Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 6662
Hei! Det er ikke mange som nevner metoder og mekke tobakk og hasj på dette forumet noe som jeg mener er en ganske viktig faktor og hvis du mekker det riktig så gir det en betydelig forskjell.

Røyker mest marokk som de fleste andre nordmenn og da varierer det som regel ifra polen til hard kompakt g. Den harde kompakte g-en er som regel mindre bra en den luftige myke. Men du får også hard marokk av høy kvalitet. Det som jeg uansett mener er en fellesnevner uansett hvordan hasj du mekker med er å få hasjen skikkelig gnidd inn i tobakken så det blir g-tobakk og ikke tobakk med g. Du skjønner tegningen.

Når det gjelder tobakken så liker jeg best å pulverisere tobakken. Får å få dette til må du toaste siggen litt (brenne den). Men vær forsiktig, ikke for mye, da blir den for tørr og sur en ca 20-30sek med intens brenning fordelt på ett par runder bør være passe. Så skal det pulveriseres. Her må vi bruke litt krefter men det er verdt bryderiet

Det er mest sannsynlig noen større tobakksbiter som du ikke klarte og pulverisere igjen og hvis ikke har du sannsynligvis brent siggen for lenge. Disse kan sorteres ut ved å tobakken på ett magasin ala FHM og riste de store bitene nedover og vekk ifra pulveret.

Du har nå ett tobakksmekk som er klart til å gnis inn med G og bli en eneste hasj deig med tobakk. Ikke vær beskjeden når du brenner g-en, vi vil få gnidd den skikkelig inn på første forsøk for å bevare volum i tobakken, fukt den gjerne litt om det er en stor piece for å unngå sviing. Bruk gjerne en saks når du brenner g-en da blir den gjennomkokt på nullkommaniks.

Bruk tommelfinger+pekefinger og gjør en roterende bevegelse mens du lager ferdig deigen din. Har du gjort det nøye nå så har du ett pulvermekk (som ikke vil gå gjennom risten pga fuktigheten i kifen) som vil brenne veldig raskt og bra. Du vil få en mye tjukkere og kompakt røyk og tømmer du bongen på en slik tror jeg du vil merke det

Tips til tobakk er Prince Golden Taste 100s. Disse er milde og inneholder 0.6mg tjære og 0.5mg nikotin om jeg ikke tar feil men har ingen pakke så jeg får sjekket...

Når du blander tobakk og g så er det ikke noe vits i å ta ALTFOR mye i ett mekk (1sigg), da brenner det dårligere, og selvfølgelig det burde variert i forhold til kif/fuktighet men så grundig til verks har jeg ikke gått (:P). 0.4-0-6g pleier å være ett passelig tilskudd til 1 sigg. seig g som f.eks svart agfghan er ganske våt så har kan f.eks 0.3-0.5 være greit

Happy smoking!
Sist endret av magziii; 30. september 2008 kl. 12:07.
Personlig HATER jeg å bruke sigg til å mekke med,blir helt jævlig å trekke.
Jeg kjøper petterøes ekstra mild tobakk, tar ei klype å klipper
opp på bladet, så rister jeg det slik at rusk å øyer skiller seg fra
den delen av tobakken du vil ha, toaster heller ikke tobakken før jeg mekker
tjallen i, blir mye mildere å røyke på denne måten syns nå jeg.
Smak og behag.
Mekker i hånda ute og mekker kiefen for seg så blander jeg i tobakk, men hvis jeg er inne pleier jeg og gjøre samme som trådstarter
Fins vel allerede mange tråder om dette emnet, men men..

Bruker alltid sigaretter, hvilke er ikke så viktig men går for det meste i prince mild.

- Sleiker og toaster sigaretten ganske lett, drar fram nyeste utgaven av Kingsize og kjøkkenrista mi. Holder rista over bladet og gnur tobakken i rista slik at det blir fine og små korn. Da får jeg skilt de store tobakkbitene fra de små, de store kaster jeg bare rett i søpla.
Jeg tar hele hasjklumpen og rasper den opp i rista som enda holdes over bladet. når jeg har raspet opp nok hasj, har jeg et veldig finkornet mekk på bladet.

