Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5451
Jeg sitter nå på skolen, og jeg fikk nettopp et sykt behov for å spille CS.
Men det er jo selvfølgelig blokkert på en eller annen måte på skolen sitt nettverk.
Kan noen forklare meg på en enkel og grei måte hvordan jeg kan omgå denne blokeringen, hvis det i det hele tatt er mulig.

NB. Jeg har prøvd å søke etter svar her på forumet, men jeg klarte ikke å finne noen.
Hvis det allerede er en tråd om dette hadde det vært fint med en link til det.
Er det på din egen pc, eller en skole pc?

Og er det andre som skal spille med deg?

Vil du spille på lan eller Online?
Trådstarter
39 2
Sorry glemte å skrive det.
Jeg skal spille på min egen bærbare, og jeg tenkte å spille online.
Men å spille LAN kan jo være en mulighet også
Hvis du skal spille på lan, så kan du jo laste ned lan cs/non steam cs, som du finner her http://www.fragbase.ca/ ..

Hvis det da er em sperre som gjør slik at klassekompiser ikke kan finne din server, så må dere ta med engen router

Det gjør vi i min klasse...
Sist endret av naxoz; 22. april 2008 kl. 13:55.
Hvis LAN, er det et acsesspunkt i nærheten, kan dere jo spille via det! (veit ikke hvordan det skrives)
Trådstarter
39 2
Sitat av naxoz
Hvis du skal spille på lan, så kan du jo laste ned lan cs/non steam cs, som du finner her http://www.fragbase.ca/ ..

Hvis det da er em sperre som gjør slik at klassekompiser ikke kan finne din server, så må dere ta med engen router

Det gjør vi i min klasse...
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det

Men jeg vil helst funnet ut hvordan jeg skal finne ut hvordan jeg kan spille online.
Det hadde vært ganske greit
Kansje du kan gjøre det hvis du har med egen ruter og plugger den i "veggen" ...
Evt trykk på reset knappen til routeren i et friminutt, så later du som ingenting!
Kommer med guide snart, hang in there

EDIT:
Guide: Hvordan bypasse proxy og brannmur på et begrenset nettverk?

I og med at jeg selv går på videregående skole, har jeg eksperimentert en del med nettopp dette. Jeg har prøvd en del forskjellige måter å komme rundt problemet på - her kommer den løsningen jeg synes er lettest å bruke / mest stabil.

Nødvendig programvare:
- Your Freedom-klient (YF er et nettverk med servere plassert rundt om i verden, som du tunnelertilkoblinger til.
- SocksCap, for å SOCKSifisere et program - orker ikke å forklare hvorfor eller hvordan..

http://www.your-freedom.net/index.php?id=3
http://soft.softoogle.com/ap/socksca...oad-5157.shtml

Konfigurasjon, del 1: Your Freedom

- Installer (duh)
- Start Your Freedom. I og med at programmet ikke er kjørt før, popper Configuration Wizard automatisk opp.
- Det første du skal gjennom er hvilke protokoller du vil koble til YF-serveren med. Mest sannsynlig fungerer alle sammen.
- Trykk Next, og vent litt. Nå ser klienten din etter servere du kan koble til. Etter ca. 10-20 sekunder får du opp en liste med servere, rangert fra best til dårligst. Jeg anbefaler en server med over 8 i "pref", i tillegg til at serveren bør være plassert i det samme landet som den eventuelle spillserveren du skal koble til. Det spiller ikke så mye rolle, men jeg merker fort en forskjell på 50ms PING når jeg spiller WoW over en tysk server, mot når jeg kobler opp mot en fransk.
- Trykk Next, og du får beskjed om å skrive inn brukernavn og passord. Følg linken, og lag en brukerkonto. **YOUR FREEDOM SPAMMER IKKE**
- Vinduet lukkes, og du ser framsiden av YF. Trykk Configure, og sett følgende innstillinger:

- Protocol: UDP
- Start minimized
- Do not show pop-up windows
Resten av innstillingene kan være som de er.

-Trykk Save and Exit, deretter Connect. Se etter at External IP address og Server Located in sier noe annet enn "(n/a)"

Merk at rekkefølgen KAN være feil - i og med at jeg har installert programmet allerede, tok jeg den ut fra hukommelsen..

Konfigurasjon, del 2: SocksCap
SocksCapV2 omdanner de vanlige tilkoblingene mot internett et program gjør, til SOCKS-tilkoblinger. Konfigurasjonen er enkel.
- Installer (duh igjen)

Opp kommer et config-vindu, etter at du trykker Yes/OK eller noe.
- Host = "127.0.0.1"
- Port = "1080"
- Protocol ="Socks version 5"

Trykk OK, og New. Bla fram til EXE-fila du vil kjøre, og trykk OK. Dobbeltklikk, og se om du har tilkobling .. !


