Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1199
Hei, jeg fikk for litt siden et "bilde" på msn. Det het images57.zip. Altså, det var ikke et bilde. Jeg godtok i og med at jeg kjente fyren. Men da jeg så det var en .scr-fil inni, begynte jeg å lure. Altså en skjermsparer-fil(programfil!?). Jeg er ikke helt dum, og valgte å ikke åpne filen. Jeg tenkte at det var noe bat--tull og høyre-klikket. Der sto det under "Åpne" noe som "Konfiguer". Jeg trykke på det, og tenkte at det skulle komme noe som notepad ellerno. Men neida, programmet begynte, og før jeg fikk sagt søren klype, så åpna den omtrent alle msn-vinduer og begynner å sende samme fila(med et annet generert navn) til alle. Det blir en ond sirkel når slike ting går i ring. Jeg har kjørt både Search And Destroy og Ad-Aware.

Har noen hatt noe lignende, evt hva brukte dere til å fjerne det? Har hørt om hijack this, men vet ikke om det hjelper jeg. Takker for alle svar.
Åpne HijackThis, klikk "Do a system scan and save a logfile", kopier/lim inn på hijackthis.de for automatisk analysering. Er du i tvil, post loggen her.
Eneste jeg kan huske som var omtrent likt som det der. Var "ROFL" viruset for et par år siden.
Visste tilfeldigvis om det før det spredde seg. Så jeg ungikk det.

Men gjør dette viruset ditt noen skade på maskinen din? Som du har merka?
Fenger på sikt
Trådstarter
Jeg merker ikke så veldig stor skade faktisk. Scrollen på "musa"(på laptop, den scrolle-dingsen funker ikke). MSN fucker seg, musa funker ikke noen ganger, må trykke på ctrl+alt+del så funker den etterhvert. Jævla irriterende
O4 - HKCU\..\Run: [qservices] C:\WINDOWS\qservice.exe

Kind

Extremely nasty
Extremely nasty
Must be fixed! Added by the PROGENT-A TROJAN!
Vis hele sitatet...
så ikke så bra ut. problemet er at qservice.exe ikke finnes...
Sist endret av Hater_mordin; 30. juli 2007 kl. 01:20. Grunn: Av med smiley
Det er et veldig vanlig virus. Vis hvilken ende av ryggen du tenker med!
Spør alltid om hva noe er før du godtar det!
Slike virus kommer ofte sammen med en melding som "Hey, check this girl I found @ intrawebz" eller "Look! The pics from my vacation!"
Hvorfor ringer det ikke en bjelle når dine kamerater prater engelsk?

Noens bjeller burde ringe, i hvert fall.
Ta og vis skjulte filer da. Visst du ikke har gjort det.
SE om qservice gjemmer seg i skyggene.
Fenger på sikt
Trådstarter
Jeg fikk ingen slik beskjed Myhre. Men derimot så sender "jeg" det til alle.

Look at me and my volleyball team, working our asses offff (H)
Er ikke sikkert han sendte "viruset" med vilje, har hørt at noen virus sender bilder av seg selv..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har ca 5 kontakter på min MSNliste som spamsender dette viruset nå.

Så ja det er noe som er dukket opp på msn i det siste.
Vet også om en link som krasjer PC'n som blir sendt rundt på msn, VÆR OBS!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ChickenHug
Vet også om en link som krasjer PC'n som blir sendt rundt på msn, VÆR OBS!
Vis hele sitatet...
[sarkasme]
Nyhet: Det er lurt å bruke sunt vett på nettet.

Til forskjell fra situasjonen dei siste ti åra er det i 2007 viktig å bruke sunt vett for å unngå å få virus. En del av dette er å vurdere om avsender virkelig er den avsender gir seg ut for å vere, sjølv om beskjeden tilsynelatande er legitim.

I det siste har også spamangrep i form av phishing tatt av, og det er svært vanskelig å gjette at dette ikkje er legitim e-post.
[/sarkasme]
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://www.symantec.com/security_res...958-99&tabid=3

Dette er forresten viruset som er for tiden, med guide om hvordan fjerne det.
Fenger på sikt
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA
http://www.symantec.com/security_res...958-99&tabid=3

Dette er forresten viruset som er for tiden, med guide om hvordan fjerne det.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset
Jeg mottok dette for en stund siden av en venn, men heldigvis oppdaga NOD32 det før jeg fikk opna