg sitter på en film buffer den i 20 sekunder så ser jeg gjennom hele.


Vet at dette er en veldig enkel guide, men ser folk spør hele tiden og følte dette var den enkleste måten. Håper dere liker den :-)!
Sist endret av Rambofant; 28. november 2012 kl. 05:27.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
unblock-us = Full hd amerikansk netflix for 4.99$ i måneden. Verdt det.
Noen som vet om noen addons som funker i Chrome på samme måte?
Noen som vet hvordan jeg kan få Netflix USA på PS3?
Norske versjonen er relativt dårlig i forhold, så det er verdt å få med seg amerikansk Netflix.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av DLZ Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få Netflix USA på PS3?
Vis hele sitatet...
unblock-us. De har guides for det.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
unblock-us = Full hd amerikansk netflix for 4.99$ i måneden. Verdt det.
Vis hele sitatet...
Får Full HD med dette også, samt det er gratis .. :-) Har prøvd unblock-us også, merket ingen endringer i fart.
Det funker kjempeflott, gratis og får HD og tempoet blir ikke minsket merkbart for min del.
Tusen takk : )
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Hallo,


Dette er en veldig enkel måte å kunne se den Amerikanske versjonen av Netflix her i Norge uten å måtte gå i store lengder.


1: Last ned Firefox
2: Gå inn på Utvidelser (CTRL + Shift + A)
3: Søk etter Media Hint (Har funnet at dette er den beste som gir best hastighet uten å måtte betale.)
4: Last ned, sitt på.
5: Gå inn på www.netflix.com og logg inn med din Norske bruker, du vil da få en beskjed "Du er på reisefot med Netflix" og valget vil endres for hvilke programmer du da har rettigheter på.
6: Nyt MANGE flere serier, tv-shows og dokumentarer!

Tips: Jeg liker å kun bruke firefox til Netflix, altså bare la Media Hint stå aktivert å bruke Chrome til surfing, iom at farten går litt ned. Streaming farten er relativt liten, når jeg sitter på en film buffer den i 20 sekunder så ser jeg gjennom hele.


Vet at dette er en veldig enkel guide, men ser folk spør hele tiden og følte dette var den enkleste måten. Håper dere liker den :-)!
Vis hele sitatet...
Det funker ikke! Kommer ikke opp noen melding "Du er på reisefot med netflix". Hva er feil? Og hva mener du med last ned, sitt på? hehe
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
Det funket kjempebra!
Jeg fikk ikke opp melding om at jeg er på reisefot før jeg hadde gått gjennom den smaksprofil tingen.
Mye snadder å sette tennene i her ja!
Takk for tipset. KP til deg

Apoxi
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Dette her skal prøves etter jeg får fikset internett i den nye leieligheten min. Enkel og grei guide btw. KP for you
De har en add-on for chrome, bare og laste ned of dra crx fila inn på chrome addons siden
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Hallo,


Dette er en veldig enkel måte å kunne se den Amerikanske versjonen av Netflix her i Norge uten å måtte gå i store lengder.


1: Last ned Firefox
2: Gå inn på Utvidelser (CTRL + Shift + A)
3: Søk etter Media Hint (Har funnet at dette er den beste som gir best hastighet uten å måtte betale.)
4: Last ned, sitt på.
5: Gå inn på www.netflix.com og logg inn med din Norske bruker, du vil da få en beskjed "Du er på reisefot med Netflix" og valget vil endres for hvilke programmer du da har rettigheter på.
6: Nyt MANGE flere serier, tv-shows og dokumentarer!

Tips: Jeg liker å kun bruke firefox til Netflix, altså bare la Media Hint stå aktivert å bruke Chrome til surfing, iom at farten går litt ned. Streaming farten er relativt liten, når jeg sitter på en film buffer den i 20 sekunder så ser jeg gjennom hele.