Jeg skulle kanskje ha postet noen screenies, men vel .. fcukit. Ser på det senere hvis ingen forstår noe :P
Sist endret av excubated; 22. april 2008 kl. 14:50.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tjobo
Evt trykk på reset knappen til routeren i et friminutt, så later du som ingenting!
Vis hele sitatet...
Er helt utrolig hvor mange brukere her som tror at alle skoleroutere er en liten D-link router fra elkjøp som står i et hjørne på et klasserom.
Sitat av AtXbYeA
Er helt utrolig hvor mange brukere her som tror at alle skoleroutere er en liten D-link router fra elkjøp som står i et hjørne på et klasserom.
Vis hele sitatet...
På min gamle skole (Haugaland VGS i Haugesund), så var det 1stk gammel dlink router i hjørne på et klasserom. Ikke har jeg sjekka hvilke routere som står rundt på andre skoler i området.

Den metoden funka lettsomfjett hos oss det året jeg gikk der.
Det er et program som heter "Your Freedom" som folk på min skole bruker for å spille WoW. Jeg vet ikke om det funker for CS, men du kan jo prøve.
last ned noe som heter yourfreedom, det unngår sperringer, kan spille atslags online.
google yourfreedom
Se opp

EDIT: Legger guiden i en egen post jeg, så synes den :P
Sist endret av excubated; 22. april 2008 kl. 15:27.
Trådstarter
39 2
takk for bra guide
skal prøve den i morgen
btw. du kan jo legge den ut i guide forumet, tipper jeg ikke er den eneste som lurer på dette
Ville heller satt opp en SSH tunnel og spilt igjennom den om du skal spille online. Skal dere spille LAN pleier det å funke å kun skrive

Kode

connect [Lanipadressen]
Det funker i allefall på min skole og da spiller vi gjennom skolen sin router.
På den gamle skolen min installerte vi NoSteam på C:/ på hver skole-pc, og satt 20-30 stykker og spilte i friminuttene.
Trådstarter
39 2
hvordan setter jeg opp en SSH tunnel? / Hva er det? :P
Men skal prøve å spille LAN på skolens IP i morgen
Sitat av Deth
Det er et program som heter "Your Freedom" som folk på min skole bruker for å spille WoW. Jeg vet ikke om det funker for CS, men du kan jo prøve.
Vis hele sitatet...
Nei, funker ikke på cs..
Sett opp et node-til-node nettverk.

Be alle om å koble seg opp der. Kan lagge litt ved flere brukere, tho.
Det er det vi gjør =D
Hvis du ikke vet hvordan du finner ip til din server så har du 2 alternativer.
1. Åpne Kjør og skriv cmd, når cmd'n er oppe så skriver du ipconfig.
2. Starte et spill og skriv status i console, da kommer det opp TCP ip bak den står ip på din server... Og som sakt litt lengre opp connect (addresentilserveren) håper det var noe til nytten:P
Peinein: Hvorfor begynner du å snakke om ip?

Tråden handlet vell om hvordan han får til å spille cs gjennom Steam på SKOLEN.
Sitat av olebull
Peinein: Hvorfor begynner du å snakke om ip?

Tråden handlet vell om hvordan han får til å spille cs gjennom Steam på SKOLEN.
Vis hele sitatet...
Jah, men å spille LAN er jo også et alternativ. Sto også at han helst ville spille online, men det kan ikke jeg hjelpe han med.
Edit: Hvis du i det heletatt tar deg tiden i og lese alt som er skrevet...
Sist endret av peinein; 22. april 2008 kl. 20:59.
Sitat av tjobo
På min gamle skole (Haugaland VGS i Haugesund), så var det 1stk gammel dlink router i hjørne på et klasserom. Ikke har jeg sjekka hvilke routere som står rundt på andre skoler i området.

Den metoden funka lettsomfjett hos oss det året jeg gikk der.
Vis hele sitatet...
Jeg som bor på Voss har da vår hoved nettverksserver i Bergen. Dvs, serveren til PedNett, StudNett osv. Og det er i den at de sperrer porter o.l.
Så du kan jo banke løs på routeren i hjørnet av klasserommet, men du får nok ikke opp flere porter osv av den grunn.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av naxoz
Hvis du skal spille på lan, så kan du jo laste ned lan cs/non steam cs, som du finner her http://www.fragbase.ca/ ..

