Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 858
Ja da var det på tide å invistere i en bærbar maskin, ettersom jeg nå kommer til å tilbringe resten av året i finnmark.

Prisen er ikke veldig relevant, men maskinen skal kunne brukes til både gaming og notering. Hadde vært fint om noen her kunne si litt om hva de syntes om de forskjellige maskinene ute på markedet.

En viktig ting, er at maskinen må være å få kjøpt lokalt. For min del, blir dette Elkjop, Elektrolux, Expert, Nordby, spaceworld (+/- Oppland.) Dette er pga at jeg må ha den innen fredag.

Det jeg i hovedsak er ute etter er anbefalinger/anmeldelser, og ikke bare linker til sider hvor de ligger.

Takker for alle svar.
Sist endret av d0nk3y; 23. august 2007 kl. 03:39.
Du er VELDIG lite spesifikk.

Generelle tips:

Skal du ha en BÆRBAR, bør du satse på skjermstørrelser mellom 12" og 14". Personlig syns jeg 15" blir for mye å drasse på.

Skal jeg tolke ut ifra det du sier, ville jeg ha satset på en stasjonær PC. Laptoper er ikke egnede spillmaskiner. Du vil altså ha en PC du kan spille på, samt notere ting på. Veel, hvilken PC kan ikke gjøre dette?

Vær spesifikk. Og vær så snill, se igjennom tidligere poster. Og kanskje bidra litt selv. Søk på nettet. Se på ulike tester.
^^
d0nk3y's Avatar
Trådstarter
Ehe. Jeg skriver jo ikke at jeg skal ha en laptop for ingenting. Og, JA, jeg er VELDIG lite spesifik, rett og slett fordi jeg bryr meg lite om hvordan den er. Jeg vil høre hva dere mener om de forskjellige modellene ute på markedet, og ta en selv-vurdering ut ifra hvordan dere anmelder laptopen.

Jeg skriver jo ikke at jeg skal ha en Gamer pc, men at jeg vil ha en med kapasiteten. ( For enklere allmen vurdering )

Men vil dere ha noen tall, så kan vi jo si;

2 -> ? GB (Ram)
100 -> ? GB (HDD)
256 -> ? MB (Skjermkort)
12 - 20" (Skjerm)
DVD-RW brenner?
CD-RW brenner?
Trådløst nettverk
CPU følger somregel kurven i forhold til skjermkort og RAM, da dette er maskiner du kjøper på f.eks elkjop.

La oss si prisklassen er mellom 5 til 15ooo,-

Og ja, jeg ser jo også på tester rundt på nettet. Grunnen til at jeg spør her, er hvis noen faktisk nylig har kjøpt en grei laptop de kan anbefale, og informere meg.

Og ingen flere med "Alle har skrevet det før" / "ikke post her google it", "les andre steder på internett" instillingen.

Mer spesifik får man heller ikke dette. Da går jeg likesågodt inn på elkjøp, og peker på en laptop i blinde, og kaster den om 2 mnd. da batterikapasiteten er fucked, og plasten råtner`.

got it?
Sist endret av d0nk3y; 23. august 2007 kl. 10:21.
CPU og RAM følger på ingen måte kurven med skjermkortet. Sitter selv med 2Gb ram, core duo på 1,6Ghz i en 12". Skjermkortet er et ganske starndard Intel GMA 950. I forhold til CPU og RAM skulle jeg hatt high-end skjermkort. Prisen på laptoppen var i sin tid 13k.

Skal du ha mye bang for bucks og en deilig skjerm så er ThinkPad T60 et godt kjøp. Kjenner selv en som har den og han har snakket varmt om den. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327082
^^
d0nk3y's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire
CPU og RAM følger på ingen måte kurven med skjermkortet. Sitter selv med 2Gb ram, core duo på 1,6Ghz i en 12". Skjermkortet er et ganske starndard Intel GMA 950. I forhold til CPU og RAM skulle jeg hatt high-end skjermkort. Prisen på laptoppen var i sin tid 13k.
Vis hele sitatet...

Meget mulig det ja. Det var vel heller noe jeg antok de gjorde.


Takk for svar