Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2568
Jeg er meget ny når det gjelder dette med cannabis, og rusmidler generelt, i grunn. Jeg har lest en del om forskjellige typer grønt, og lurer på litt om hva slags former for marijuana man får tak i her i Norge. Det virker for meg som at lenger sør og vest i europa får man tak i "gress" som ikke er gjort noe særlig med, unntatt at det er kappet av plantene, kanskje tørket litt, og lagt i poser. Mens her i strøket får man bare tak i 'prosesserte' hasj-plater og slikt? Har tenkt på å prøve litt greier, og det virker som om det førstnevnte slaget er lettere å ha med å gjøre når man skal røyke/'vaporisere', så hvordan er egentlig tilgjengeligheten for slikt(av mangel på et bedre ord kan vi kalle det "ikke-hasj")?


:edit: forresten, beklager hvis denne tråden er imot reglene om 'omsetning av rusmidler' osv, jeg er bare nysgjerrig på akkurat dette punktet...
Sist endret av vretsjd; 17. juni 2007 kl. 20:13.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke noe å beklage for, du spør ganske teoretisk, så lenge vi ikke glir inn på tilgjengelighet på spesifikke steder i Norge så er vi nok innefor grensen.

Tilgjengeligheten, for en vanlig person uten kontakter, er så å si lik null i de nordligste strøk her til lands, mens det gradvis forbedrer seg og ender på et klimaks rundt Oslo, dette varierer selvølgelig til tider.
Grunnen til dette, spekulerer jeg og flere, er at hasjplater er mye lettere å smugle ettersom alt er presset til et kompakt format der man utnytter plassen best og lukten er minimal.
Ja det er sant, smugling bestemmer mye av hvilken tilstand og form samt utseende og funksjonalitet varene har når det ankommer.
Du kan jo dyrke selv om du er opptatt av denne ubehandletheten.

(INGEN OPPFORDRING, ALT DU FORETAR DEG ER PÅ EGET ANSVAR)
Jeg bor i vestfold og har en del erfaring med Reefer da jeg seilet på Jamaica på begynnelsen av 80 tallet , men det som er mye av er genmodifisert gress" Skunk" men noe av den er så full av THC at den rett og slett blir for sterk , kan føre til paranoide tanker som ikke har noe med virkeligheten å gjøre men fryktelig plagsomt NOIA . Dra til Amsterdam å besøk en coffeshop , der får du greie på det meste du lurer på , og de har i alle styrker og Det er" lovelig" .
Men pass deg for å bli passifisert og hold deg unna miljøet som det florerer med sterkere ting , å prøve det kun en gang kan være det dummeste du gjør for det er for godt så spar deg for den opplevelsen .
bor i Oslo. oav hasj så tror jeg det er mest vanlig å få tak i Marrock.
og av god hasj så tror jeg det er Afghan.
innen for poten er jeg ikke sikker. har bare lært at det er a-alt for mange som ikke kurer poten sin.
så jeg tenker vel på god pot som kura pot.
Trådstarter
Takk for informative svar

Noe annet jeg lurer på, funker det greit å bruke vaporizer(tenker på hjemmelaga lyspære-vaporizer ) når man skal innta hasj og ikke ønsker å røyke den på 'vanlig' vis? Må man gjøre noe spesielt med den, som å bruke den der 'varme opp på en kniv'-metoden først?
vaporizer har jeg ingen erfaring med. men vist du ikke vil røyka hasjen på vanligvis kan du jo bare svelge klumpen og=) hørt også noe snakk/rykter om at det er lettere og få god funk første gangen du prøver harsj vist du spiser den.
Sitat av Herman_Hedning
Jeg bor i vestfold og har en del erfaring med Reefer da jeg seilet på Jamaica på begynnelsen av 80 tallet , men det som er mye av er genmodifisert gress" Skunk" men noe av den er så full av THC at den rett og slett blir for sterk , kan føre til paranoide tanker som ikke har noe med virkeligheten å gjøre men fryktelig plagsomt NOIA . Dra til Amsterdam å besøk en coffeshop , der får du greie på det meste du lurer på , og de har i alle styrker og Det er" lovelig" .
Men pass deg for å bli passifisert og hold deg unna miljøet som det florerer med sterkere ting , å prøve det kun en gang kan være det dummeste du gjør for det er for godt så spar deg for den opplevelsen .
Vis hele sitatet...
Å kalle Skunk og andre hybrider for "genmodifiserte" er ganske drøyt IMO. Man kaller ikke hunder av blandingsrase genmodifiserte, heller ikke raser som er avlet frem med formålet å fremme spesifikke egenskaper. Løsningen på luksusproblemet med for potente saker er vel så enkel som å røyke mindre? Man drikker ikke 4 liter vin når man er vant til å drikke 8 halvlitere. /ot

Sitat av vretsjd
Noe annet jeg lurer på, funker det greit å bruke vaporizer(tenker på hjemmelaga lyspære-vaporizer ) når man skal innta hasj og ikke ønsker å røyke den på 'vanlig' vis? Må man gjøre noe spesielt med den, som å bruke den der 'varme opp på en kniv'-metoden først?
Vis hele sitatet...
Jeg har testa den hjemmelaga varianten av vaporizer, og ble skuffet. Jeg opplevde effekten som annerledes og sterkt redusert. Andre mener det funker fett.
Ser ikke bort i fra at mine dårlige erfaringer skyldes brukerfeil, og har enda til gode å teste en fabrikkprodusert elektrisk vaporizer.
Sist endret av bread; 20. juni 2007 kl. 13:26.
Gress er nesten alltid mye renere enn hasj. Mye av hasjen som kommer til Norge og resten av Nord Europa er ofte blandet ut med alskens ulumskheter, dette være seg gummi, skosverte osv-osv. Har slev opplevd å kjøpt nesten helt gul "hasj" som lukta kjemikalie og var nesten uten funk:P MYE dritt på det Norske markedet. Blir ofte verre dess lenger nord du kommer.
Joda, "renere" for så vidt, men ikke nødvendigvis bedre/strerkere. Brorparten av det som selges på markedet i Norge er "shake", altså overtørket marihuana som har fått mesteparten av trikomene ristet av.
Vel, det gresset som dominerer markedet i store deler av Europa nå er IKKE renere, det er like farlig, eller mye farligere.

En del av det er nå gnidd inn med ting som man ikke vet hva er, men som ikke lager riper og ikke knaser når man tygger det. De putter også mindre fiberglass enn før, så det er vanskeligere å se.
Se bilder av dette hos NorCan:

http://www.norcan.org/forum/index.ph...pic=7113&st=40