Bretter bladet og heller alt oppi en tom, vasket snusboks i plast, og da er jeg good to go
Grunnen til at jeg bruker en snusboks er at å ha mekket på et blad går det som oftest rett vest.. altfor lett for en stein kar å miste et blad

Er hasjen veldig tørr, jeg har dårlig tid eller rett og slett ikke gidder raspe et par minutter på ei kjøkkenrist, legger jeg hasjen som oftest et par sekunder i mikrobølgeovnen på et lite fat, for så å gnu den inn i tobakken.
Sist endret av heiapådeia; 30. september 2008 kl. 12:35.
Bra tips det her heiapådeia! Det med rasp og mikrobølgeovn var smart! Skal vertfall teste ut det med rasp

Lurer på åssen det er hvis du tar kifen og blander den i tobakken og varmer tobakken på f.eks steikeplata og gnir det inn om det blir bra? Hørtes vertfall ut som en god måte å mekke afghan, men pass på hvis dere gjør det, bruk rent papir! Magaziner og blader er fulle av blekk som oser gasser og i tillegg får mekket en syntetisk smak, ikke til å anbefale!
Sist endret av magziii; 30. september 2008 kl. 13:26.
Jeg personlig synes 0.7-0.8 pr sigg blir et bra jointmekk. Enda mindre tobakk til pipe. Bruker ikke mer tobakk enn høyst nødvendig for å få kifen til å brenne godt. Men det er klart, skulle jeg ikke få tak i annet enn standard maroc så trengs det mer sigg da kifen omtrent ikke brenner. Pleier dog heller å vente på god kif. Aldri nær kifen med lighterflammen, og prøver å unngå at det ryker i det hele tatt, da det som ryker opp er det du gjerne vil ha i deg.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Bruker selv Lucky Strike (tørr og fin).
Det er sjelden jeg brenner tobakken i det hele tatt, klipper den heller bare opp skikkelig på bladet.
Bruker også saksen til å holde klumpen og varmer den godt med lighter.
Gnir med fingertuppene og kniper med neglene til haugen er fin og myk.
Ja, myk. Jeg bruker og klappe litt på det ferdige mekket for å "kjenne om det er bra". Det er sikkert bare meg som gjør det, og det er nok fånyttes, men jeg sverger på at jeg kjenner om et mekk er bra eller ikke
Gikk nylig over til å bruke rulletobakk istedet for ferdigsigg, og har kommet frem til at det smaker og brenner mye bedre. Siden rulletobakk brenner tregere enn tobakken fra sigg så gjør dette at man får mer ut av reven, og siden man fjerner filteret på ferdigsiggen så kan det jo også hende det er sunnere.
Jeg bruker KUN rød 3 tobakk til og mekke med..

Standard rutine er at jeg finner frem bladet , finner frem saks og dørslag.
Så tar jeg en kjapp runde med saksa og går løs på tobakken .
Før jeg så finner frem et veldig fint dørslag også gnir jeg tobakken igjennom..
Da blir tobakken veldig fin kornet og luftig...
Så tar jeg saksa og varmer gallen i ca 3 korte runder..
Så er den klar til og gnis inn (tommelfinger og pekefinger)
En fin huske regel er at om man tar fingern og bare presser forsiktig mot mekket og det henger igjen på fingern så er det somregel nok gall i tobbaken..

Litt off topic men hvordan røyker folk hasjen sin da ?
Jeg personlig foretrekker bøtte...
Foretrekker joint, men på nættingser pleier jeg og slå til med pipe eller bong
Sitat av magziii
Lurer på åssen det er hvis du tar kifen og blander den i tobakken og varmer tobakken på f.eks steikeplata og gnir det inn om det blir bra?
Vis hele sitatet...

dette skal være en bra måte å gjøre det på. blir visstnok kalt grytemekk. tar alt i en gryte/steikepanne å tar det på komfyren på lav varme å så gnir å gnukker til det er sånn som du vil ha det.

