Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4474
Hei alle sammen

For det første vil jeg bare si at dette ikke er en tråd slik som DonVitos eller andre liknende tråder. Sier bare ifra så ikke noen bare leser topicen å kommer med noe i rettningen "ROFLZ søppelnerd! learn to søøøk okaiii". (ja innser jo faktisk at hvis de bare leser topicen så leser de ikke dette heller men har mitt på det rene iallefall:P)


Så før dette blir en usamenhengende tekst om søppelnerder å søking skal jeg prøve å komme til poenget.

På lørdags morgen ordna jeg meg et halv gram pepper. Helt ok saker. Har tatt en del speed tidligere å røyker jevnlig så det er ikke noe ukjent for meg. Dog ikke i nærheten av DonVitos forbruk.(beklager på forhånd til DonVito at jeg bruker deg som sammenlikning, men du har en sinnsykt bra post her på forumet åpent for alle så tok meg friheten )

Før lørdagen var det vel ganske nøyaktig et halvt år siden jeg tok noe sist. Prøver å holde det sjeldent siden jeg vet hvor glad jeg er i stoffet, og dermed har mye respekt. Og som alle vet så er "sunn" bruk av speed å ta det du har på en kveld, mellom 0.25 - 0.5 som er en fin dose når man ikke tar noe så ofte. Så lenge man tar alt på en kveld å ikke begyner å "spare " å bare ta små doser er man egentlig free and clear.

Kan legge til at alt gikk som det skulle. Hadde en meget kos kveld med gode venner å mye prating. God musikk, å selvfølgelig ei lita flaske wiskey hvis tørsten skulle melde seg. Den uteble faktisk, drakk bare kansje to dl. Men vi var heller ikke på fest, vi bare satt å kosa oss hos meg. Har ikke hatt noe nedtur. Eneste problemet er at jeg ikke har sovet siden lørdags morgen da, men sånt kan skje å man vet da om det

Det interessante er at jeg satt på lørdagsnatta å vippet mellom å være sterk, ikke kjøpe mer(som var planen) eller om jeg skulle kjøpe et halvt til. Jeg gjorde meg selv stolt å har nå penger tilgode . kjøpte altså ikke mer. Har nå litt angst for at jeg kansje er på tur å bli et fornuftig menneske. Men det har jo sine gode sider det å, så aldri så galt at det ikke er godt for noe

Og det er det som er så morro med speed. Min erfaring iallefall. At så lenge det blir med den ene dagen. omså du tar det hver helg, så er trikset at det MÅ bare bli den ene dagen/natta. Når det er helt ute av systemet kjemisk å psykisk, altså at kroppen ikke skriker etter mer å du sitter ikke lenger tenker "må ha det, bare må ha det". så er man trygg. Men som jeg skrev over så var jeg nerme å kjøpe mer. Å da hadde jo dette blitt en "morro" uke. Har skole å jobb så dere ser at speed midt i uka ikke er ideelt for meg

Jeg tror det var det som var poenget mitt med tråden. Jeg sier tror fordi jeg har mista tråden litt. eller.. ja ok jeg kan bare si det, har ikke lenger anelse om hva jeg først skulle frem til. Men kansje min teori om den ene dagen/natta er noe å diskutere? Noen må da ha noen innspill? Så kansje jeg har bidratt litt til at noen har sikrere omgang med dette stoffet.


Avslutningsvis må jeg bare få si beklager at posten egentlig er waste of bytes. Men har så mye energi enda, å det føltes rett å slett godt å skrive noe langt å meningsfylt noe.(ja vet det ikke er meningsfylt, men det var sånn det skulle bli når jeg startet
Så hvis noen leser alt dette å har noen meninger så er jeg lutter øre

Takker for seg

Murloc
Sitat av murloc
Før lørdagen var det vel ganske nøyaktig et halvt år siden jeg tok noe sist. Prøver å holde det sjeldent siden jeg vet hvor glad jeg er i stoffet, og dermed har mye respekt.
Vis hele sitatet...
Ikke ta dette negativt på noen måte, jeg må bare spørre av ren nysgjerrighet:
Hva er det som er så bra med speed? Hva ser du i stoffet? Er ettervirkningene verdt rusen? Er det ikke andre stoffer som er mer givende og frister mer?

Jeg vil gjerne vite. Selvfølgelig blir det subjektivt, men det er spennende å høre. Speed er jo tross alt et helt annet type stoff enn LSD og sopp, og jeg har vanskeligheter for å tro at det er et særlig givende stoff.
Sist endret av Nichotin; 29. januar 2007 kl. 07:12.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Godt spørsmål Vel for det første så har jeg ikke testa LSD og sopp enda, eller noen andre liknende stoffer(har lyst, men har lest mye om psykoaktiver. Og slik som syken min er per dags dato så tørr jeg rett å slett ikke). Så jeg kan desverre ikke forklare hvorfor i min subjektive mening hvorfor det er bedre en disse midler, da jeg ikke har den erfaring

Men når det kommer til speed. Så er jeg helt enig i det du antyder om at speed er et drittstoff, for det er det. Å det er mange grunner til det. Avhengighet, forholdsvis dyrt(kommer an på hvor man bor) og det blandes mye dritt i det. Så som du er så er jeg ikke ignorant

Men av en eller annen grunn så bare ELSKER jeg de rusen jeg får, bedre en cola etter min smak. Det er jo en grunn til at det er så populært. Og nei jeg liker ikke ettervirkningene. Men de jeg får er som oftest situasjonsbasert. For å forklare, det er F.eks ikke så gøy å være på jobb etter 3 våkne døyn. Men er ikke alltid man skal på jobb i den perioden. Nedturer er heller ikke noe jeg sliter med etter speed. Andre ting som vondt i kjeven(gnissing av tenner, tyggr på alt) er helt overkommelige. dessuten er det ikke alltid de virkningene kommer heller.

