Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 9576
Vel, la oss si jeg slo ned en politimann og sparket han mens han lå nede mens jeg var rusa, hvilken straff kunne jeg få?
Du ser nok på langt større straff enn 4000,- i form av bot. Du vil sannsynligvis bli siktet for alt de kan pinne på deg. Bruk av narkotiske stoffer (?), vold mot offentlig tjenestemann, motsettelse av arrest, legemsfornærmelse osv. osv. Hold på såpa.
Hadde jeg vært politimannen ville jeg sagt at du prøvde å drepe meg!
drapsforsøk på uniformert (?) politimann.. ai ai ai
Bundy's Avatar
Trådstarter
Har det noe forskjell å si om han var i tjeneste eller ikke?
Politimenn er mennesker de også.
Gi klem istedet for deng

4000,- hørtes urimelig lite ut.
Kommer ann på om han er i uniform.
Ja det er en forskjell, det burde ikke være det, men blir stengere staff om du skader/fornærmer en offentlig tjenestemann
Bundy's Avatar
Trådstarter
La oss si han ikke var i uniform, og at det var på fritiden hans.


Edit: haha, gi faen å spam med buttrape bilder, da. For alt dere vet så er jeg biseksuell.
Sist endret av Bundy; 20. juni 2007 kl. 00:38.
Da blir det vel akkurat samme straff som om du hadde banket opp
en hvilken som helst random dude?

Politiet er glad i sine egne,
de straffer vel så strengt som de overhodet kan tenker jeg.

edit: pwned av Salkin
Sist endret av miles; 20. juni 2007 kl. 01:15.
Sitat av Krizzeyboi
Politiet er glad i sine egne,
de straffer vel så strengt som de overhodet kan tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Godt at det ikke er politiet som skal straffe personen da
Hvis han ikke var i tjeneste og derav ikke skal pågripe deg hvorfor slo du han ned og sparket han?
Sitat av mp34567
Hvis han ikke var i tjeneste og derav ikke skal pågripe deg hvorfor slo du han ned og sparket han?
Vis hele sitatet...
Fordi han var rusa og viste ikke helt hva han gjor.
Hvis han er uniformert så vil straffen bli strengere fordi politiet har en 'risiko' jobb.
De kan bli utsatt for vold o.l.
Hvis han ikke er uniformert så skal straffen i teorien gå under samme gren som om det hadde vært naboen i gata.

skal ikke si dette er helt sant med tanke på at jeg ikke har noen kilder, men det høres logisk ut hvertfall
Sist endret av error; 20. juni 2007 kl. 01:22.
Han var helt enkelt sulten på BLOD.
Dessuten var antageligvis politimannen en kjiping.
Bundy's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg skulle gjerne ha forklart hele saken. Men ut av frykt for det norske rettsvesen velger jeg ikke å gjøre det.
bare idioter som banker opp politiet alikavel

Sitat av Bundy
Vel, jeg skulle gjerne ha forklart hele saken. Men ut av frykt for det norske rettsvesen velger jeg ikke å gjøre det.
Vis hele sitatet...
jo, la ytringsfriheten seire!
uansett, du er anonym her
Bundy's Avatar
Trådstarter
Dj_Evelen: Tenkte ikke over hva jeg gjorde, hadde jo aldri gjort det i edru tilstand.

Og det hjelper mye om purken undersøker, og får ip adresse osv, hvis de finner ting som ikke stemmer med forklaringa jeg gav..
Viss han ikke var uniformert eller gav deg noen som helst opplysning om at han var offentlig tjeneste mann ville du blitt straffet for legemsfornærmelse og mulig bruk av grov vold.

Viss du ikke påfører han noen varige meen vil du mest sannsynelig få en bot på 4000-5000 kr, ettervært vil bøtene bli høyere om samme ugjerning gjentar seg.
Om du påfører han varige meen vil du få strengere bot, mulig oppreisning, mulig fengselstraff.

Viss han er uniformert, får du bot og fengsel, en jeg kjenner fikk 45 dagers fengsel for ett simpelt slag på en politimann, han så ikke at det var politiet han slo dog hehe. Han fikk også erfare en god dose pepperspray.
Bundy's Avatar
Trådstarter
Får vel 4000 - 5000 i bot pluss bruk, da. Hmm.





