Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 10331
Er på utkikk etter utesteder i Bergen som ikke er så alt for langt unna togstasjonen.
Er bare 18 år gammel, så utestedene kan ikke ha høyere enn 18 års aldergrense.
Noen som har tips?
Ridder av 1. klasse
togstasjonen ligger jo ca midt i Bergen... Du har maks 10min å gå fra togstasjonen til alle utesteder som finnes i bergen by
Hvilke utested er du på jakt etter?
Exodus/Ovenpå er for den som liker raveshit og mindreårige piker.
Sjøboden er for striler med live musikk. (Ofte masse eldre menn her)
Fotballpuben har to avdelinger, en med rock+biljard, en med pop/hip hop/rnb/dubstep.
Kong Oskar er for deg som har lyst å spille biljard eller dart på en rolig pub.

Som 18-åring tror jeg ikke du har så veldig mange andre alternativer. Kong Oskar og Fotballen er vel de to eneste som ikke tar inngangspenger. Sjøboden var gratis før, men er blitt grådig som grisen.

Edit: Kong Oskar er vel nærmest togstasjonen... ca 2min å gå.

Hulen/Kvarteret har innimellom konserter hvor det er 18. Garage er 18 på konserter fra søndag-torsdag.
Sist endret av Waffaz; 18. juni 2012 kl. 19:47.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Hvilke utested er du på jakt etter?
Exodus/Ovenpå er for den som liker raveshit og mindreårige piker.
Sjøboden er for striler med live musikk. (Ofte masse eldre menn her)
Fotballpuben har to avdelinger, en med rock+biljard, en med pop/hip hop/rnb/dubstep.
Kong Oskar er for deg som har lyst å spille biljard eller dart på en rolig pub.

Som 18-åring tror jeg ikke du har så veldig mange andre alternativer. Kong Oskar og Fotballen er vel de to eneste som ikke tar inngangspenger. Sjøboden var gratis før, men er blitt grådig som grisen.

Edit: Kong Oskar er vel nærmest togstasjonen... ca 2min å gå.

Hulen/Kvarteret har innimellom konserter hvor det er 18. Garage er 18 på konserter fra søndag-torsdag.
Vis hele sitatet...
Garage er vel 20, er det ikke? Serverer sprit der. Husker hvertfall at Wineyarden på Tirsdager var 20.

Foruten det, har du få muligheter.

Exodus/Ovenpå: Dunk dunk og greit nok hvis du liker å danse og se på fulle småjenter ( Virkelig, majoriteten her bruker fake legg og er rundt 16).
Downstairs og Fotballpuben: Downstairs er bra på Torsdager, 18 årsgrense, 19 kroner pilsen ( utvannet) og resten av uken er den 20(år). Fotballpuben er alltid 18 men varierende hvor bra det er.
Sjøboden: Som nevnt ovenfor... de burde betale deg for å komme inn, ikke omvendt.
Skybar har vel lagt ned?
Sist endret av Wolflord; 18. juni 2012 kl. 19:53.
Som sagt, Garage er 18 når det er konserter fra søndag-torsdag. Dvs når det er åpent i kjelleren. Tror ikke de serverer sprit i kjelleren annet enn fredag og lørdag.

Skybar er lagt ned ja. Konkurs, afaik.
[quote=Waffaz;2613794]Tenkte jeg skulle sjekke ut Exodus/Ovenpå
Men hvordan er det med å drikke på dette utestedet?
Selges det alkohol? Er det lov å ta med alkoholdig drikke?
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Tenkte jeg skulle sjekke ut Exodus/Ovenpå
Men hvordan er det med å drikke på dette utestedet?
Selges det alkohol? Er det lov å ta med alkoholdig drikke?
Vis hele sitatet...
Du har ikke lov til å ta med drikke på noen utesteder i Bergen, alkoholfri eller ikke.

Kort oppsummert utesteder for 18 åringer i Bergen (så godt jeg kan huske): Exodus/Ditlef, Ovenpå, Downstairs (noen dager), Garage (noen dager), Kvarteret, Sjøboden og Kong Oscar.

Ellers er noen av utestedene/uteserveringene på Bryggen og Zachen 18 årsgrense før et visst klokkeslett.
Sist endret av m0nte; 18. juni 2012 kl. 20:44.
[quote=KnutValentine;2613884]
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Tenkte jeg skulle sjekke ut Exodus/Ovenpå
Men hvordan er det med å drikke på dette utestedet?
Selges det alkohol? Er det lov å ta med alkoholdig drikke?
Vis hele sitatet...
Joda, det selges alkohol. Er jo en nattklubb med 18+, men mange mindreårige som sniker seg inn.
Kvarteret er en veldig kjekk plass
Om du er 18 er eneste stedet verdt å besøke garage på tirsdager
Sist endret av Tøffetom; 19. juni 2012 kl. 00:48.
Ta deg en tur innom Skipperstuen. Du kommer ikke til å angre
Når har Exodus åpent?
Har de åpent hver dag?
Her er nettsiden til exodus. Usikker på når det er åpent..
Exodus er bare åpent lørdag
Noen som har forslag til flere utesteder meg 18års aldergrense?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Exodus er bare åpent lørdag
Vis hele sitatet...
Jeg mener da de hvertfall har åpent fredag også... Eller er det bare ditlef? Exodus/Ditlef er to nattklubber som er slått sammen, sånn btw.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Jeg mener da de hvertfall har åpent fredag også... Eller er det bare ditlef? Exodus/Ditlef er to nattklubber som er slått sammen, sånn btw.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg er kjent er Exodus kun åpent lørdager. Tidligere var de åpen fredager også, men det var så lite oppslutning at de kuttet den dagen. Når Exodus er åpent er som regel Ditlef åpen også. Det er aldri motsatt, altså at kun Ditlef er åpent.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Jeg mener da de hvertfall har åpent fredag også... Eller er det bare ditlef? Exodus/Ditlef er to nattklubber som er slått sammen, sånn btw.
Vis hele sitatet...
Det hender de leier ut til eksterne. Da kan det være åpent andre dager. Eventuelt i russetiden, da er det åpent praktisk talt hver dag. Men vanligvis er det kun lørdag.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har tips til kule utesteder med ID 20? Venna mine pleier å henge på Scotsman, Brukbar, Tidi, Metro, Jacob Aall, Kaos osv, men jeg har lyst på noe ordentlig steder med ordentlig folk og musikk. Tenker ikke på god rock i en mørk pub med gamle avdanka rockere, men et livlig sted med flotte jenter og interessante folk. Vi er egentlig to gutter på 21 år som for det meste hører på hip hop, men er glad i god musikk generelt