jeg bruker 0,5-1,0g til 1 sigg avhengig av hvilken type det er. men jo mer keef desto lengre tid tar det å få fyr på det. men anbefaler alle å prøve å røyke reint på bøtta. det smeller som faen!
hehe

men fraråder å prøve dette som "mornings" da det ofte fører til oppkast

Sitat av Incogn1to
Litt off topic men hvordan røyker folk hasjen sin da ?
Jeg personlig foretrekker bøtte...
Vis hele sitatet...
må bare advare deg litt der. jeg røykte bøtte hver dag i 2 måneder å utvilket astma av det så bøtte burde ikke røykes for mye!
må bare advare deg litt der. jeg røykte bøtte hver dag i 2 måneder å utvilket astma av det så bøtte burde ikke røykes for mye!
Vis hele sitatet...
vel har røykt bøtte i endel år nå..
og ja det stemmer at man får svekket lunger av det..
men det sitter mye bedre ..
og det sies at vonde vaner er vanskelige og vende
Mitt pipe mekk: 1g i 1 sigg, uansett hvordan tjall. Sleiker Lucky Strike, toaster til den er mørk men ikke svart(!). Gnir tobakken og fjerner øyer osv. Varmer bønna med saks, med lightern så forsiktig som mulig og så lenge som mulig. Gnir så hardt jeg kan inn i hele tobakken til pulver. Om jeg skulle være uheldig å ha igjen noen kickere eller tobakks stilker, brenner jeg litt eller klipper i mekket. Klippe er foretrukket fordi å begynne å brenne i ett halveis ferdig mekk blir unødvendig.

Mitt joint mekk: Samme bare litt mere tobakk og litt mindre toast/klipping.

Synes mikrobølgovn trikset var genialt, samt flere andre gode forslag her!
Vil sterkt anbefale dere å bruke Manitou. Det eneste som er tilsatt under prosesseringen er naturlig vann. Manitou er et must for alle ikke-røykere.
Sist endret av SnippeX; 30. september 2008 kl. 22:14.
bruker rulletobakk som jeg toaster grundig. bruker ogsaa minst mulig tobakk.
1. tar en klype tobakk og rasper den gjennom en rist.
2. få bort evt. hoder og annet unødvendig(tar bare det finkornete og kaster resten)
3. tar hasjen på en saks og varmer den godt(prøver å ikke få fyr på den)
4. knør hasjen inn i tobakken ved hjelp av tommeln og pekefingeren i en sirkel aktig bevegelse
5. sjekker om det er noe småe hasjklomper igjen i mekket(hvis det er det, samler jeg de på siden av mekket og varmer de opp igjen, for så å knø di inn slik at du får et fint mekk.
6. Rull opp og fyr
toaster en halv sigg og pulveriserer, river av små biter av kifen med tommel og pekefingernegl
om den er litt hard så varmer jeg den med lighter i halvt sek uten at det ryker før jeg river
1 : tobakken fra sigarettene tømmes på kjøkkenbenken. store "pinner" eller biter av tobakk man ikke vil ha lukes ut.
2 : tobakken samles i en kasserolle. plata på ganske høy varme. ( vær litt forsiktig her , varm for lenge / mye brennes den lett og det er ikke så delikat. den skal bare bli varm , ikke forandre farge f.eks )

3: ha i hasjen. Før seansen begynner varmer jeg klumpen lett og bryter den i mange middles små biter , på størrelse med et fyrstikkhode f.eks.
4: varm hasjen og tobakken sammen. ikke lenge , kun til hasjen er passe myk. Kna den så godt i sammen med tobakken.

Mekket mitt blir for det meste luftig og fint.
Jointmekk: Tar ut tobakken av sigaretten uten og brenne noe på tobakken og mekker i somregel en 0,7 i til litt over en halv sigg..
Pipemekk: brenner siggen godt og liker godt å ha en halvgrov tesil slik at det blir sånn passe pulveraktig og mekker pisen i etter på.. pleier da ha 1 g til 1 sigg..
0.7g til en halv sigg? brenner ikke den jointen veldig dårlig da? husker vi hadde ca 2g i en sigg/joint engang og den brant omtrent ikke... skikkelig skuff...