Hvis det da er em sperre som gjør slik at klassekompiser ikke kan finne din server, så må dere ta med engen router

Det gjør vi i min klasse...
Vis hele sitatet...
Følte trangen til å opplyse om det rimelig solide faktum at med windows vista / xp har du muligheten til å oprette "arbeidsgrupper", noe som gjøres rimelig enkelt via nettverks tilkoblinger menyen din. Denne gjøres via at du trykker "Oprett et lite kontor nettverk" om jeg husker rett, nettverket ditt kommer opp når folk prøve å tilkoble et trådløst nettverk som et Ad-Hoc nettverk, bare koble til det og vips du trenger ikke skaffe deg en router, men har still muligheten til å spille lan games eller dere filer.

Wikipedia sier om Ad-Hoc:

Ad hoc The connection is established for the duration of one session and requires no base station. Instead, devices discover others within range to form a network for those computers. Devices may search for target nodes that are out of range by flooding the network with broadcasts that are forwarded by each node. Connections are possible over multiple nodes (multihop ad hoc network). Routing protocols then provide stable connections even if nodes are moving around. Sony's PlayStation Portable uses ad hoc connections for wireless multiplayer gaming, as does the Nintendo DS (although Nintendo does not officially use the term). Technically, the Nintendo Game Boy used this method for linking up to each other in a wired (Game Link Cable) or wireless (Game Boy Color IR Port, Game Boy Advance Wireless Adapter) mode.
Vis hele sitatet...
(http://en.wikipedia.org/wiki/Ad-hoc_network)

Enjoy
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke for å være en drittsekk og ta opp en gammel post, men funker your freedom hvis man vil ha god opp/nedlastingshastighet på bittorrent og? Har allerede scannet gjennom og det er ingen åpne porter på den nye skolen min.. hjemmenettverket suger og jeg trenger ratio ^^
Bruk port 80. Den er faen ikke sperret:P

EDIT:
Men da kan du belaste nettet noe sinnsykt.
Sist endret av NovaDecker; 24. september 2008 kl. 00:29.
Sitat av NovaDecker
Bruk port 80. Den er faen ikke sperret:P

EDIT:
Men da kan du belaste nettet noe sinnsykt.
Vis hele sitatet...
Port 80 er sperret på skolen min iallfall, trippelsjekka nettop.. Hjelp meg å misbruke skolenettet ? =d
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har gitt opp håpet om å spille Online. Men en venn av meg fra Sandvika bruker Nosteam LAN for å spille over LAN. Men jeg får ikke opp serveren som jeg har laget på en annen skolepc. Jeg har prøvd å sette opp et eget netverk, men sitter fast. Noen som kan gi en guide eller lignende?
Du skal ikke spille CS på skolen, da skal du chatte på nFF.

Men, for å løse problemet med skolens nettverksperringer kan du installere programmene Sockscap og YourFreedom.
Norsk forening for fjellsprengningsteknikk?

Det er for å spille Online er det ikke?
Ok glem det, løste det nå.

1. Last ned CS 1.6 LAN (finnes på Piratebay)
2. installer (duh)
3. Mine netverkssteder -> Veiviser for trådløst netverk -> Installer nytt trådløst netverk. (Anbefaler å bruke USB brikke, og bare følg instruksjonene)
4. Etter at du har lagt til alle pcene som skal være med i LANet starter alle opp cs.
5. Lag en server ved å trykke på "new game" og når spillet har startet skriver du "Status".
6. Gi tcp/ip til alle som skal være med.
7. Alle skriver connect "tcp/ip" i consol og presto!

Lykke til.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Fungerer ikke sockscap og your freedom på Steam?
Siden ingen har nevnt det.
sockscap og your freedom virker på min Stream
Hvordan fikk du det til å funke Fardin? Jeg har prøvd men steam starter ikke når jeg starter det fra Freecap.(Bruker freecap fordi jeg ikke finner sockscap)
Sitat av AtXbYeA
Er helt utrolig hvor mange brukere her som tror at alle skoleroutere er en liten D-link router fra elkjøp som står i et hjørne på et klasserom.
Vis hele sitatet...
Er det på vår skole (ungdomskole), men den henger i kantina, og i det andre klasserommet henger en vanlig D-link router fra elkjøp...
Sitat av Aue
Hvordan fikk du det til å funke Fardin? Jeg har prøvd men steam starter ikke når jeg starter det fra Freecap.(Bruker freecap fordi jeg ikke finner sockscap)
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke finner Sockscap kan du blruke Sokschain. Dete eneste problemet er å lete fram et riktig tilganspunkt. Du må sannsynligvis prøve deg fram og koble deg til forskjellige av de mulige tilgangspunktene som Sokschain finner før du har funnet de riktige.

