Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4226
Heisann,

Har søkt en del på nettet etter forum o.l for reisekompiser. Ser ut til at de fleste nettsidene/forumene som har slikt, er utdatert og gammel.
Noen som vet om noe slikt?

Er typisk når jeg spør kompiser om å være med på en helgetur/lengre tur til random storby så sier de "jaja, det kan vi jo", så skjer det aldri. Hadde derfor vært kanon å faktisk møtt noen som har lyst å reise litt rundt om! Et pluss om det er myntet på unge folk i 18-30 års alderen.
Hvor har du kunne tenkt deg å reise f.eks?
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Hovedsaklig i europa/amerika.

Sitter og vurderer å kjøpe meg billett til dette f.eks. Men kjedelig å reise alene.
Ellers så hadde det vært gøy å tatt noen weekendturer til forskjellige storbyer i europa. Budapest, Amsterdam, Roma, København... Er egentlig ganske åpen for forslag Men når det gjelder USA må det nok litt planlegging til, ettersom jeg først vil være der en stund om jeg først reiser over.
Widerø har jo en billett (Reise så mye du vil i 2 uker) som heter Norge rundt om du vil se hele norge, koster rund 4k for hele norge. Der har du noe du kan gjøre :P
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Widerø har jo en billett (Reise så mye du vil i 2 uker) som heter Norge rundt om du vil se hele norge, koster rund 4k for hele norge. Der har du noe du kan gjøre :P
Vis hele sitatet...
Har vært på biltur i Norge flere ganger og det frister hvertfall ikke å reise rundt alene i Norge. Dyrt er det også :P
Jeg er alltid på utkikk etter reise kompiser til Kina, om det hadde vært interessant?
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Jeg kan være reisekompis! bare å sende meg en PM hvis du har lyst til å ha med noen på et eller annet
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yutao Vis innlegg
Jeg er alltid på utkikk etter reise kompiser til Kina, om det hadde vært interessant?
Vis hele sitatet...
Joda, det kunne vært interessant! Etter hva jeg har sett fra deg på forumet fra før, så har du litt kina-erfaring allerede?


Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Jeg kan være reisekompis! bare å sende meg en PM hvis du har lyst til å ha med noen på et eller annet
Vis hele sitatet...
I will
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Joda, det kunne vært interessant! Etter hva jeg har sett fra deg på forumet fra før, så har du litt kina-erfaring allerede?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har vært der mange ganger. Snakker litt kinesisk og kjenner en del folk i diverse provinser. Har alltid reist dit alene så det hadde vært interessant å hatt med meg noen.
Jeg kom tilbake til Norge fra Kina for et par dager siden, men har tenkt meg tilbake igjen om noen mnd. Kommer an på hvor fort jeg får spart opp penger.
Hvis du engang vil reise med en crazy og snill fattig freak så pm meg, men helst plasser som ikke krever rent rulleblad, er på prøvetid etter en hendelse med cannabis og politiet
Vil sånn til Amerika men ser dårlig ut det.

Er 19år med førekort å jobb
Sist endret av justastonedhuman; 10. juli 2012 kl. 22:36.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Freak funket jo ypperlig til dette! Hadde vært fett og samlet en gjeng og dratt sydover i vinter f.eks! Jeg skal bokmerke tråden så jeg husker alle sammen når det blir tur, så sender jeg pm.
dette hørtes jo drit fett ut jeg blir gjerne med! 19 år, lappen og jobb
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Freak funket jo ypperlig til dette! Hadde vært fett og samlet en gjeng og dratt sydover i vinter f.eks! Jeg skal bokmerke tråden så jeg husker alle sammen når det blir tur, så sender jeg pm.
Vis hele sitatet...
Syden i vinter?
Januar hadde vært det perfekte, sitte med freaks i syden å drikke paraplydrink og dele på benzo pillene man får utskrevet for flyskrekken min
Gjett om jeg er med på det

Edit: bokmerket tråden jeg også
Sist endret av justastonedhuman; 11. juli 2012 kl. 00:59.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Ts: hvordan er holdningen til røykings? Er ikke veldig viktig altså, jeg bare lurer
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Ts: hvordan er holdningen til røykings? Er ikke veldig viktig altså, jeg bare lurer
Vis hele sitatet...
Jeg er hvertfall veldig liberal angående slikt så lenge det ikke dreier seg om harde stoffer
Hahah så gøy, mtp studier og begrensede midler så kan jeg ikke si JA før det er noen konkrete reisemål og reisedatoer. Uansett høres det kult ut, er forresten en dude på 20. Liberal og trivelig
Dette høres artig ut, men som han over sier må reisemål være planlagt før en kan si ja
Dro 3 uker til japan uten noen plan. Funka fett det, deilig å reise uten å måtte vise hensyn til andre :]
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Dro 3 uker til japan uten noen plan. Funka fett det, deilig å reise uten å måtte vise hensyn til andre :]
Vis hele sitatet...
Sant, men når man vil reise med noen freaks så må det planlegges, aldri at jeg hadde kjøpt flybilett osv.. fordi jeg og atxbyea skal på ferie uten å kjenne han personlig og forberedelser.
Planlegg; Reisemål, hvor lenge, reise/fra reise dato, hotell/hus, og hvor mye det ca koster i fly med opphold.