Patron sin metode er helt lik min kort fortalt. Men dette er vel pipemekk? funderte litt på punkt 6 skjønner du:P
Sist endret av magziii; 2. oktober 2008 kl. 19:29.
Nei det funker fint det, men har jo vært borti hasj som brenner dårligere enn andre og som kan lage problemer, men det er skjedent
Toast eller ikke toast en sigg, ta ut ørene/øyene what ever. Ta en ok størrelse med kif, varm den ikke mer enn nødvendig og kna.

Det var da jævlig med fancypants-metoder folk skulle ha.
hva er bøtte egentlig?
Sitat av Poopypants M.D
Toast eller ikke toast en sigg, ta ut ørene/øyene what ever. Ta en ok størrelse med kif, varm den ikke mer enn nødvendig og kna.

Det var da jævlig med fancypants-metoder folk skulle ha.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at vi eller jeg er så "fancy-pants" er fordi jeg mener måten du mekker på har veldig mye å si! Jeg mener pulvertobakk+hasj brenner mye bedre enn grovt tobakksmekk+hasj. Det at det brenner bedre resulterer i en tjukkere røyk som gjør at du får mer virkestoff i deg, med andre ord om du mekker skikkelig så blir du mer stein. Det er vertfall min erfaring/mening.

Sitat av kummi90
hva er bøtte egentlig?
Vis hele sitatet...
Bøtte er det at du fyller opp en bøtte med vann (gjerne 10liters vanlig baderomsbøtte). Så tar du en 1.5l mineralvannsflaske f.eks og skjærer hull i bunnen. Ta aluminiumsfolie eller lignende og lag en grop der som du vanligvis drikker av flasken. Stikk hull små hull i aluminiumsfolien. Når du nå drar flasken opp ifra vannet dannes det vakum som gjør at flasken fyller seg med røyk. Dra gjerne i sirkelformede eller sikksakk bevegelser for å gjøre røyken tykkere putt kjeften til munnstykket og press hodet ditt ned. Røyken pushes inn i lungene automatisk og du blir kanakas

Men la oss holde oss topic da
Sist endret av magziii; 2. oktober 2008 kl. 21:35.
Gidder ikke varme og toaste siggen lenger da jeg finner det unødvendig.
Knekker av en halv sigg, legger tobakken fra den whereever det ser ut som det funker å mekke, (bordplate, håndflate, blad, etc) og fjerner kvister og dritt. Så river jeg opp beisen i små klumper som jeg legger oppå tobakken. Deretter tar jeg en lighter som jeg drar fort over klumpene en to tre ganger så de blir litt hyggeligere å ha med å gjøre. Deretter gnir man. Om jeg mekker en spliff så gnir jeg forsiktigere enn om jeg mekker ett pipetrekk. Tror ikke du blir spessielt mye fjernere om du mekker det super pulverisert, foretrekker heller at det blir litt klumpete og seigt.
Sitat av magziii
Bøtte er det at du fyller opp en bøtte med vann (gjerne 10liters vanlig baderomsbøtte). Så tar du en 1.5l mineralvannsflaske f.eks og skjærer hull i bunnen. Ta aluminiumsfolie
Vis hele sitatet...
før man oppfordrer folk til å bruke aluminiumsfolie som lum, burde man vite hva slags gasser å drit det fører med seg. veit det ikke selv, har ikke interesse av å vite det heller, men har hørt mange ganger at man ikke skal pakke inn hasj i aluminumsfolie, og hvertfall ikke bruke det som lum. heller ikke brusbokser.

over til topic: for meg varier det egentlig åssen jeg lager mekket mitt fra hver gang jeg lager det. som oftest bruker jeg gul camel (beste mekkesiggen imo). bruker alt fra en halv sigg til 6 sigg, kommer ann på hvor mye jeg skal mekke. men en joint i langpapir for meg blir 3/4 av en sigg, og 0.5 - 0.8 hasj, men det varier også på kvaliteten av hasjen. er hasjen dårlig bruker jeg gjerne mindre sigg, enn å bruke mer hasj.

siggen brenner jeg litt, så slikker jeg på den og brenner den til rett før den brenner opp. egentlig skjønner jeg ikke helt vitsen, jeg smaker ikke parfymen uansett, og nikotinen gjør meg ingenting. men det er vel en vanesak.