Vet at dette er en veldig enkel guide, men ser folk spør hele tiden og følte dette var den enkleste måten. Håper dere liker den :-)!
Vis hele sitatet...
Funker dette på Iphone også?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Funker dette på Iphone også?
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker unblock us kan du legge inn spesielle DNS adresser og dermed få netflix usa, funker ihvertfall på android. funker sikkert på iphone og.
her
Sitat av Huztle Vis innlegg
Noen som vet om noen addons som funker i Chrome på samme måte?
Vis hele sitatet...
Media hint fungerer i chrome. Google it.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Media hint er nå også i Chrome.

https://chrome.google.com/webstore/d...lmhlenmofdgbao

Vil også legge ved at du enkelt kan få Netflix USA på PS3/iPad ved å følge denne guiden:

DNS to 190.14.36.90

Altså, alt du gjør er å gå inn på din router, endre DNS til DNS to 190.14.36.90 så har du USA netflix.
Mister man hastiget når man bruker unblock us? har ca 70mbit linje og vil gjerne forsatt ha det fordi om jeg bruker vpn.
Kan også ambefale hola unblocker for firefox og chrome.

har hatt litt problemer med at media hint ikkje alltid har fungert, men hola har fungert som ein drøm
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Vet at dette er en veldig enkel guide, men ser folk spør hele tiden og følte dette var den enkleste måten. Håper dere liker den :-)!
Vis hele sitatet...
Jeg elsker deg!
Tusen hjertlig takk!
Kan legge til at hvis du har en LG Smart-TV er det ikke værre enn å endre DNS'en for å få amerikansk netflix Ikke noe behov for programmer eller denslags.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Funker dette på Iphone også?
Vis hele sitatet...
Gå til innstillinger og velg det trådløse nettverket ditt, så skifter du DNSen til 190.14.36.90
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tusen takk!! No var plutselig ikkje netflix waste of money alikevel


Sitat av Rambofant Vis innlegg
Hallo,


Dette er en veldig enkel måte å kunne se den Amerikanske versjonen av Netflix her i Norge uten å måtte gå i store lengder.


1: Last ned Firefox
2: Gå inn på Utvidelser (CTRL + Shift + A)
3: Søk etter Media Hint (Har funnet at dette er den beste som gir best hastighet uten å måtte betale.)
4: Last ned, sitt på.
5: Gå inn på www.netflix.com og logg inn med din Norske bruker, du vil da få en beskjed "Du er på reisefot med Netflix" og valget vil endres for hvilke programmer du da har rettigheter på.
6: Nyt MANGE flere serier, tv-shows og dokumentarer!

Tips: Jeg liker å kun bruke firefox til Netflix, altså bare la Media Hint stå aktivert å bruke Chrome til surfing, iom at farten går litt ned. Streaming farten er relativt liten, når jeg sitter på en film buffer den i 20 sekunder så ser jeg gjennom hele.


Vet at dette er en veldig enkel guide, men ser folk spør hele tiden og følte dette var den enkleste måten. Håper dere liker den :-)!
Vis hele sitatet...
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Gå til innstillinger og velg det trådløse nettverket ditt, så skifter du DNSen til 190.14.36.90
Vis hele sitatet...
Her kan man jo bare sette denne som en statisk DNS i Router og alle som er koblet til nettverket får samme mulighet uten og miste noe hastighet
Sitat av DLZ Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få Netflix USA på PS3?
Vis hele sitatet...
Evt. bruk UnoTelly (da får du tilgang til mye amerikansk innhold på alle enheter, ikke kun netflix). 30-dagers gratis trial har de også.
Sitat av DLZ Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan få Netflix USA på PS3?
Vis hele sitatet...
Har en dns hjemme som fortsatt funker for amerikansk netflix på ps3. Poster den så fort jeg kommer hjem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg får ikke opp noe Media Hint, bare Media Stealer, Media Coverter osv. Har jeg gjort noe feil da?
Fikset Amerikansk Netflix ved å laste ned addon til Firefox. Den kan slås av og på som man ønsker. Ikke vanskelig vil jeg si. Ta f.eks å søke "How to get American Netflix on Firefox", eller noe sånt. Må si at det er mye bredere utvalg på den. Kommer ikke til å skifte med det første, for å si det sånn, da. At den norske versjonen er så elendig er direkte flaut, egentlig. Dette skal man betale, hva, 79 kr måneden for? Ikke pokker når jeg ser utvalget fra statene.
Sist endret av Enteoman; 28. juni 2013 kl. 20:22.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Enteoman Vis innlegg
Fikset Amerikansk Netflix ved å laste ned addon til Firefox. Den kan slås av og på som man ønsker. Ikke vanskelig vil jeg si. Ta f.eks å søke "How to get American Netflix on Firefox", eller noe sånt. Må si at det er mye bredere utvalg på den. Kommer ikke til å skifte med det første, for å si det sånn, da. At den norske versjonen er så elendig er direkte flaut, egentlig. Dette skal man betale, hva, 79 kr måneden for? Ikke pokker når jeg ser utvalget fra statene.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte meg amerikansk konto for bruk med min vpn, ble istedet 7.99$ per måned
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Har en dns hjemme som fortsatt funker for amerikansk netflix på ps3. Poster den så fort jeg kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ingen DNS som funker, poster du din?
Noen som vet om en DNS/VPN som har hastigheter nok til å få HD på amerikansk netflix, da? Har bare fått det på den norske, og har da prøvd et par.