Så hadde jeg gjerne blitt med, er dritt lei av å sitte i Norge og fryse meg ihjel på vinteren.
Omså julaften/nyttårsaften, høres bare deilig ut å sitte i syden og ferie
Sist endret av justastonedhuman; 11. juli 2012 kl. 15:59.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Sant, men når man vil reise med noen freaks så må det planlegges, aldri at jeg hadde kjøpt flybilett osv.. fordi jeg og atxbyea skal på ferie uten å kjenne han personlig og forberedelser.
Planlegg; Reisemål, hvor lenge, reise/fra reise dato, hotell/hus, og hvor mye det ca koster i fly med opphold.

Så hadde jeg gjerne blitt med, er dritt lei av å sitte i Norge og fryse meg ihjel på vinteren.
Omså julaften/nyttårsaften, høres bare deilig ut å sitte i syden og ferie
Vis hele sitatet...
Sitter og vurderer å ta både julaften og nyttårsaften i syden. Men holder på å gå over i ny jobb atm, så vet ikke helt enda om hva rutinene er rundt juletider
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Sitter og vurderer å ta både julaften og nyttårsaften i syden. Men holder på å gå over i ny jobb atm, så vet ikke helt enda om hva rutinene er rundt juletider
Vis hele sitatet...
Finn det ut, kanskje man kunne fått gjort noe mot tidene?
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Finn det ut, kanskje man kunne fått gjort noe mot tidene?
Vis hele sitatet...
Begynner ikke i ny jobb før om en måneds tid. Men har allerede begynt å spare noen kroner, så tror nok det blir tur. Hvis ikke blir det nok èn uke tidlig på nyåret. Men romjulen hadde jo selvfølgelig vært det beste, ettersom det er mye fri der fra før. Men som sagt, jeg skal huske å gi beskjed i tråden her i god tid før jeg evt bestiller, og sende PM til de som skriver de er interessert.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Begynner ikke i ny jobb før om en måneds tid. Men har allerede begynt å spare noen kroner, så tror nok det blir tur. Hvis ikke blir det nok èn uke tidlig på nyåret. Men romjulen hadde jo selvfølgelig vært det beste, ettersom det er mye fri der fra før. Men som sagt, jeg skal huske å gi beskjed i tråden her i god tid før jeg evt bestiller, og sende PM til de som skriver de er interessert.
Vis hele sitatet...
Helst 2mnd før den eventuelle reisedatoen, jeg har mulighet til å ta fri når som helst (driver med fiske)
Masse penger
Akkurat nu trenger jeg noen utover til Lopphavet for både, selskap og videreutvikling i min filming.
Skal også ha en party så søker en kompis som jeg kan stole på med og overføre penger til eventuelt alkohol/annet, send PM for mere
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nu er det gått en stund TS, funnet ut noe mere eller?
20 år her! Hadde virkelig hatt lyst til å reise ned til Tsjernobyl i Ukraina! Fått en guided tour der inne. Så er det jo også slik at du kan prøve diverse andre ting der og, som å skyte med rifle. Skambillige boforhold har jeg også hørt det skal være der nede!
Sitat av Rediver Vis innlegg
20 år her! Hadde virkelig hatt lyst til å reise ned til Tsjernobyl i Ukraina! Fått en guided tour der inne. Så er det jo også slik at du kan prøve diverse andre ting der og, som å skyte med rifle. Skambillige boforhold har jeg også hørt det skal være der nede!
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at man MÅ ha invitasjon for å komme seg inn i Russland?
Count me in for evt syden-tur i vinter. 19 år i januar, mistet sertifikatet og har jobb for øyeblikket.
20 år her! Hadde virkelig hatt lyst til å reise ned til Tsjernobyl i Ukraina!
Vis hele sitatet...
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Er det ikke slik at man MÅ ha invitasjon for å komme seg inn i Russland?
Vis hele sitatet...
Ukraina er et land.


Er forøvrig visumfritt dit, og invitasjon til Russland er uansett bare å kjøpe på internett. Er ikke noe stress.
Sist endret av DumDiDum; 1. oktober 2012 kl. 15:06.
Her er løsningen din: Reis alene, så velger du reisekamerater på veien. Du velger akkurat hva du selv har lyst til å gjøre og du slipper å være stuck med en halvklein freak i flere uker.
Når man reiser alene møter man mye flere folk en man ville gjort hvis man reiste sammen med noen, dette går på at man ofte lener seg på hverandre og blir asosiale deretter.

Ser du nevner syden, da tror jeg ikke vi legger det samme i ordet reising.
Her blir det verre ettersom det stort sett bare er nordmenn og svensker der som ikke er innstilt på å møte nye mennesker.