Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 19273
Jeg regner med at innringer har rett på å være anonym slik som det er i barnevernsloven. Innringer bør vel ha en god grunn, men hvis han sier at dere er skummle nærkiser og at han har følt seg truet vil han kunne holde navnet sitt ute av papirer dere får se eller ute av papirene all together(er hvertfall slik i bvnloven). Det å annmelde huseier vil vel uansett ikke hjelpe deres sak tror jeg annet enn tanken på at han også får litt pes. Konsentrer deg om ditt eget forsvar og ta en ting om gangen!
Sitat av seven_up Vis innlegg
daaa.. sånn helt seriøst, du dyrker cannabis og virker ganske liberal i din holdning til det, vil du virkelig at politiet skal prioritere slike saker mer..? altså ringe deg for avhøre etter en dag, evt arrestere deg på åpen gate?
Vis hele sitatet...
Vel, når du kommer hjem og du ser at leiligheten er rasert så hadde det letta på trykket om det lå en lapp hvor det stod hvem som hadde vært der. That's all
da hadde jeg ringt politiet med en gang, ingen skal være i leiligheten du leier uten din tillatelse! Det er sunn fornuft å ringe politiet om du ser det har vært innbrudd, mest sannsynlig ville du fått beskjed om plantene dine da med en gang. Føler det er ganske naturlig å ringe innom politiet etter at uvedkommende har vært i mitt hjem i alle fall!
Sitat av seven_up Vis innlegg
da hadde jeg ringt politiet med en gang, ingen skal være i leiligheten du leier uten din tillatelse! Det er sunn fornuft å ringe politiet om du ser det har vært innbrudd, mest sannsynlig ville du fått beskjed om plantene dine da med en gang. Føler det er ganske naturlig å ringe innom politiet etter at uvedkommende har vært i mitt hjem i alle fall!
Vis hele sitatet...
Ja, det er hos politiet. Hjelp, noen har brutt seg inn i leiligheten min og rotet til alt. Har noe blitt stjålet? Vel, kremt.. cannabisplantene mine er borte, men ellers er alt på plass.

Sunn fornuft? Vel.. Ting blir fort litt mer innviklet når man pr. definisjon er kriminell, og driver med narkotikaproduksjon i leiligheten sin. Hadde det ikke vært politiet som tok plantene, så er vel det siste man ønsker å blande dem inn i saken.
mentalmelt, enig var eksakt det samme jeg skulle frem til også, for lovlydige mennesker er dette null stress, men ts har selv satt seg i denne situasjonen, og tatt valg deretter, da blir det kunstig å klage på politiet siden..
Ah, det var det du ville frem til ja(?? hvor hinta du til det?).
Jeg mener at politiet kunne lagt igjen en notifikasjon på at de hadde vært her. Hadde spart både familien, meg og dama for mye hodebry.

seven_up: Tulling.
Sist endret av daaa; 5. desember 2010 kl. 13:49.
Huseieren regner ikke med å bli anmeldt når han stjeler noe som er ulovelig å oppbevare. Prøve å stjele de tilbake kunne være en mulighet, men det blir for komplisert.
daa. les innlegg 104 så ser du jeg hinter ganske bra til hva jeg selv ville ringt politiet i en slik situasjon...

Jeg tar meg ikke spesielt nær av å bli kalt dumming på internett..

De kunne selvsagt lagt igjen både lapp i hjemmet og tatt oppvasken før de dro, men så lenge de følger vanlig prosedyre og overholder sine regler synes jeg ikke politiet generelt er for slemme mot de kriminelle i norge. Men hver sin mening! Om du derimot føler de ikke følger reglene som er satt opp for politiet så anmeld de!
Det var synd å høre at det gikk som det gikk. Har du fått svar på om de hadde en ransakelsesordre eller om huseier brøyt seg inn?
Norge blir et så mye bedre land når tre planter fjernes!

herre.....
har du fått klart opp hvem som har tatt plantene
Har ikke fått noe svar nei, venter på brev i posten for avhør.

zeicko: polisen. Lurer godt på hvordan de lukta seg frem : )
Trokke snuten veit at du hadde et par planter der hjemme. Kanskje evt eier kjente lukt og tok seg inn?
Tror heller ikke snuten har rett til å bare gå rett inn i andres hjem uten ransakelsesordre. Hvor var dere bortreist? Hvis dere var et annet sted i Norge ville dere vel sannsynligvis ha blitt varslet av politi.
Kanskje eier bare gikk tom for weed? who knows
Gadd ikke lese hel tråden men her er meg i hvertfall!

Når det gjelder nark, penger, makt e.l. er det kun en person du kan stole på og det er deg selv. Det er rule number 1!!!! Nå leste jeg bare starten av tråden men jeg utelukket snuten med en gang. Det er nok huseier eller en "kompis" du har snakka litt mye med.
Sitat av daaa Vis innlegg
Vel, beskjeden kom cirka 3 uker senere. Latterlig hvordan politiet holder på, de kunne hvertfall gitt beskjed tidligere. Det burde huseier også gjort.
Teorien som går rundt og rundt i huet mitt er at huseier har loka i leiligheten mens vi var vekke, og ringt politiet.

