Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10938
Hei =)

Jeg har hørt at man ikke burde røyke hasj hvis man har tatt anti depressive.
men er det farlig hvis man har tatt ritalin?
Men er det noen annen medisin det er farli å ta hvis man skal røyke hasj etterpå?
Ok, men jeg har hørt at det er farlig og ta antidepressive før du røyker hasj, er det bare tull da?

har også hørt at det ikke er bra å blande forskjellige rusmidler, spessielt når man er nybegjynner.
og ritalin kan jo bruker som rusmiddel (ikke det at jeg gjør det).

som for eks å drikke samme dag som jeg har tatt ritalin har jeg prøvd å det var en dårlig opplevelse..

PS! ikke for å forvirre ved å snakke om anti dep og alkoholl, spørsmålet mitt er fortsatt om det er farlig å røyke hasj samme dag som man har tatt rittalin om morningen.

takk for svar forresten
Sitat av babbabou
Ok, men jeg har hørt at det er farlig og ta antidepressive før du røyker hasj, er det bare tull da?

har også hørt at det ikke er bra å blande forskjellige rusmidler, spessielt når man er nybegjynner.
og ritalin kan jo bruker som rusmiddel (ikke det at jeg gjør det).

som for eks å drikke samme dag som jeg har tatt ritalin har jeg prøvd å det var en dårlig opplevelse..

PS! ikke for å forvirre ved å snakke om anti dep og alkoholl, spørsmålet mitt er fortsatt om det er farlig å røyke hasj samme dag som man har tatt rittalin om morningen.

takk for svar forresten
Vis hele sitatet...
Men anti-dep og alkohol er ikke spesielt lurt det heller.
Pain mener du da å blande anti dep å alkohol?
En god regel er jo å ikke blande alkoholl å piller.

Men er det noen som har no erfaring med å røyke hasj samtidig som har tatt rittalin (som medisin ikke for å dope seg) ikke er noe farlig?
Hasj går ikke igjennom levra slik som alkohol og piller gjør.. Derfor vil det ikke være som å drikke alkohol etter at man har tatt ritalin.

Hasj og legemidler går helt fint, gjort det flere ganger, men bare ikke med ritalin. Det er som sagt ikke farlig, men kan muligens bli ukomfortabelt? Følg vanlige forhåndsregler når det kommer til hasj (sliter du med deprisjoner, ikke røyk hasj alene osv) så går det nok bare bra skal du se =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror nok basisen i påstanden her er de heiapådeia er inne på:

Sliter du med psyken, og derfor må gå på antidepressiva, bør du ikke leke sjangsespill ved å røyke i tillegg.
Det er ingen påviste farlige interaksjoner mellom ritalin og cannabis.
jeg hørte noe for ikke så lenge siden av en lege. det er et lyst stoff(husker ikke navnet) som blir produsert mer av hvis men røyker eller tar noen andre stoffer så om du stopper og røyke så produsere ikke hjernen så mye av det de første dagene så man blir lett deppa og sånn.

det er noe forbindelser mellom noe i hjernen som heter dopamin og så det stoffet jeg ikke husker som gjør det. men det kan variere fra person til person da hvor lang den deppe perioden er. dopanmin er også det som stimulere mellom halliser og virklighet. (psykose tilstander)

edit: kansje det er dopamin som gjør det, men det er en ting til som har noe med det og gjøre som jeg ikke husker navnet på.
Sist endret av bianchi_89; 27. september 2008 kl. 18:22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
bianchi_89: Jeg ser ikke helt relevansen mellom posten din og dette emnet.

Ja, det er helt klart at når man har i seg ting som gir eufori blir det kjedelig og i værre tilfeller ganske jævlig og deprimerende om man ikke får dosen sin.
Stoffet du tenker på er serotonin, sammen med dopamin spiller de en stor rolle som "gledestoffer" i hjernen, men dette er bare en brøkdel av funksjonene.

