Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2800
Hey!

I det siste har jeg hatt behov for å koble av, og bare gjøre noe annet enn jeg pleier(lekser og grubling), så jeg tenkte jeg skulle begynne å spille noe.

Kort sagt, så trenger jeg anbefaling til spill som jeg kan spille på pc(bærbar), noe som er spennende, gøy og kanskje litt "avhengighetsskapene" . Har tidligere spilt Sims, men interessen har dabbet av etterhvert.. så tenker kanskje på noe med mer action.

Alle tips mottas med takk!
World of tanks... Gratis onlinespill
Oh herro there.. ^_^
Minecraft
Fallout 3 er veldig chill å beroligende etter en hektisk dag.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Minecraft har jeg sjekket ut, ikke noe for meg dessverre :/

Fallout 3 virket interessant etter å ha ett par trailere på youtube

Takk for anbefalinger så langt, kom gjerne med fler!
Sist endret av barbiegirl; 4. november 2012 kl. 15:16.
Assassins Creed
Call of Duty
Left 4 Dead
Max Payne
Darksiders
..

Uendelig lang liste
Ikke Værst På PC
Team Fortress 2 Gratis på steam
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Støtter definitivt Team Fortress 2. Det finnes også en uoffisiell TF2-server for freaks, den er linket i signaturen min.
Støtter også Minecraft.

Vil anbefale Skyrim som kan være veldig avslappende, mye underholdning i å bare gå rundt og derpe.
Dra på med et mmorpg. Det er vel noe av det mest avhengighetsskapende som finnes. Selv spiller jeg Forsaken World, det er gratis, trenger ikke mye ressurser og har et fint miljø blandt spillerne. Eventuelt WoW, det begynner goså å bli såpass gammelt at du kan dra det med en bærbar.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Har sett en del på Skyrim, men forstår meg ikke helt på spillet.. er det meningen at man bare skal bygge og drive eget hus/familie som i Sims?

Team Fortress 2 kunne jeg tenke meg å prøve
Sitat av robhol Vis innlegg
Støtter definitivt Team Fortress 2. Det finnes også en uoffisiell TF2-server for freaks, den er linket i signaturen min.
Støtter også Minecraft.

Vil anbefale Skyrim som kan være veldig avslappende, mye underholdning i å bare gå rundt og derpe.
Vis hele sitatet...
Derpe rundt eller gå rundt å drepe? Støtter også Skyrim, avslappende spill Når jeg spiller det har det plutselig gått tre timer uten at jeg har tenkt over det
Sist endret av Oatre; 4. november 2012 kl. 15:40.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Noen som vil anbefale League of Legends? Driver å laster ned nå
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Noen som vil anbefale League of Legends? Driver å laster ned nå
Vis hele sitatet...
Det er jo verdens mest spilte spill om dagen så noe positivt må det jo være
Ikke helt min type stil så jeg har ikke testet det noe videre selv men har maaange kompiser som stort sett ikke gjør noe annet enn å spille dette.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Noen som vil anbefale League of Legends? Driver å laster ned nå
Vis hele sitatet...
Anbefaler LoL, men ikke viss du skal "slappe av" når du spiller det
Viss jeg skal anbefale et annet må det være Skyrim. Timer går på det du trudde var minutter.
Lastet ned LoL, prøvde to matcher, men falt ikke i smak. Mye å sette seg inn i også
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Har sett en del på Skyrim, men forstår meg ikke helt på spillet.. er det meningen at man bare skal bygge og drive eget hus/familie som i Sims?
Vis hele sitatet...
Nei, du skal drepe folk og være badass. Anbefales.
Prøv Dinostorm, Steel Legions, eller Pirate Galaxy, har spilt dem siden alle var I beta og jeg synes de er unike , bedre enn de vanligste fantasy MMO's, hahaha
arma 2 dayz det er online bare
The binding of isaac. Du kommer til å ha så mange timer med det!
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Har sett en del på Skyrim, men forstår meg ikke helt på spillet.. er det meningen at man bare skal bygge og drive eget hus/familie som i Sims?
Vis hele sitatet...
Nei, det er et åpen verden spill, der du går rundt nøyaktig der du vil (som på assassins creed, borderlands, just cause, red dead redemption har også dette, hvis du har spillt noen av disse vet du nok hva det går i) og gjøre oppdrag (quests) og alternativt gå rundt å være kriminell i byer, drepe drager og så videre.

Et helt fantastisk spill, anbefales på det sterkeste.


League of legends er også et bra spill, men det er vanskelig å "komme inn" i det... ihvertfall for meg, jeg holder på med det nå

andre spill å anbefale er Halo serien (på Xbox)
et sims-ish spill - Roller coaster tycoon 3
Borderlands 1 og 2
Lord of the Rings - Battle for Middle Earth 2
Trackmania Nations forever -gratis
Just Cause 2
Need for Speed Most Wanted 2012! Chill å høre på bilradioen og difte rundt i byen!
Som: Gamer2231 sier. Dayz! Dayz er en mod til spillet arma 2, for å spille dayz, er det en pakka på steam som inneholder Arma 2, og Arma 2 opperation arrowhead. Denne kjøper du og nedlastninga av moden er her: http://dayzmod.com/
Moden er drittbra og handler om å overleve fra zombier, du må passe på mat/drikke,, temperatur når det regner, og ikke minst sammle inn bra gear/loot. Samt andre spillere, veldig kjedelig i starten når man blir drept av bandits hele tiden. Det gjelder å tenke taktisk Satt å spillte dette i ukesvis selv når jeg kjøpte det så er absolutt til å anbefale!
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
World of Warcraft. Spiller selv i snitt ~8 timer dagen på hverdager. Blir fort avhengig om du skal spille litt mer "seriøst".
Faster than Light:
- En roguelike der du skal flykte fra en fiendtlig flåte mens du samler ressurser og oppgraderer skipet ditt. Vanskelig og mye morro.