Noen som vet om politiet er plikta til å si hvordan de "fant" ut av det? Anmelder lett huseier for det her altså.
Vis hele sitatet...
kan hende noen har sagt detta.. har ikke lest hele tråden her.

huseier tok plantene. du kom å spurte om de hadde vært i leiligheten. kanskje du virket litt agressiv og de tror du har pussa torpedo på dem. de var ikke hjemme etter den tiden som du sier. pensjonister er jo alltid hjemme. så de ringer politiet og spør etter hjelp. politiet setter opp en liten bløff, samtidig som de kanskje har fått plantene levert. du er fucked. hehe. du er herved kjent for politiet. eller dama di er det da.
En liten observasjon, de ringte dama di og ho var anmeldt. Som regel er det mitt navn og nummer som blir gitt ut og ikke dama sitt.

Bare en tanke.
fordi dama står som leietaker, kanskje..? tja.
Så sinnsykt kjipt! Jeg føler med deg, både sorg og irritasjon!

Just wondering, hvor i landet skjedde dette? Politiet burde bruke ressursene sine på viktige(re) ting.
daaa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fredrik2k Vis innlegg
Så sinnsykt kjipt! Jeg føler med deg, både sorg og irritasjon!

Just wondering, hvor i landet skjedde dette? Politiet burde bruke ressursene sine på viktige(re) ting.
Vis hele sitatet...
My plants, my plants.. Det var en fin start på dagen og en enda deiligere slutt på dagen. Gud så store de hadde vært nå, sinnsykt å leit å tenke på.


Det skjedde på vest-landet.
Sist endret av daaa; 11. desember 2010 kl. 13:20.
Har du/dere vært i avhør nå?
daaa's Avatar
Trådstarter
Nei, vi skal etter nyttår. Kontaktet en advokat som mente vi bare måtte legge oss flate, og det med ransakelsesordres var kun noe de brukte i USA. Noen som vet om det er BS?
Sitat av daaa Vis innlegg
Nei, vi skal etter nyttår. Kontaktet en advokat som mente vi bare måtte legge oss flate, og det med ransakelsesordres var kun noe de brukte i USA. Noen som vet om det er BS?
Vis hele sitatet...
Jeg synes faktisk det høres ut som bullshit, men at politiet tar seg en del friheter er det ikke tvil om.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ransakelsesordre
http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-022.html
▼ ... over en uke senere ... ▼
daaa's Avatar
Trådstarter
Da blir det avhør på oss begge etter nyttår. Vet noen om vi må pisse?

Jeg kommer til å si at plantene var til eget bruk, og da spør de nok om jeg har røyka eller røyker. Kan jeg bli straffet for å si at jeg har røyket for flere år siden, og ville plante selv - så jeg slapp å kjøpe fra dealere?
Sist endret av daaa; 30. desember 2010 kl. 19:43.
Siste du skrev forsto jeg dårlig.

Du skal si til dem at du ikke røyker, men at du røyka for flere år siden, men så planter du til eget bruk for å ikke kjøpe?
daaa's Avatar
Trådstarter
Hehe, alrighty!

Jeg tenkte å fortelle at jeg har røyket en gang tilbake i tid, og ønsket å røyke på nytt. Siden jeg er ny i byen og ikke kjenner noen som selger - så dyrket jeg selv.

Det er ikke nødvendigvis sant, men jeg lurer på om dette er det beste å si. Men spørsmålet var i grunn; blir jeg tatt pisseprøve av?
Sist endret av daaa; 30. desember 2010 kl. 19:52.
Sitat av daaa Vis innlegg
Da blir det avhør på oss begge etter nyttår. Vet noen om vi må pisse?

Jeg kommer til å si at plantene var til eget bruk, og da spør de nok om jeg har røyka eller røyker. Kan jeg bli straffet for å si at jeg har røyket for flere år siden, og ville plante selv - så jeg slapp å kjøpe fra dealere?
Vis hele sitatet...
Som siktet i en straffesak har du vel krav på gratis advokatbistand. Se til å ta kontakt med en. Jeg regner med at Normal og lignende organisasjoner kan formidle kontakt, hvis du ikke kjenner til noen flinke gjennom andre kanaler.

Jeg ser ingen grunn til å innrømme bruk når plantene dine ble tatt før de var ferdige. AFAIK kan ikke politiet tvinge deg til å pisse på glass, det må en dom til. De kan kreve blodprøve når du blir tatt bak rattet.

Men for all del, jeg har ikke peiling; lett på rumpa og få tak i en advokat. Dere trenger noen til å passe på dere under avhøret.
Sitat av Chiisai Vis innlegg
Jeg synes faktisk det høres ut som bullshit, men at politiet tar seg en del friheter er det ikke tvil om.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ransakelsesordre
http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-022.html
Vis hele sitatet...
Det èr bullshit og ikke nok med det, de har ikke lov til å ransake leiligheten uten at du er tilstedet.
Snuten kom til meg en gang, hadde 2 kompiser på besøk. Han ene lå og sov mens jeg og han andre var på utsiden, så vi så dem kom. Vi sprang selvsagt å gjemte oss, men han ene ble vekt av politiet. De spurte etter meg, men siden jeg "ikke var hjemme" kunne de ikke annet enn å dra igjen. De så seg selvfølgelig litt rundt i leiligheten, men de åpnet ikke skuffer og skap.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan gikk det med dere daaa?