Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1012
Tja, denne gangen kommer det en supercheesy houselåt fra meg. Rett og slett fordi jeg fikk lyst å gjøre noe annet

Blir vel alltid noe småtteri igjen å gjøre, men her er den.

http://soundcloud.com/djtierra/tierra-id-vocal-wip3

Noe konstruktiv feedback å få?
Ingen tilbakemeldinger?
Det er for pro for den gjengse freaker, de kan ikke hakke løs på det, så da lar de heller vær å poste feedback. Det er slik trenden har blitt.

Men altså, låter fint dette altså. Lydbildet er crispt og det gynger fint. Men om det skal være en radiomix, må vokalen lenger fram i lydbildet. Den gitar-lyden er kanskje akkurat et knepp for høy, og blir kjempende mot vokalen. Under og etter breaket drukner vokalen (lead-synthen og den "transition-lyden" er litt høye i forhold). I og med at vokalen også er present i breaket kunne det kanskje vært fint med 8 eller 16 takter uten vokal når beaten setter inn igjen?
Du gjør en kjempegod jobb her, Tierra. =) Selv er jeg ikke stor fan av elektronisk musikk med vokal, men dette kunne jeg høre på uten å irritere meg nevneverdig over at vokalen ligger der hele veien. Dette kan være på grunn av vokalen ligger lenger bak i lysbildet enn den normalt gjør i radio-mixer, slik Fonzey nevner. For min del er dette et pluss!

Har du hentet inspirasjon fra Ørjan Nilsen?

Har du en versjon av denne sangen uten vokalen? I så fall har jeg veldig interessert i å høre den.

Sitat av Fonzey Vis innlegg
Det er for pro for den gjengse freaker, de kan ikke hakke løs på det, så da lar de heller vær å poste feedback. Det er slik trenden har blitt.
Vis hele sitatet...
Her er jeg nødt til å si meg uenig. Folk som spør etter kritikk får som regel veldig mye bra konstruktiv kritikk tilbake, og tar lærdom av det og blir etter hvert flinkere. Han var ute etter konstruktiv kritikk, og som du sier er dette kanskje for profesjonelt gjennomført til at folk her har noe konstruktivt å gi tilbakemelding på, og derfor heller avstår fra å skrive tull i tråden.
Ikke hardt nok til at jeg kan digge det, og skal det være denne typen musikk "flyr" det ikke godt nok for meg heller..

Men alt i alt, det funker grett til sitt bruk, men ikke til min personlige smak
det vil være underlig (føler jeg) om ikke denne får noe radiotid etterhvert !
mulig nrg eller mp3 eller noe tar den evt.

jeg er musikk kritiker, har vært siden jeg er liten, men er så dårlig på musikalske uttrykk (som takter, bridge, hvadenåheter alle sammen.)

men som noen nevnte over her, så er det vokalen jeg ville ha fokusert mest på å endre (hvis du først ønsker å endre noe.)
akkurat hva som kan gjøres blir det værre og svare på. lek litt med ekko-effekter mot slutten av sangen, eller noe ala "chrispy og lav radio-lyd som fader inn og tilslutt blir tydelig og klar"

selve melodien var pent bygget opp, den tok seg opp til ett visst punkt (som låter skal) og gikk så pent over til "mellom spillet" som etterhvert ble tydeligere (savner slike låter, er en drøss fra 90 tallet som er slik, LOVE IT ! )

men jeg stusset litt på; du har med noe dubstep der (eller noe lignende) noe jeg så savnet senere etter å ha hørt gjennom låta (jeg er ingen fan av dubstep og skrillex og det greiene der.)
men jeg føler du la inn en slags "chaser" der, uten at noe tilsvarende "svarte tilbake" i låta. noe du evt kunne hatt mot slutten? slik at man får følelsen av at låta er "komplett" (vanskelig å beskrive helt her, men youtube; "woody van eyden - together M.O.R.P.H remix" så skjønner du kanskje hva jeg mener. jeg mener den går som en komplett låt som treffer samtlige "punkter" som jeg ser etter i en låt.)


vokalen kan vel også deles opp til hakking, evt noe ala rap (bare ikke for mye, men nok til at det høres ut som en mini-remix)


ellers en god jobb håper du får spilletid på radioen og kommer deg opp og frem


btw: er det bare meg, eller er flere der ute oppgitt over at artister ikke også legger med en "bonus cd" med all musikken fra plata dems, med instrumental? (sett at du gir ut plate, ville du vurdert dette? hvorfor \ hvorfor ikke?)

jeg liker og skape egne tekster og tenke overganger ved kun instrumentale sanger. de fleste kan vel teksta etter de første 3-4 lyttene uansett, så hvorfor ikke?

det vil være underlig (føler jeg) om ikke denne får noe radiotid etterhvert !
mulig nrg eller mp3 eller noe tar den evt.

jeg er musikk kritiker, har vært siden jeg er liten, men er så dårlig på musikalske uttrykk (som takter, bridge, hvadenåheter alle sammen.)

men som noen nevnte over her, så er det vokalen jeg ville ha fokusert mest på å endre (hvis du først ønsker å endre noe.)
akkurat hva som kan gjøres blir det værre og svare på. lek litt med ekko-effekter mot slutten av sangen, eller noe ala "chrispy og lav radio-lyd som fader inn og tilslutt blir tydelig og klar"

selve melodien var pent bygget opp, den tok seg opp til ett visst punkt (som låter skal) og gikk så pent over til "mellom spillet" som etterhvert ble tydeligere (savner slike låter, er en drøss fra 90 tallet som er slik, LOVE IT ! )

men jeg stusset litt på; du har med noe dubstep der (eller noe lignende) noe jeg så savnet senere etter å ha hørt gjennom låta (jeg er ingen fan av dubstep og skrillex og det greiene der.)
men jeg føler du la inn en slags "chaser" der, uten at noe tilsvarende "svarte tilbake" i låta. noe du evt kunne hatt mot slutten? slik at man får følelsen av at låta er "komplett" (vanskelig å beskrive helt her, men youtube; "woody van eyden - together M.O.R.P.H remix" så skjønner du kanskje hva jeg mener. jeg mener den går som en komplett låt som treffer samtlige "punkter" som jeg ser etter i en låt.)


vokalen kan vel også deles opp til hakking, evt noe ala rap (bare ikke for mye, men nok til at det høres ut som en mini-remix)


ellers en god jobb håper du får spilletid på radioen og kommer deg opp og frem


btw: er det bare meg, eller er flere der ute oppgitt over at artister ikke også legger med en "bonus cd" med all musikken fra plata dems, med instrumental? (sett at du gir ut plate, ville du vurdert dette? hvorfor \ hvorfor ikke?)

jeg liker og skape egne tekster og tenke overganger ved kun instrumentale sanger. de fleste kan vel teksta etter de første 3-4 lyttene uansett, så hvorfor ikke?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tusen takk for tilbakemeldingene, spesielt deg Tommen_ som har lagt mye tid bak den Har tatt med noen av dem videre bl.a dubstep-tilbakemeldingen, ser den litt ann men kan fort skje at jeg legger det inn litt mer slik det blir en helhet Tusen takk!

Skal bli et album når jeg har samlet opp endel låter, har en til som begynner å ta form, lagde thread her:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=213387