Dopaminets rolle er ikke ene og alene å skille mellom "halliser og virkelighet", klart nivåene av dopamin etc kan være med på å diagnosere schizofreni: http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamin...s_in_the_brain
Dopamin og Serotonin er fundamentale for en god del ting i hjernene våre ikke bare rus og virkelighetsoppfattelse.
Det er alltid en potensiell risk når man blander rusmiddler, både fysisk og psykisk. når man blander (og da mener jeg på høgt plan) burde man ha tungen rett i munnen og vite hva man gjør. Det kan i beste tilfelle gi deg ditt livs feteste tripp og i verstefall dit livs siste tripp. dette med anti dep og mixing er bare skremsel propaganda fra myndighetenes side. kan ikke tenke meg et eneste antidep som kan vere med på å skade kroppen fysisk men hvis man går på anti dep så burde man styre unna slike ting siden de fører til mere depresjoner i somregel. foreksempel det å røyke seg en rev kan kansje vere chill og digg der å da, men med langvarig bruk så snakker statestikken for seg selv. gall vil jeg anta at er en av de største årsakene til deprisjoner og psykoser i norge. problemet er at de ser det ikke selv :-) konklusjon: hold deg unna alt hvis du har stress med skallen. period
Jeg har i flere måneder nå gått på antidepressive medisiner samtidig som jeg har røyka hasj. Kan ikke si at jeg har merka noe skummelt, bare de positive effektene av medisinene. Legen min veit at jeg røyker, så jeg ville jo tro at han hadde sagt noe om det var en stor risiko å blande de to. At det var lite heldig å blande medisinene og alkohol var iallefall noe han påpekte.

Skjønt, jeg vil vel ikke akkurat trekke det så langt som å si at det er lurt å blande inn hasj om man har psykiske problemer.
Sist endret av Frøken; 1. oktober 2008 kl. 18:25.
Hasj og antidepressiva er en dårlig kombinasjon.
Bruk bare en av delene. Dette sa legen min te meg. Så jeg kutta tvert antidepressiver og har det bra nå
Ritalin er ape dop delux og har ingenting å si bortsett fra at Hasj og ritalin motvirker litt kvarandre.
hasj og antidep eller antipsyk går helt fint sammen, aldri hatt noen prob med det
Sitat av Jallahari
Hasj og antidepressiva er en dårlig kombinasjon.
Bruk bare en av delene. Dette sa legen min te meg. Så jeg kutta tvert antidepressiver og har det bra nå
Ritalin er ape dop delux og har ingenting å si bortsett fra at Hasj og ritalin motvirker litt kvarandre.
Vis hele sitatet...
Motvirker hverandre? Har aldri hørt noe om det før. Er dette førstehåndserfaring?