Vel, det var verdt det.

Edit: Hvis jeg brakk noe på han, da blir det grov vold?
Sist endret av Bundy; 20. juni 2007 kl. 02:13.
Sitat av Bundy
Dj_Evelen: Tenkte ikke over hva jeg gjorde, hadde jo aldri gjort det i edru tilstand.

Og det hjelper mye om purken undersøker, og får ip adresse osv, hvis de finner ting som ikke stemmer med forklaringa jeg gav..
Vis hele sitatet...
1. det er ikke bare bare og få IP-en.
De må først spør nff om IP-en, så må de spør ISP-en din hvem som har den IP-en, noe de ikke får uten god grunn.
2. Tror du de leter etter bevismateriale på nff?
Bundy's Avatar
Trådstarter
Dj_Evelen: For paranoid uansett :P
Sitat av Bundy
Får vel 4000 - 5000 i bot pluss bruk, da. Hmm.





Vel, det var verdt det.

Edit: Hvis jeg brakk noe på han, da blir det grov vold?
Vis hele sitatet...
Jess det blir grov vold.
Bundy's Avatar
Trådstarter
Faen, tror jeg brakk et ribbein på han.
Edit: Håper ikke det, for min egen skyld. Hmm, god natt.
Sist endret av Bundy; 20. juni 2007 kl. 02:28.
Dj_evelen: Vold mot en tjenestemann er en god grunn.
Sitat av sauistorby
Dj_evelen: Vold mot en tjenestemann er en god grunn.
Vis hele sitatet...
joda, det er det, men hva er sansynligheten for at dem begynner og søke info om voldsepisoden på internett?

Sitat av Bundy
Dj_Evelen: For paranoid uansett :P
Vis hele sitatet...
:P [COLOR=White]................[/COLOR]
Bundy's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg tar ingen sjanser, uansett.
edit: har prøvd å finne info selv, men det fikk jeg ikke til :P
Så takk, tror jeg har den informasjonen jeg trenger.
God natt!
Sist endret av Bundy; 20. juni 2007 kl. 02:34.
Har vel også blitt kommentert før at poltiet har overvåket eller overvåker nff. Så tror ikke alltid det er like lurt å skrive alt
Det er ikke akkurat mangel på moraliserende smårips på dette forumet, altså er man nødt til å tenke på risikoen for at noen tipser politiet om ting de leser her.
Jeg kjenner en som er politi, og har faktisk stillt han det spørsmålet rent hypotetisk før. man får ikke strengere straff for vold mot sivilt politi enn mot menigmann, men en som er utdannet politi kan ha en sterkere sak da han er lært opp til å legge merke til detaljer som hvoran du slo, ca. kg. kraft du slo med osv..
Det er det mest idiotiske jeg har hørt.

Gi meg en god grunn til at politifolk i sivilt skal bli regnet som noe annet som vanlige sivile?
De kan å legge bedre merke til detaljer? Give me a break.
kammeraten min satt inne i vår får og ha banka opp 2 politimen. han satt i 3uker. morsomme var at etter han banka opp de 2 politimennene kom en liten politi dame og slang han i bakken og la han i gjærn :P
Med tanke på at jeg leste om noen som fikk 10 000kr for å spytte på en politimann, så vil jeg tro du får betraktelig mye mer i bot enn bare 4-5000kr.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Dj_Evelen
1. det er ikke bare bare og få IP-en.
De må først spør nff om IP-en, så må de spør ISP-en din hvem som har den IP-en, noe de ikke får uten god grunn.
2. Tror du de leter etter bevismateriale på nff?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg vet selv om folk som har blitt kastet ut av befalskolen fordi de la noen bilder ut på facebook. Vet også at noen har vært i klammeri med MP pga. ting de har skrevet på nFF. Hvis Politiet skulle komme over det så tror jeg det er en smal sak for dem å skaffe IP-adressen, det er bedre å bare bøye under som administrator.
Har en kompis som ble busta i militæret pga det han skrev på nff så vet aldri.
Sist endret av StaiN; 20. juni 2007 kl. 09:48.
4-5 tusen hørtes sinnsykt lite ut da. Får jo 4 tusen i bot bare for å kjøre med trimmet moped jo.
Det opereres med unaturlig høye bøter innenfor trafikk i forhold
til f.eks voldsforbrytelser i Norge.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du faktisk har utført såpass grov vold at han fikk fysiske skader så er det snakk om fengsel, uansett om det er en sivil person eller politi. At det er politi er straffeskjerpande. Så eg tipper du snakker om 10k i bøter og en måned i fengsel.