EDIT: Og mediahint ga meg ikke HD når jeg prøvde for... Ja, en mnd siden heller.
Sist endret av Bruskork1; 1. juli 2013 kl. 22:49.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Noen som vet om en DNS/VPN som har hastigheter nok til å få HD på amerikansk netflix, da? Har bare fått det på den norske, og har da prøvd et par.

EDIT: Og mediahint ga meg ikke HD når jeg prøvde for... Ja, en mnd siden heller.
Vis hele sitatet...
UnoTelly har iallefall CDN servere i både Stockholm og London (og Paris, etc etc). 30 dagers trial tilgjengelig, men det koster tilnærmet ingenting og jeg får iallefall en mye bedre opplevelse (les. mye kortere periode i starten før kvaliteten er HD) enn når jeg brukte VPN for tilgang til US Netflix.
Hva er best? DNS eller Unotelly?
Tusen takk Har ikke bryd meg om å se på tråden før nå, fordi jeg trodde man måtte kjøpe amerikansk netflix istedet for Norsk, men der tok jeg vist feil. Takker igjen
MediaHint funker supert, brukt det siden Netflix kom til Norge og merker ingen forskjell. Jeg betaler også prisen for amerikansk netflix nå som mediahint er på. Så sparer noen kroner der.
Er det noen som har fungerende DNS koder nå? De jeg har brukt før virker ikke lenger på min PS3
DNS koder? adressen du tenker på? kjøp på unblock-us.com eller overplay.net
▼ ... over en uke senere ... ▼
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Sitat av olli408 Vis innlegg
Er det noen som har fungerende DNS koder nå? De jeg har brukt før virker ikke lenger på min PS3
Vis hele sitatet...
Her er serveren jeg bruker hjemme:

Preferred DNS: 190.014.036.090
Alternate DNS: 206.214.214.028

Den virket for noen dager siden iallefall. Når de slutter å virke så er det forsåvidt bare å google "DNS CODE, USA WORKING" så finner man alltid en haug med koder, og bare da prøve seg fram.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Bruker man ikke Netflix fordi det er et lovling alternativ? Blir det ikke litt dumt å late som man er i USA? Da kan man jo like så godt piratkopiere?
Sist endret av Slaps; 21. juli 2013 kl. 01:16.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slaps Vis innlegg
Bruker man ikke Netflix fordi det er et lovling alternativ? Blir det ikke litt dumt å late som man er i USA? Da kan man jo like så godt piratkopiere?
Vis hele sitatet...
Norges versjon av Netflix har et FORFERDELIG valg av filmer/serier. Derfor bruker folk USA istedenfor som har et godt utvalg.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Norges versjon av Netflix har et FORFERDELIG valg av filmer/serier. Derfor bruker folk USA istedenfor som har et godt utvalg.
Vis hele sitatet...
Ja det forstår jeg, men aktiviteten (alstå late som du er i USA for å få bredere utvalg) er jo ikke særlig lovlig?