når siggen er ferdig toasta så brenner jeg hasjen og smuldrer den oppi, brenner mekket og blander bedre, så brenner jeg igjen og blander enda bedre. gjerne flere ganger også. varierer dette også.

skal jeg ha bongmekk passer jeg på å knuse tobakken litt ekstra, siden dette gjerne gir bedre trekk.

off-topic igjen værste mekket jeg har vært med på var da jeg og 3 andre kompiser blanda 6 sigg og 4 gram i en 20 cm. lang blunt. den varte i 1.5 time med konstant røyking, og er absolutt å anbefale. selvom jeg egentlig ikke liker blunt.
Sist endret av random16439; 3. oktober 2008 kl. 11:49. Grunn: skriveleif. sikkert fler, men de orker jeg ikke finne.
Sitat av Torefaen
før man oppfordrer folk til å bruke aluminiumsfolie som lum, burde man vite hva slags gasser å drit det fører med seg. veit det ikke selv, har ikke interesse av å vite det heller, men har hørt mange ganger at man ikke skal pakke inn hasj i aluminumsfolie, og hvertfall ikke bruke det som lum. heller ikke brusbokser.

over til topic: for meg varier det egentlig åssen jeg lager mekket mitt fra hver gang jeg lager det. som oftest bruker jeg gul camel (beste mekkesiggen imo). bruker alt fra en halv sigg til 6 sigg, kommer ann på hvor mye jeg skal mekke. men en joint i langpapir for meg blir 3/4 av en sigg, og 0.5 - 0.8 hasj, men det varier også på kvaliteten av hasjen. er hasjen dårlig bruker jeg gjerne mindre sigg, enn å bruke mer hasj.

siggen brenner jeg litt, så slikker jeg på den og brenner den til rett før den brenner opp. egentlig skjønner jeg ikke helt vitsen, jeg smaker ikke parfymen uansett, og nikotinen gjør meg ingenting. men det er vel en vanesak.

når siggen er ferdig toasta så brenner jeg hasjen og smuldrer den oppi, brenner mekket og blander bedre, så brenner jeg igjen og blander enda bedre. gjerne flere ganger også. varierer dette også.

skal jeg ha bongmekk passer jeg på å knuse tobakken litt ekstra, siden dette gjerne gir bedre trekk.

off-topic igjen værste mekket jeg har vært med på var da jeg og 3 andre kompiser blanda 6 sigg og 4 gram i en 20 cm. lang blunt. den varte i 1.5 time med konstant røyking, og er absolutt å anbefale. selvom jeg egentlig ikke liker blunt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker på hvilke gasser som kommer av brent aluminiumsfolie men om du stikker hull i den og svir den litt (men ikke for mye da sprekker den) så skal dette gå fint tror jeg. Da kommer det en røyk/gass opp når du svir og den forsvinner etterpå. Skal ikke gå god for at dette er helt sunt men jeg og en haug med andre folk har ikke merket noe til det inkludert meg selv. Det burde vertfall ikke være noe å tenke på i det hele tatt hvis du kun røyker 1-2 ganger i uka eller mindre. Men som sagt skal ikke gå god for noe, bare min mening dette her.
anbefalles å prøve og blande med mentol røyk eller tobakk
Sitat av eraser_x
anbefalles å prøve og blande med mentol røyk eller tobakk
Vis hele sitatet...
kan ikke se for meg at det på noen måte smaker godt, menmen smaken er som baken. smaker du idet hele tatt noe av hasjen når du blander med mentolrøyk?
Micromekk:
Ta en klype tobakk og legg den på et fat/ark i microen.
Grill den i 20 sekunder (800W). Ta den ut og luft den godt, Tørker på noen sekunder. (lukter ganske fy, men det er nikotin som går ut av 2bakken)
Putt den tørre tobbakken i en tesil og gni fingeren nedi så all fin tobbakken detter ut og ned på et ark/blad.
Legg biten på fatet/arket og dryss ønsket mengde tørr tobbak over.
Grilles i microen i 23-25 sekunder, Ta ut og gni dette godt sammen.
Kjenner du at du ikke får gnidd ut klumpene, sett mekket tilbake i microen og varm den i 15-20 sekunder til.
Funker som fy og tar ikke mere en noen få minutter fra start til stein.
Sist endret av MicroWar; 3. oktober 2008 kl. 18:05.
merker nesten ikke forskjell på mentol smaken syns jeg, hasj smaken tar litt over
Tar som oftest og drar av biter uten og brenne på piecen neppå ei blekke, så tar jeg og toaster en marlboro light til tobakken blir god og tørr, og så gnir jeg hasjen og tobakken sammen så tobakken knuses og hasjen blir gnidd litt inn i tobakken, putter alt oppi ett papir og ruller og dunker med filteret på noe hardt for at alt skal legge seg fint neddi jo`en =)
ser folk foreslår sølvpapir til lum i bøtte her..
det jeg syns passer bra er ei hylse fra et pipe sett.
13 pleier og passe perfekt til flaske tuten og det er jo en fordel for man vil jo ha det tettest mulig når man trekker opp