Sitat av pawsan
hasj og antidep eller antipsyk går helt fint sammen, aldri hatt noen prob med det
Vis hele sitatet...
Når folk tar antidepressive eller antipsykotiske medisiner er det alltid en grunn for det. Om man har psykiske problemer er det sjelden sunt å blande cannabis inn i det hele. Det er som Dodecha sier, et sjansespill. At du ikke har merket noe negativt ved det betyr ikke at det ikke er det. Blandet de to lenge? Med dop så viser skaden seg sjelden med en gang.
Sist endret av Sinister; 1. oktober 2008 kl. 20:39.
Bare for å presisere litt så er Ritalin ganske langt fra apedop.. Apedop er en betegnelse som brukes om sterke sløvende preparater.
"Apedop" er min betegnelse for "møkkapiller"
Dop man kan ruse seg på men er ikke noe serlig. + dårlig avtenning dagenderpå osv som immovane (metallsmak i munnen) etc.
Motvirker hverandre er jo at ritalin er opp Thc er ned.
mer ?
Sist endret av Jallahari; 1. oktober 2008 kl. 21:08.
Sitat av Jallahari
"Apedop" er min betegnelse for "møkkapiller"
Dop man kan ruse seg på men er ikke noe serlig.
Motvirker hverandre er jo at ritalin er opp Thc er ned.
mer ?
Vis hele sitatet...
Greit at cannabis gjør deg stein, men det sløver jo ikke ned på samme måte som f.eks. benzoer. Er jo ikke alltid det sløver ned noe som helst. Mange ganger jeg har røyka og blitt gira og/eller fått et sinnsvakt tankekjør. Hasj er som et krydder. Et universaldop man kan blande med hva som helst uten at rusen blir noe mindre. Snarere tvert imot.
Sist endret av Sinister; 1. oktober 2008 kl. 21:21. Grunn: skriveleif
offtopic men
de med adhd stemmer det at noen av de kan få motsatt effekt av hasj ?
Hasj gjør deg sløv jo, benzoer (rohypnol osv) blir man ikke nødvendigvis så sløv på, er jo et substitute til alkohol. Men sløv og sløv fru blom.
Og er ikke psyken på topp så vil nok Thc ikke gjøre det bedre om man blander dem med diverse antidepressiva som og har forskjellig virkning. Thc er jo et mildt hallisinogen og di fleste vet at psyken ikke bør vere fucka når man bruker Hallusinogen. Ikke bare et krydder, selv om jeg oxo bruker det som det.
Sist endret av Jallahari; 1. oktober 2008 kl. 21:22.
Vel, som Sinister skriver over er det for enkelt å si at cannabis er ned(sløv), og motsatt da blir opp(gira). Av cannabis kan man bli sløv, eller gira, eller begge deler på en gang. Det kommer an på mengde, tolleranse, hvilket ønske man selv har for opplevelsen, dagsform, kvalitet på varene, sammensetning av cannabinoler i akkurat den typen du røyker, og en hel haug med andre ting. Så "motsatt" effekt blir litt vanskelig å få da det ikke har en veldig definerbar effekt.

Kanskje vi skal sikte oss inn på topic igjen..?
Sist endret av DeMenT; 1. oktober 2008 kl. 21:22.
Sitat av Jallahari
"Apedop" er min betegnelse for "møkkapiller"
Vis hele sitatet...
At ritalin er møkkapiller i russammenheng skal jeg si meg enig i, men "din betegnelse" stemmer allikevel ikke overens med hva apedop faktisk betyr.

Sitat av Jallahari
Motvirker hverandre er jo at ritalin er opp Thc er ned.
mer ?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er ikke slik at "opp" og "ned"-stoffer nødvendigvis motvirker hverandres effekter. Hvis du tror det er så enkelt så bør du sette ned og lese litt om farmakologi.

I tillegg er ikke cannabis klassifisert som et dempende rusmiddel, siden det inneholder cannabinoider med svært forskjellige farmakologiske effekter. CBD (cannabinol) er for eksempel hovedsakelig dempende, mens THC er langt derifra.


While many drugs clearly fall into the category of either stimulant, depressant, hallucinogen, or antipsychotic, cannabis, containing both THC and CBD, exhibits a mix of all properties, leaning towards hallucinogen properties due to THC being the primary constituent.
Vis hele sitatet...
wikipedia
Sist endret av mentalmelt; 1. oktober 2008 kl. 21:30.
Driter i farmalogi hehe skriver bare mine meninger!!!!! Og det er etter 20 års erfaring med rusmidler og diverse!
Joda thc er forskjellige virkningstoff i enkelt skrevet, sløv stein på hasj oppgira stein på grønt.
Men jeg tar bare hovedpoenga med det.
Ville ikke sette "greiene" her i forskningslys bare min mening om det.
god jul
Fascinerende.. Men det er jo allikevel kjekt å vite hva man snakker om når man først skal poste innlegg på et forum. Bare det at du kaller THC for forskjellige virkningstoff viser jo at du bør kikke litt i læreboka før du poster flere "meninger".

Du skjønner, vi har det med å være litt pirkete og vitenskapelige av oss her inne på rusmiddelforumet
Det kommer vell helt ann på om det er medisinsk du tar ritalin eller ikke..
Hvis du ikke får de på resept og du ikke tar ritalin fordi du har adhd vil jeg si at jeg fakitsk foretrekker å røyke sammen med ritalin hvis jeg først skal ta det pga den uroheten man får som man somregel får dempet med å ta noen trekk, men blir forsatt våken og opplagt.
▼ ... flere år senere ... ▼
IKKE TA RITALIN OG HASJ/POT SAMMEN!!!