Noe annet som er kjekt med sokschain er at internettet på pcen din bli raskere. Slev om du bruket det på en skole eller andre steder der enkelte nettverksressurser er sperret og mange andre er koplet til går det helt greit å laste ned oppdateringer og spill til stream og laste ned torrenter med en grei hastighet.
Prøver å få til dette på skolen jeg også.. Fikk til til såvidt én gang på biblioteket her, men funker ikke etterpå (på noen av ip'ene)

Freedom server udp://193.37.152.132:53
External IP Address (unknown)
Server located in (unknown)
Open streams 0
Bytes sent 0
Bytes received 0
Send rate (bytes/sec) 0
Receive rate (bytes/sec) 0

Er det "53-porten" som er feil? eller er det noe annet? Skal ha det til WoW
Dersom du skal bruke "53-porten" må du sjekke om det er andre "53-porter" du kan kople deg til. Når du bruker slike programmer som dette kopler du deg opp til internett via andres Pcer og deretter til en nettverksserver. Ikke direkte via en nettverksserver. Så du må finne en fellesnevener i ipene du kopler deg opp til for at det skal fungere.
Det fungerer perfekt på dataen til han ved siden av meg
Han brukte port 123, men når jeg prøver med den, fungerer det ikke igjen.
Prøv å starte programmet på nytt eller reboote pcen. En backupplan som pleier å fungere.
Jeg har et annet problem hvis jeg skal spille CS på skolen. Tingen er at jeg ikke kan installere noe direkte inn på laptopen jeg har fått fra skolen. For litt eldre spill Worms, etc. funker det fint å installere spilelt på en annen PC, kopiere hele mappa med spillet over på en CD/minnepinne, og så kopiere hele mappa inn på skolepc'en igjen. Men siden jeg helst har lyst til å få CS til å funke, og gjerne i LAN så prøvde jeg samme oppskrift med CS. Det så ut til å funke helt fint, men når jeg starter spillet får jeg opp bakgrunnsbildet til CS (uten meny) i ca. 3 sek, før det lukker seg helt. Noen som vet hvordan jeg kan få inn CS på laptopen på en annen måte, eller hva som gjør at CS lukkes før det får startet helt opp?
Jeg har hatt det samme problmet selv. Problemet skyldes grafikkinstilligene på selve spillet. Slett CS fra skole PCen, sett ned grafikkinstilligene så lavt som mulig, forandre Open GL til Direct 3D og kopier spillet over til skolepcen på nytt.
last ned "hamachi". her kan du danne en server som kabler seg mot internett og alle som har internettforbindelse og hamachi kan joine. Du må prioritere det på avanserte inst. på nettverkstilkoblinger. det vil vises som en LAN server på CS (og andre spill).

vi pleier å bruke dette på mange forskjellige spill som warcraft 3, age of empires, trackmania nations BF 2, og lignende og det funker fett.
shalabais: Vil ikke windows brannmuren sperre hamachi?

Fardin: Jeg satt ned grafikken til så lavt som ovehode mulig, men fortsatt henger den seg når jeg starter CS.
Er solepcen ny eller gammel? Dersom den er gammel kan det være at grafikkorter ikke er godt nok til å kjøre spillet. (Antar det er CS Source)
Det er faktisk CS 1.6, og PCen er ny :S. Den har :
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-57 798 MHz, 1.87 GB RAM.
110GB hardisk
vet dog ikke hvordan skjemkort den har. Hvordan finner man ut det?
Men den burde vel strengt tatt kunne kjøre CS 1.6 ganske greit?
Sitat av Nature
Men den burde vel strengt tatt kunne kjøre CS 1.6 ganske greit?
Vis hele sitatet...
Ja, den burde det.
Har du husket å stille inn grafikkinstillingene fra OpenGL til Direct 3D? Det er ofte en fordel når man har kopiert over spillet. En kammerat spillte CS fra skolePCen våres - og den er så dårlig som en "HP Compaq nc6320", så du burde klare det. Han kjørte spillet via en iPod i tillegg.

Edit: Når du legger inn spillet, husk å endre skjerminstillingene til en oppløsning skolePCen støtter. Det kan bli kluss hvis du f.x. overfører fra en stasjonær som t.d. kjører 14xx*7xx eller en annen oppløsning som er for stor, eller for bred.
Sist endret av Restyle; 23. oktober 2008 kl. 10:52.
hmm, D3D = direct 3D?
Sitat av Nature
hmm, D3D = direct 3D?
Vis hele sitatet...
I bunn og grunn, ja.