Det skal sies at jeg ikke har noe problemer med piratvirksomhet. Jeg er bare litt fasinert over at alle henger seg på Netflixbølgen med unblock-us mm. Dette er vel ikke noe mindre ulovling sammenlignet med store stygge Bittorrent?
Sist endret av Slaps; 25. juli 2013 kl. 01:29.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Slaps Vis innlegg
Ja det forstår jeg, men aktiviteten (alstå late som du er i USA for å få bredere utvalg) er jo ikke særlig lovlig?

Det skal sies at jeg ikke har noe problemer med piratvirksomhet. Jeg er bare litt fasinert over at alle henger seg på Netflixbølgen med unblock-us mm. Dette er vel ikke noe mindre ulovling sammenlignet med store stygge Bittorrent?
Vis hele sitatet...
Hva er best:

Alternativ 1: Ole laster ned alle filmer han vil se. Filmindustrien får 0,- kroner.
Eller
Alternativ 2: Ole betaler 79,- i måneden for norsk netflix og skaffer seg den amerikanske versjonen og ser alle filmene han vil der. Filmindustrien får 79,- kroner.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er best:

Alternativ 1: Ole laster ned alle filmer han vil se. Filmindustrien får 0,- kroner.
Eller
Alternativ 2: Ole betaler 79,- i måneden for norsk netflix og skaffer seg den amerikanske versjonen og ser alle filmene han vil der. Filmindustrien får 79,- kroner.
Vis hele sitatet...
Jo, men han mente rent juridisk.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Ja det forstår jeg, men aktiviteten (alstå late som du er i USA for å få bredere utvalg) er jo ikke særlig lovlig?

Det skal sies at jeg ikke har noe problemer med piratvirksomhet. Jeg er bare litt fasinert over at alle henger seg på Netflixbølgen med unblock-us mm. Dette er vel ikke noe mindre ulovling sammenlignet med store stygge Bittorrent?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å "late som man er i USA", men det er mulig at man på ett eller annet vis bryter Netflix sine vilkår.
▼ ... over en uke senere ... ▼
DNS'en 190.14.36.90 fungerer ikke lenger, noen som vet om en som fungerer. Har googlet meg ihjel.
Netflix finnes i flere soner en Norge og Usa, fant nå en reddit post som viser hvordan man kan velge mellom forskjellige soner vha en enkel chrome addon. Sjekk det ut, funker krem.
Sitat av May Vis innlegg
DNS'en 190.14.36.90 fungerer ikke lenger, noen som vet om en som fungerer. Har googlet meg ihjel.
Vis hele sitatet...
dns som fungerer: primary: 190.14.36.90 secondary: 109.123.111.24
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lastet ned Media Hint plugin til Firefox og fulgt guiden, men jeg kommer fortsatt bare til min norske netflixkonto?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Også jeg får amerikansk netflix på firefox uten problemer. Jeg gjorde som beskrevet i første post i denne tråden, men med ett tillegg; da jeg registrerte meg skrev jeg inn et amerikansk 5-siffret postnummer + navnet på tilhørende amerikansk by. Om dette var nødvendig vet jeg ikke, og om jeg slår av addon'en MediaHint og logger på Netflix, så får jeg den norske versjonen av Netflix (til tross for at jeg står registrert med amerikansk postnummer/sted) !

Amerikansk netflix er definitivt bedre enn norsk Netflix (større utvalg), men dette er ikke helt ensbetydende. På den norske Netflixen finner man faktisk internasjonale storfilmer som man ikke får på den amerikanske netflixen.

Men; Er det noen som vet hvordan man får engelsk/britisk Netflix ?
Skulle ikke forbause meg om man finner ekstra godbiter der.
Sist endret av Grøttumsbråten; 21. november 2013 kl. 00:08.
Sitat av Grøttumsbråten Vis innlegg
Men; Er det noen som vet hvordan man får engelsk/britisk Netflix ?
Skulle ikke forbause meg om man finner ekstra godbiter der.
Vis hele sitatet...
Hola Better Internet. Kan velge mellom Tysk, Britisk eller Amerikansk netflix.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hola Better Internet. Kan velge mellom Tysk, Britisk eller Amerikansk netflix.
Vis hele sitatet...
Takker for tips, det fungerte det der.
Men står det Netflix-siden at man er innlogget på engelsk/amerikansk/norsk netflix en plass ?