BackPacker 3:
- Kunnskapsspill skjult som en reisesimulator. Veldig artig om du liker å lære nye ting om verden! Du må også balansere pengebruk vs. hvor raskt du vil reise.

Trine 1 og 2:
- Veldig pene og interessante spill. Sidescrolling og plattformhopping. Tenk Mario med magi, pen grafikk og magi!

Beneath a Steel Sky:
- Hundgammelt pek-og-klikk eventyrspill som du får gratis på GOG.com. Settingen er en "1984"-esque science fiction verden, men humoren og gåtene er absolutt det som fikk meg til å fullføre spillet.

Beklager dobbel-post, men jeg rakk ikke redigerings-tidsfristen!

Team Fortress 2:
- Free 2 Play kompetetiv lagbasert FPS fra Valve.

Sam & Max: Season 1
- Pek og klikk-eventyr basert på spill fra 90-tallet. Stappfull av tvilsom humor.

Portal 1 og Portal 2:
-Fysikkbaserte gåter og plattform-navigering i førsteperson med portaler og masse morro, for ikke å nevne all den syke humoren.
Sist endret av TastyChicken; 5. november 2012 kl. 15:27.
Prøv Planetside 2. Det er et Free2play, hvor du kan evt betale for ting hvis du ønsker fortgang.
Dette er et MMOFPS, dvs et digert førtsepersons skytespill hvor du utvikler figuren din som i et RPG.
6000 spillere pr server, ca 2000 per område, som du kan warpe deg imellom.
Gå til fots, mech-units, fly i ulike størrelser. Tanks - ja lista er endeløs.

Et av de bedre spillene i år imo, men krever litt av PCen din.
FTL, SC2, TL2, PoE, Vanilla WoW
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Skyrim!
Jeg vil også anbefale PlanetSide 2.
Kjempemye morro, og det er flere måter enn å skyte folk for å få experience-points. Som f.eks å reparere kjøretøy og lappe sammen dine medsoldater.
Sist endret av TastyChicken; 5. november 2012 kl. 20:16.
Barbiefreak
barbiegirl's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for mange bra anbefalinger!

Jeg lastet ned Leauge of Legends, men skjønte ikke så mye av det, så blir nok å prøve ut flere av anbefalingene til jeg finner et spill som er gøy å spille og får meg til å føle meg bra.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Orcs must die 1 & 2

Veldig digg og koble av med, kjapt inn og skyt orcs.
Har blitt hektet på Natural Selection 2. Satt opp norsk server (flere kommer) (gs1.nsno.no:27015, info: nsno.no).
League of Legends, timesvis med moro, det er gratis og høyt på listen over "competitive games"
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Team Fortress 2, makan til meningsløs running and gunning finnes det ikke, men fy så gøy det er.
Stor variasjon i maps, modes og classes.

En mode som anbefales er PropHunt (maps er som regel ph_mapnavn) det er gjemsel, hvor det ene laget blir til gjenstander mens de andre skal lete etter dem.

Ellers så har du Lord of the Rings Online, som er et ganske bra MMORPG spill, gratis er det og.
Sitat av barbiegirl Vis innlegg
Tusen takk for mange bra anbefalinger!

Jeg lastet ned Leauge of Legends, men skjønte ikke så mye av det, så blir nok å prøve ut flere av anbefalingene til jeg finner et spill som er gøy å spille og får meg til å føle meg bra.
Vis hele sitatet...
Ta en titt på lista mi. Den er litt mindre FPS OMG COD-fokusert enn de fleste andre spill anbefalt her!

No offense, COD-nerds. Jeg er en selv.
Torchlight 2, Diablo like hack & slash spill..
4 forskjellige classes man kan velge mellom, som hver har unike spells/våpen de kan bruke..
Blir fort mer gøy hvis du får med en venn

Angående LoL så kommer man greit inn i det hvis man ser et par videor på YT, evt spiller noen custom games mot boter i starten =)
Er et type spill som er ganske enkelt å lære seg, men tar evigheter hvis man vil mestre det ;>
Finn en relativt enkel champion du kan starte med(f.eks Ashe)..Riot games legger også ut Champion Spotlight`s ganske ofte på YT, hvor de forklarer hvordan man skal lvle/spille/hvilke items etc til forskjellige champs
Sist endret av Hightime; 6. november 2012 kl. 18:39.
Euro Truck Simulator 2!
Det går ut på å kjøre lastebil(shock) og jeg fikk sjokk hvor underholdende og avslappende det egentlig er. har ikke gjort annet enn å spille dette de siste dagene.

Jeg vet spillet virker døfødt, men jeg ble tatt med storm.