Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 813
Blir litt forvirra av dette. Prøver å spille fra et noteark, men er litt i tvil om tegnene.

Først er et A - Fiss/F# - A -H - MEN, så kommer http://www.empire.k12.ca.us/capistrano/Mike/capmusic/Key%20Signatures/natural.gifF

Hva skjer da? Fant dette: This is a natural. It cancels the sharp or flat and returns the note to its original pitch. Men spiller jeg en vanlig F, høres det ræva ut..
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Har du et bilde? Fra din forklaring høres det dog ut som om du skal spille en ren F.
Sist endret av AXiMe; 30. september 2011 kl. 00:35.
Ja det betyr at du skal spille en vanlig F. Det kan kanskje høres rart ut når du ikke spiller alt sammenhengende?
Hvilket instrument? Piano? Hvilken sang er det?
Sist endret av boblesaft; 30. september 2011 kl. 00:56.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Ja det betyr at du skal spille en vanlig F. Det kan kanskje høres rart ut når du ikke spiller alt sammenhengende?
Hvilket instrument? Piano? Hvilken sang er det?
Vis hele sitatet...
Det er en sang for å øve på fingerferdighetene og notelesning. Ikke et konkret stykke. Joda, spiller alt sammenhengende, men liker ikke hva jeg hører når det er en ren F. Kanksje det bare er meg, og ikke notene.
Jeg prøvde nettopp å spille akkordene på piano i den rekkefølgen du sa, og hørtes ikke veldig harmonisk ut. Derimot tror jeg det passer bra til en metal-sang elns.

Men siden det kun er for fingerteknikk og øving tror jeg ikke det er meningen at det skal høres bra ut. Det er jo bare øvelse? Right?
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Akkurat.. Vell vell, takk for hjelpen. Får vell bare snakke med piano instruktøren min neste uke.
Det er et oppløsningstegn. Det løser opp alle gjeldende fortegn til den noten den står foran, resten av takten. I ditt eksempel betyr det at at du skal spille F, i stedet for F#