Det er noe av det jæveligste jeg har opplevd. Jeg har tatt Ritalin/amfetamin før og fått ok/vanlig effekt av det pg røyker cannabis av og til og trives med det MEN FYFAEN UNDER NOEN OMSTENDIGHETER IKKE VÆR LIKE DUM SOM MEG OG TA BEGGE DELER PÅ SAMME DAG. jeg røyket og tok 5 Ritalin piller noen timer etterpå. I starten var det ok og jeg likte rusen i typ 15 minutter så begynner hjertet mitt og dunke så heftig og paranoia jeg ikke visste var mulig. Jeg og hun jeg gjorde det med var kvalme og skalv/paranoide og dette varte i over 6 timer. Det var helt forferdelig, ingen av oss har ADHD men ble helt slått ut av pillene og lå som et slakt i senga og ble så slitne orket ikke gå og hele kroppen gjorde vondt så vil absolutt ikke anbefale det vidre, jeg skal hvertfall aldri gjenta/oppleve dette igjen
Har kombinert disse en del. Som regel blir det 50-60mg ritalin + alkohol så ca 1time etter siste øl/dram litt røykings for å komme seg litt ned. Har dog aldri hatt noen vonde opplevelser med den mixen. Aldri fått nedtur eller blitt fyllesyk heller.
Derimot har jeg ikke prøvd å røyke først også kaste innpå ritalin men tenker at det kanskje blir litt annerledes.
Sist endret av Khallifa; 26. juli 2015 kl. 03:41.
Sitat av Arielkind Vis innlegg
IKKE TA RITALIN OG HASJ/POT SAMMEN!!!


Det er noe av det jæveligste jeg har opplevd. Jeg har tatt Ritalin/amfetamin før og fått ok/vanlig effekt av det pg røyker cannabis av og til og trives med det MEN FYFAEN UNDER NOEN OMSTENDIGHETER IKKE VÆR LIKE DUM SOM MEG OG TA BEGGE DELER PÅ SAMME DAG. jeg røyket og tok 5 Ritalin piller noen timer etterpå. I starten var det ok og jeg likte rusen i typ 15 minutter så begynner hjertet mitt og dunke så heftig og paranoia jeg ikke visste var mulig. Jeg og hun jeg gjorde det med var kvalme og skalv/paranoide og dette varte i over 6 timer. Det var helt forferdelig, ingen av oss har ADHD men ble helt slått ut av pillene og lå som et slakt i senga og ble så slitne orket ikke gå og hele kroppen gjorde vondt så vil absolutt ikke anbefale det vidre, jeg skal hvertfall aldri gjenta/oppleve dette igjen
Vis hele sitatet...
50 mg metylfenidat er en veldig stor dose, spesielt hvis man ikke har særlig toleranse, så jeg tror ikke nødvendigvis det var kombinasjonen ritalin/cannabis som var problemet.
Sist endret av Nightblade; 26. juli 2015 kl. 18:32.
Blandt og bruk så lite rusmidler som mulig. Det er Normals syn, og det er egentlig en helt grei ting å si.

Livet inviterer til nok fest og moro uten at man i det hele tatt trenger å bekymre seg for det.

Vi menn som vokser opp i det samfunnet som er i dag - vi vet hvor mye rus det kan være tilgjengelig, og hvor mange "norske" sosiale situasjoner som legger opp til å ruse seg. Derfor er det mer rasjonelt i mine øyne å ha bremsen på, enn å ha den av. På generell basis. Toleranse, men lov å advare på en respektfull måte.

Ritalin er ikke noe særlig å ruse seg på. Høy puls gir veldig ofte økt frykt og angst når man er rusa. Det er også selvforsterkende på en negativ måte. Ingen er finere enn andre, men ritalin egner seg ikke til rus. Å blande det med cannabis som også kan utløse slik angst og "noia" er vel strengt tatt en dårlig oppskrift?

Spar deg selv for en ekkel opplevelse.

- Simon
Sist endret av normal; 26. juli 2015 kl. 19:33.