Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2701
Er det noen her som benytter seg av tjenesten digipost?

Jeg får stadig mail om at jeg har mottat brev i digipost fra banken å greier, men det er bare tåpelige brev. Er dette en utbredt tjeneste og er den i det hele tatt nødvendig? Noen her som har erfaring?
Tja, Digipost er vel strengt talt i "oppstartsfasen" enda, men jeg personlig har tro på at dette er fremtiden. Jeg mottar kontoutskrifter fra banken min i Digipost, og synes det er veldig greit!
Det er en helt nye greie posten har funnet opp. Brev elektronisk aldri hørt om det før.
Jeg bruker digipost. Er jo genialt det, i og med at man ikke trenger ta vare på papirstyr, samt at mange dokumenter kommer raskere og sikrere til deg.

Spår forresten at TS er DNB-kunde.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nature Vis innlegg
Det er en helt nye greie posten har funnet opp. Brev elektronisk aldri hørt om det før.
Vis hele sitatet...
Helt ny? Har vel vært der i snart 2 år føler jeg.
Systemet ble lansert våren 2011,[1] og hadde i november 2012 over 230 000 registrerte brukere og avtale med mer enn 100 bedrifter om bruk av Digipost
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Digipost
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
De har floppa totalt om det var meningen at de skal få meg inn der for å lese post til nå i hvert fall.
I løpet av 2011 og frem til nå har jeg kun fått kontoutskrifter fra banken (dette får jeg også inne i nettbanken så ser ikke vitsen med å få dette to steder) + noe reklame fra posten.no
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Reklame på Digipost?
var ikke noe av meninga at man skulle slippe reklame der?
En fordel med digipost er at du kan få elektronisk kvitering fra butikker som støtter dette.
Sist endret av mo3; 5. mars 2013 kl. 23:24.
Meningen med digipost er vel at du skal kunne motta konfidensiell post elektronisk, slik at du for eksempel slipper å vente i 5 virkedager for å få tilsendt pinkoden til bankkortet ditt, i tillegg til at det vil bli mye lettere å holde orden på viktige papirer du vanligvis ville kastet i søpla.
Det er også en glimrende løsning for folk som oppholder seg mye i utlandet.. Jeg vurderte å melde meg inn for 1 års tid siden, men lot være hovedsaklig fordi det var for få aktører og instanser som på den tiden hadde implementert det. Men kanskje jeg skulle ta en titt igjen nå....?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Meldte meg nettopp inn. Får se hva som skjer
Sitat av aagefs Vis innlegg
Tja, Digipost er vel strengt talt i "oppstartsfasen" enda, men jeg personlig har tro på at dette er fremtiden. Jeg mottar kontoutskrifter fra banken min i Digipost, og synes det er veldig greit!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ha det elektronisk fra noen andre enn banken? Det er da allerede tilgjengelig i nettbanken...
En annen stor bonus er at du slipper a dra lass med søppelpost med deg ut i papir dunken.
Jewsus, kan ikke staten bruke MinID til verifisering istedetfor BankID?

Ikke noe Digipost på meg siden en tydeligvis må ha Java på maskinen for å ta det i bruk..

(Nei, jeg har ikke Buypass)
Kvitteringsfunksjonen er helt topp. Skulle ønske flere butikker ble med på den.
Hvordan identifiseres postkassa ved bruk av kvitteringsfunksjon i butikk? Fødselsnummer? E-post?
Postansatte får lønnsslippen sin dit også, forhåpentligvis vil flere og flere bedrifter ta Digipost i bruk så flere får den muligheten. Tipper det er veldig greit å ha lønnsslipper og kvitteringer samla på en slik plass, og e-post er altfor usikkert.
Får min del så gidder ikke jeg digipost enda hvertfall, om de får minid eller noe slikt så skal jeg vurdere det. Men kun bank id og byepass neitakk. Er vel ikke så mange som bruker digipost enda, kun banker har jeg fått inntrykk av. Koster vel penger om du skal sende over digipost også
Sitat av Tux_The_Pro Vis innlegg
Får min del så gidder ikke jeg digipost enda hvertfall, om de får minid eller noe slikt så skal jeg vurdere det. Men kun bank id og byepass neitakk. Er vel ikke så mange som bruker digipost enda, kun banker har jeg fått inntrykk av. Koster vel penger om du skal sende over digipost også
Vis hele sitatet...
BankID brukes kun ved registrering, ikke til innlogging i ettertid. Da brukes fødselsnummer og passord.

Sitat av immolo Vis innlegg
Hvordan identifiseres postkassa ved bruk av kvitteringsfunksjon i butikk? Fødselsnummer? E-post?
Vis hele sitatet...
Du legger inn kontonummer og visa/Mastercard nummer. Når du så bruker en terminal som støtter elektroniske kvitteringer, blir de synlige på digipost.
Mener å huske at jeg registrerte meg på digipost når det åpnet. Men det var totalt unødvendig for min del, jeg tror ikke jeg har fått et eneste brev der. Har hvertfall ikke hørt noe fra dem.

Hva er galt med e-post?
Sitat av Grix Vis innlegg
Hva er galt med e-post?
Vis hele sitatet...
E-post som informasjonsmedium er ca like trygt som et postkort. Digipost kan sammenlignes med en rekommandert sending.