http://www.motek.no/pix/761/Pipe_kva...me%20Hilti.jpg
Jeg vil gjerne sjekke om hvor mange bruker 2 papir stk i L form.
Jeg ble bare overasket at de fleste jeg kjenner bruker 1 papir. Kanskje kjenner jeg ikke så mange ville jeg tro ! Men i mitt hjemme land "Sveits" bruker vi alltid 2 papir i L form.
Jeg hadde aldri sett før jeg kom i Norge at man brukte bare 1 papir så jeg ble bare nysjerrig på dette !
Sitat av The Dragon
Jeg vil gjerne sjekke om hvor mange bruker 2 papir stk i L form.
Jeg ble bare overasket at de fleste jeg kjenner bruker 1 papir. Kanskje kjenner jeg ikke så mange ville jeg tro ! Men i mitt hjemme land "Sveits" bruker vi alltid 2 papir i L form.
Jeg hadde aldri sett før jeg kom i Norge at man brukte bare 1 papir så jeg ble bare nysjerrig på dette !
Vis hele sitatet...
Bruker 2 rizzla
kjenner ingen som bare bruker ett ... da er det king size papir i såfall
Mekket kommer helt ann på om det er sigg, rulle tobakk og hvordan røykeutstyr som ska røykes på.
Fyrer jeg jonas me sigg foreksempel så toster jeg ikke siggen, for å få mere volum i mekket og bedre trekk i jointen. På maispipe (tørrbong) så liker jeg og roste og finmekke tobakken, det gjør også at d blir tykkere røyk og mindre jævlig og trekke. På bubble blir det ikke for fint og ikke for grovt, hvis du har helt fint mekk er d fort gjort og rense rista i samme slengen som du tar trekket!
joint mekk:

Tar en lucky (helst, vist ikke malboro), Bruker lucky siden den ikke har mye rusk i seg, men mer tobakk pungs tobakk i seg. Så legger jeg den enten bestemte mengden hasj, eller den bestemte mengden sigg og blander etter øye mål. Så roaster jeg ikke siggen men slikker langs kanten der papiret møtes, river av papiret. Så varmer jeg beisen, helst ikke så mye, bare nokk til og få gnidd til passende pulverisering. så gnir jeg ut shiten over tobakken og blander dette forsiktig. Så driter jegi om det er en og annen klump (til et vist punkt såklart). Så finner man seg noe og lage filter av, visitt kort er the shit. så ruller man den. Og bruker kun longpapers. Har jeg ikke det så blir det bong mekk. Velger og ikke gni shiten for mye i tobakken slik at tobakken er likest mulig som den var i utgangspunktet. dette gir bedre tobakk og rulle med og bedre trekk. En klump eller to spiller egnetlig ingen rolle. Kan også være verdt og vente et kvarters tid etter du har rullet den før man tenner den. Da får den hvilt seg og godgjort seg.

Happy smoking

PS: bla bla fuck evnt. skrive feil.
jeg foretrekker å bruke rulletobakk helst mild og med så lite parfyme som mulig.

Ser det er en del her som mekker fra sigg. Det er greit nok men, den r så tørr og brenner så fort at for meg blir det hvert fall som å kaste bort god hasj.
Dessuten er det en del sigg det er forferdelig mye parfyme i, ikke bare stinker det, men det får halsen til å slime og jeg begynner hvert fall lett å hoste av det.

