Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1085
Akkurat "ferdig" med en låt jeg jobbet en del med. Har aldri laget noe så teknisk før. Utrolig mye små detaljer du antageligvis aldri merker. Prøvde å mastre den selv, vet ikke helt hvordan det funket.

Ønsker tilbakemeldinger fra dere! Konstruktivt
Hypoxia - Absence

Om ønskelig, kan jeg legge ut link til 320 kbps versjon for nedlasting

All kritikk settes stor pris på, da jeg ønsker å vite hva jeg bør jobbe mer med osv.
Likin' it! Fin, riktig sound; behagelig soundscape.

Den sub-bassen (808 kick?) er litt vel boomy, den spiser opp resten av lydbildet. Dra ned release'n på den (den henger akkurat litt for lenge), og dra den ned et knepp, samtidig som du drar kicken litt opp og drar opp ratioen på SC-kompen som sitter på sub-bassen, sånn at forholdet mellom de to justerer seg. Strukturmessig fungerer det bra. Du kunne kanskje prøvd å introdusere litt perk/rytmiske ting i det lange breaket, bygge litt mer mot at beaten kommer inn. Kunne også prøvd å variere rytmikken i bassgangen litt slik at den får litt mer bounce utover i låta.

Bra jobba!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svært god kritikk. Nå har jeg noen ting å jobbe videre med. Jeg er som sagt ikke noe ekspert på mixing og mastring av lyden, så det er nok også grunnen til at noen frekvenser sluker de andre. Det hørtes bra ut på mine monitorer, men det trenger ikke å bety at det låter bra andre steder. Skal jobbe litt videre med dette, og publisere det nye resultatet i løpet av noen dager.
God lyd altså. Fikk skikkelig Trentemøller vibber
Alt låter ganske tight, snaren også, men den tar litt vel mye plass når den spilles på "uvanlige" plasser, utenom 4on4 beaten liksom, fills elller hva du vil kalle det. Den tar litt vel mye oppmerksomhet. Kunne kanskje også hatt litt mer på gang i de stille partiene, en lur liten sub-bass eller noe sånt.
good shit , keep it coming
Sist endret av Bothrops; 16. september 2011 kl. 11:28.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for kritkken

Hva mener du, tenker du at snaren tar for mye plass i lydbildet?
En annen ting du kan prøve for å skape variasjon i bassen er et triks, mye brukt nyere electro house: Legg opp 3-4-5 forskjellige bass-spor med litt forskjellig karakteristikk; forskjellig waveform, forskjellige filter envelope settings, lfo, korte klanger, waveshapers... mange muligheter! Så spiller du inn/skriver inn en basslinje på et av sporene, og drar små klipp fra den basslinja rundt på de forskjellige bass-sporene med forskjellige lyder. Kan ende opp med interessante basslinjer med denne teknikken.

Bare et forslag altså! Gleder meg til å høre v2!

Forresten, hva slags lytting/monitorer sitter du på? Har du sub?
Sist endret av Fonzey; 16. september 2011 kl. 14:22.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tusen takk for kritkken

Hva mener du, tenker du at snaren tar for mye plass i lydbildet?
Vis hele sitatet...
ja, når den slår utenom de vanlige *kick* *Kick+snare* *kick* *kick+snare*
Rundt 1:33, 1:37 og 4:09. Det er kanskje ikke en snare når jeg hører litt etter, er noe perkusjons greier.
Den passer perfekt sammen med resten av lydene når låta er igang, men når det bare er kick, bass og det hule riffet blir den lyden litt skarp.
Sist endret av Bothrops; 16. september 2011 kl. 14:34.