Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1399
Jeg får ikke åpna c-disken eller ekstern hardisken min. Står "c:/ er ikke et gyldig Win32-program". Får derimot åpna d-disken. Dataen ble formatert i dag av andre enn meg. Har ikke NOE peiling på det tekniske i dataen, så trenger hjelp :P Noe jeg kan gjøre? Filer som mangler?
backslash solves your problem (rett ved enter-tasten)

\

ehm, virket det på d disken?

kanskje det er fordi du ikke har gått manuelt inn via min datamaskin og godtatt advarslene ennå...
Sist endret av VivaLatrina; 26. januar 2009 kl. 22:46.
MFV
Trådstarter
Kall meg dum, men skjønner ikke åssen det skal fikse det?

Ja, d-disken funker. Går inn fra min datamaskin. Kommer inn på eksterne disken dersom jeg ikke går inn via min datamanskin.
Sitat av MFV Vis innlegg
Kall meg dum, men skjønner ikke åssen det skal fikse det?

Ja, d-disken funker. Går inn fra min datamaskin. Kommer inn på eksterne disken dersom jeg ikke går inn via min datamanskin.
Vis hele sitatet...
du må skrive C:/ med backslash, ser slik ut C:\
Sist endret av Ondskap; 26. januar 2009 kl. 22:57.
MFV
Trådstarter
Haha, ok. Tok den. Men det var ikke det jeg luuuurte på Trykte bare feil her.
Sitat av MFV Vis innlegg
Haha, ok. Tok den. Men det var ikke det jeg luuuurte på Trykte bare feil her.
Vis hele sitatet...
haha, jessokey

er det alt som skjer? liksom C:/ er ikke et gyldig Win32-program??
Sist endret av Ondskap; 26. januar 2009 kl. 22:58.
MFV
Trådstarter
Jepp, som du ser på bildet. Det kommer opp, jeg trykker ok, og ingenting skjer.

http://i43.tinypic.com/2mdf40k.jpg
Prøv å høyreklikke og velge utforsk/åpne elns. Det funker på usb-pinnene mine, men det er jo ikke samme feil.
MFV
Trådstarter
Haha, det var såpass vanskelig og åpne den, ja. Funka med utforsk.
Men skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg får den meldingen.
Sitat av MFV Vis innlegg
Haha, det var såpass vanskelig og åpne den, ja. Funka med utforsk.
Men skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg får den meldingen.
Vis hele sitatet...
det er virus som har lagt inn autorun :-) på c bruk explore og slett "autorun" fila :-) kansje på tide og installer nod32 eller noe for og ta det bort.
Hadde ikke noen formatert den for deg? Hvis det med virus stemmer så hadde jeg ikke overlatt pcen min til han/henne mer
MFV
Trådstarter
Haavy, det er it-avdelingen på skolen :P

Ranvik, take it slow! Er som tard på det her. Vil du forklare litt mer utfyllende?
Han forklarte ganske utfyllende da.
Høyreklikk på C-disken -> utforsk/explore -> slett fila som heter autorun -> last ned et verdig antivirusprogram.
f.eks AntiVir: http://www.free-av.com/en/download/1...antivirus.html

Hvis det er noe heftigere saker som har infisert systemet ditt anbefaler jeg å google opp Malwarebytes' Anti-Malware.
Sist endret av Grimdoc; 27. januar 2009 kl. 00:41.
MFV
Trådstarter
Fikk formatert dataen igjen i dag(onsdag).
Men nå står det såklart at jeg har virus IGJEN(grunnen til at dataen ble formatert på mandag). Og it-folka ser ikke på det, de bare formaterer. Jeg har jo ikke vært inne på noe, untatt at jeg har lastet ned msn og tatt over tinga fra hardisken. http://i39.tinypic.com/2qa95xd.jpg

Men da har jeg vel antageligvis virus i tinga mine på harddisken? Hva bør jeg gjøre?
Vinduet til venstre angir infisert fil. Fjern den..
Hvis du bare har lagt inn ting fra harddisken, så er det vel virus på harddisken da?
Logisk nok.
MFV
Trådstarter
Ja, var jo det jeg sa
Siden den andre er en trojaner, burde jeg laste ned ett nytt virusprog? Noen tips? Ser ikke ut som om det jeg har gjør nytten.
Dersom du har muligheten til fritt å velge antivirusprogram fritt på skolePCen, er det bare å kjøre på med AVG Anti-Virus. AVG + SuperAntiSpyware er en bombesikker kombinasjon.