Nå røyker jeg sigaretter daglig så jeg veit ikke om det har noe mad saken å gjør..
Sitat av The Dragon
Jeg vil gjerne sjekke om hvor mange bruker 2 papir stk i L form.
Jeg ble bare overasket at de fleste jeg kjenner bruker 1 papir. Kanskje kjenner jeg ikke så mange ville jeg tro ! Men i mitt hjemme land "Sveits" bruker vi alltid 2 papir i L form.
Jeg hadde aldri sett før jeg kom i Norge at man brukte bare 1 papir så jeg ble bare nysjerrig på dette !
Vis hele sitatet...
Jeg bruker 1 rizla når jeg røyker i byen og sånn (ser litt mer vanlig ut fra avstand) men bruker 3 ellers.

http://www.weedfarmer.com/joint_rolling/index.htm (masse forskjellige måter å rulle på ) pleier vanlighvis å bruke den som heter "Joker", den er passe stor
Sist endret av The Novice; 5. oktober 2008 kl. 13:29.
Når jeg roaster tobakken min smuldrer den og blir tørr som faen, er det meg som suger i å roaste eller suger roasting generelt?
Sitat av Rottegift
Når jeg roaster tobakken min smuldrer den og blir tørr som faen, er det meg som suger i å roaste eller suger roasting generelt?
Vis hele sitatet...
Ikke roast, da?
Sitat av mr.kilmister
Bruker 2 rizzla
kjenner ingen som bare bruker ett ... da er det king size papir i såfall
Vis hele sitatet...
Ok ! Takk for denne oppdatering ! Da i så fall er det nokk folk som har brukt king size eller
som vil ha en litt mer diskré måte å røyke på !
Da jeg mekker så gjør jeg det på en enkel måte, bruker enten ferdig rullt som jeg sleker for å åpne den eller tobakk. Alt etter det som er tilgjengelig !! Jeg passer på å ikke brenne for lenge poten, da kan forsvinne alle gode saker opp i luften. Uansett hvis man har kjøpt pot som er
av god kvalitet så trenger man ikke å varme den opp lenge for å smuldre den. I Sveit har vi mye rød afgan eller maroc så der er det snakk omm knapp 3 sek. under lighteren. Jeg bare mikser tobakk med hasj rett i hånd. Det er gangske praktisk da kan man rulle over alt og ikke være avhengig av forskjellige reddskap ! Synes jeg..
Sist endret av The Dragon; 7. oktober 2008 kl. 10:13.
Sitat av The Dragon
Ok ! Takk for denne oppdatering ! Da i så fall er det nokk folk som har brukt king size eller
som vil ha en litt mer diskré måte å røyke på !
Da jeg mekker så gjør jeg det på en enkel måte, bruker enten ferdig rullt som jeg sleker for å åpne den eller tobakk. Alt etter det som er tilgjengelig !! Jeg passer på å ikke brenne for lenge poten, da kan forsvinne alle gode saker opp i luften. Uansett hvis man har kjøpt pot som er
av god kvalitet så trenger man ikke å varme den opp lenge for å smuldre den. I Sveit har vi mye rød afgan eller maroc så der er det snakk omm knapp 3 sek. under lighteren. Jeg bare mikser tobakk med hasj rett i hånd. Det er gangske praktisk da kan man rulle over alt og ikke være avhengig av forskjellige reddskap ! Synes jeg..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke åssen pot dere har i Sveits men den vi har her hjemme pleier ikke jeg personlig å brenne...:P Pot=grønt... Har heller aldri hørt om rød afghan:P svart afghan derimot skal ikke slakte deg for itt dårlig norsk du er jo gjest i vårt land men det var bare litt komisk hvordan du hadde satt sammen noen av de setningene:P Ros til bra bruk av komma, retskrivningsprosent osv

Jeg liker best å rulle med longpapers men kjenner noen som ruller mindre spliffer med enkle rizzla når de er ute f.eks i byen. Ruller av og til mindre enmannsspliffer når jeg er alene selv. Halv sigg og en piece med g, passe det hvis du ikke vil røyke så mye eller vil ha deg en sterk joint.