Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1159
Heifolkens
Skal ned til serbia nå på torsdag og i den sammenheng lurer jeg på om det er noe jeg burde tenke på ?
Eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har reservehjul, og kun dekkfiks på boks og kompressor som jeg kjøpte fra biltema
Det får vel duge etter å ha lest mange historier om at folk faktisk har slitt dekket helt ned med kun den guffa i.
Fårhåpentligvis så punkterer jeg ikke :P


Andre ting jeg har tenkt på er forsikringsbeviset aka grøntkort og det har jeg skaffa.
Norge - danmark -naziland - Czech rebuljik - hungry -slovakia- kroatia - Serbia
Noe spesielt jeg må tenke på ?
Kom på at jeg må lagre rescue nr på mobilen tilfelle.
Noen som har kjørt ned og har erfaring ?

Kommer btw til å ta ferga fra larvik til hirstals
Klokken 17:30 torsdag, så hvis noen skal ta den så skrik ut. Kjører en sølv passat 2000 mod med 18 " kantfelger og 4motion.
Hadde vært morsomt å møte noen freaks :P
Vis hele sitatet...
Ridder av 1. klasse
Når det gjelder dekkfiks på boks, står det vel på boksen at du ikke bør kjøre mer enn 20min med det...

Kan jo være greit å ha med seg motorolje.

Så lenge du har med deg penger, pass og mobil så kommer du jo veldig langt.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Heifolkens
Skal ned til serbia nå på torsdag og i den sammenheng lurer jeg på om det er noe jeg burde tenke på ?
Eneste som bekymrer meg er at jeg ikke har reservehjul, og kun dekkfiks på boks og kompressor som jeg kjøpte fra biltema
Det får vel duge etter å ha lest mange historier om at folk faktisk har slitt dekket helt ned med kun den guffa i.
Fårhåpentligvis så punkterer jeg ikke :P


Andre ting jeg har tenkt på er forsikringsbeviset aka grøntkort og det har jeg skaffa.
Norge - danmark -naziland - Czech rebuljik - hungry -slovakia- kroatia - Serbia
Noe spesielt jeg må tenke på ?
Kom på at jeg må lagre rescue nr på mobilen tilfelle.
Noen som har kjørt ned og har erfaring ?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i Serbia noen ganger. De har fine veier(bedre en de norske ). Du må passe på at du har nok kontant på deg da bomstasjoner vanligvis ikke tar kort... Husk å ta med deg det grønne kortet! Da jeg og pappa kjørte inn første gang uten, så måtte vi betale 200++ Euro for forsikring. Pappa ønsket å snu men jeg var sta og ville til Serbia
SRB
SRB's Avatar
Trådstarter
Jepp, har alltid med meg 1 liter olje tilfelle. Skal sjekke oljenivået hvert 500km for å være sikker på at alt er i orden med tanke på at bilen er jo gammel.
sondbjo:
hehe, ja vet det, bedre enn i norge + dem betaler ikke veiavgift eller årsavgift heller !
Har vært ca 20 ganger nede der så vet åssen det er. Men dette er mitt første gang jeg reiser dit med bil ! Så blir spennende

Har tenkt å sove over i tyskland. Er det trygt å sove i bilen på en av resteplassene ?
Sist endret av SRB; 27. juni 2012 kl. 03:36.
Har selv sovet på rasteplasser langs autobahn, og det gikk helt fint.
Hvis du har vinterdekk så ta med et som reservehjul
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Jeg har faktisk kjørt bil i Serbia(!), så bortsett ifra dette med veier og bilen har jeg et og annet å si om trafikken, og det er følgende;

Pass skikkelig på når du kjører i Beograd! Ellers kan jeg si at trafikkbildet er desto villere jo større by det er og jo lenger sør du kommer. Forøvig - er den flotte byen Novi Sad et bra sted å kjøre, akkurat dermokring er det rolig.

Trafikkbildet på Balkan er relativt vilt i forhold til norske forhold, og det er det samme nesten uansett hvilke land du befinner deg i.
SRB
SRB's Avatar
Trådstarter
Skal heldigvis ikke kjøre ned til beograd men blir nærme kroatia. Skal over en tur til bosnia også
Dessverre så får jeg ikke bruk vinterhjulet som reserve da det er 15 " og 4motion ikke er glad i forskjellig rulleomkrets
Takk for alle svar folkens ! Nå skal jeg pakke bilen