4000 i bot er for å bruke vold på en slik måte at vedkommande ikkje blir fysisk skada.
Kom igjen! Her er du helt anonym, ikke hør på de andre! Få høre historien din...
Bundy's Avatar
Trådstarter
Vel, i førsteomgang så fortalte jeg det ikke. Og etter å ha lest de flere forteller, så nei..


Uansett, politiet kan skaffe ip og hvem sin ip det er lett.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Krizzeyboi
Politimenn er mennesker de også.
Gi klem istedet for deng
Vis hele sitatet...
Nydelig. Sextrakassering.
Hallo. Størrelse på bot har alt med hvor mye du tjener å gjøre. Samme forbrytelse gir stort sett samme fengselsstraff (betinga eller ubetinga), mens bøtene, som baseres på inntekt, kan variere langt over tusen prosent. Jeg fikk 18 dagers betinga og 19000 i bot for promillekjøring og et ørlite brudd på våpenloven for en tid tilbake. En sosialklient hadde antagelig fått samme fengselsstraff og en bot på 3-4000, mens en skikkelig hvitsnipp kunne fått over 50 000 for samme forbrytelsen.

PS. I denne tråden har du allerede sagt nok om saken til at en snut kanskje kunne funnet ut hvilken sak det er, og du har også latt det skinne gjennom at du har forklart deg uriktig til polititet. Mener ikke noe mer enn å understreke hvor mye man lett kan lire av seg i øyeblikket som kan virke inkriminerende siden. Lykke til med saken din.
Bundy's Avatar
Trådstarter
Vel, fortalt alt til dem, i dag.

edit: og takk.
Sist endret av Bundy; 21. juni 2007 kl. 00:36.
Sitat av Bundy
Vel, fortalt alt til dem, i dag.

edit: og takk.
Vis hele sitatet...
Er det noe du bare skyter på deg? Det har ikke stått noe i avisene om at en politimann er banket opp.

Mener du med siste melding at du har fortalt alt til politiet?
Sitat av Kaunda
Er det noe du bare skyter på deg? Det har ikke stått noe i avisene om at en politimann er banket opp.

Mener du med siste melding at du har fortalt alt til politiet?
Vis hele sitatet...
Tror du det havner i avisene hver gang en politimann i sivil kommer i håndgemeng med noen? I såfall bor du i ett annet land enn meg.
Hva faen er vitsen med å skryte på et anonymt forum?
Sitat av sig_8
teit tråd ......
Vis hele sitatet...
nei.

hmm..
du kan vel si alt til oss nå som du har forklart politiet hva som skjedde
du kunne vel gjort det uansett, siden jeg ofte hører om politi som er slått ned osv..
ingen hadde skjønt der var deg og politiet må ha bevis nok til å få IP'n din.
Sist endret av lsrr; 21. juni 2007 kl. 17:52.
Bundy's Avatar
Trådstarter
Sitat av jørgs
Hva faen er vitsen med å skryte på et anonymt forum?
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg forteller ikke hele historien engang, og du sier jeg skryter? Please..
Om du hadde vært ''smart'' nok hadde du banka høl i hue på han så han ikke huska noe...
banka du han uten grund eller snakka han til deg eller no?
Sitat av Bundy
Hmm, jeg forteller ikke hele historien engang, og du sier jeg skryter? Please..
Vis hele sitatet...

Haha, var ikke ment til deg, men han karen som trodde at du fortalte røverhistorier("Kaunda").
Sist endret av jørgs; 22. juni 2007 kl. 11:27.