Men alt dette er jeg jo svært klar over før jeg tar stoffet, og passer dermed på at man får minst mulig av disse. Jeg går ut ifra at du har tatt speed? Tør påstå dette fordi jeg ofte leser postene dine her. Å det virker som du har god kunnskap om rusmidler, så du har sikkert vært innom litt av hvert.

Men nok om det. Er vel rett å slett det at man kan være ruset men samtidig ikke på speed(om man bare tar speed, ikke drikker eller røyker). Man er veldig klar over alt ting, man blir pratsom og rusen varer lenge. I tilleg bare elsker jeg følelsen man har i kroppen. Men det er også vikti å huske på at det er ikke dette man ser etter i speed hvis man er hekta. Da er speed noe heelt annet, ingen positive sider som jeg har erfart. Har hatt et lettere missbruk over en kort periode. Og det er rævva!

Men det jeg snakker om er når man kan nyte rusen å kun det, samt godta ettervirkningene som en del av rusen. Det er det jeg liker ved stoffet. Og jeg tror heller ikke jeg prøvde å "glorifisere stoffet i åpningsposten." Det ha risåfall ikke vært meningen.

Er jo som sagt vanskelig å forklare. Men har herved gjort et forsøk da i det minste Så får du/dere spørre mer om det var noe

Murloc out..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Gjennom hele tråden sier du jo egentlig bare det samme om og om igjen, med få og lite interessante unntak: "Om du bare har små mengder, bruker sjelden og passer på å bruke opp alt på en gang så trenger du ikke være redd for avhengighet."

Er dette virkelig riktig og ønsker vi egentlig å ufarliggjøre amfetamin? Jeg synes i hvert fall ikke at det er forsvarlig.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
tja kansje jeg gjør det(spesifiser gjærne hvor). Hadde litt dårlig tid. Men skriver også mye annet, særlig i første post. I tilleg skriver jeg flere plasser at jeg synes det egentlig er et drittstoff, at jeg har respekt for det og at jeg kjenner til alle skadevirkniger. Skriver sågar at jeg heller ikke prøver å glorifisere det på noen måter.

Men når du sier at jeg prøver å ufarliggjøre amfetamin blir jeg provosert. For hvis det jeg gjør er ufarliggjøring så kan jeg godt vise til et X - antall tråder hvor medlemmer og moderatorer, også du i like stor grad snakker pent om et stoff. Dette tror jeg ikke du kan være uenig i. I tilleg oppfordrer jeg heller ikke til bruk noen steder. Hvis du sier dette fordi det er snakk om amfetamin spesielt, et stoff mange ikke liker. Ja da, da har jeg mistet all respekt for dette forumet.

Til sist vil jeg bare påpeke at jeg sier i førsteposten at det ble meget usamenhengende og at jeg mista mya av poenget mitt. Det var ment som en antydning om at kansje ikke alt burde taes alt for seriøst.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, du har rett, hvis du kan bruke det med moderasjon så er det ingenting i veien for at det kan være et konstruktivt stoff. Du får i det minste anledning til å vaske kåken, og det er jo alltids noe . Dette gjelder alle stoffer, klarer du å bruke de med måte og på en slik måte at det positive overgår det negative - så er alt absolutt mulig å bruke.

Amfetamin har blitt litt ufarliggjort i det Norske samfunn, og det er det nest vanligste stoffet etter hasj, noe som burde gi en pekepinn på hvor mange som faktisk bruker dette. Men amfetamin er et kraftig stoff med stort avhengighetspotensiale, og jeg vil ikke anbefale noen å leke med dette (og dette sier jeg fordi det er snakk om amfetamin spessielt, da jeg personlig ser på det som et drittstoff ).
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av murloc
Før lørdagen var det vel ganske nøyaktig et halvt år siden jeg tok noe sist. Prøver å holde det sjeldent siden jeg vet hvor glad jeg er i stoffet, og dermed har mye respekt. Og som alle vet så er "sunn" bruk av speed å ta det du har på en kveld, mellom 0.25 - 0.5 som er en fin dose når man ikke tar noe så ofte. Så lenge man tar alt på en kveld å ikke begyner å "spare " å bare ta små doser er man egentlig free and clear.
Vis hele sitatet...
Sitat av murloc
Og det er det som er så morro med speed. Min erfaring iallefall. At så lenge det blir med den ene dagen. omså du tar det hver helg, så er trikset at det MÅ bare bli den ene dagen/natta. Når det er helt ute av systemet kjemisk å psykisk, altså at kroppen ikke skriker etter mer å du sitter ikke lenger tenker "må ha det, bare må ha det". så er man trygg. Men som jeg skrev over så var jeg nerme å kjøpe mer. Å da hadde jo dette blitt en "morro" uke. Har skole å jobb så dere ser at speed midt i uka ikke er ideelt for meg
Vis hele sitatet...
Når jeg leste første posten var det den konklusjonen jeg dro om tråden, at avhengighet ikke var noe problem om man følger oppskriften din. Jeg opplevde det iallefall slik at det var det du mente og at det var det som var tema, siden det var det eneste som var relevant i forhold til topic.
Det andre, om når du valgte å ikke kjøpe mer, hvor lenge du har vært våken, om festen (som var av typen jeg selv foretrekker, faktisk), mangelen på nedtur og så videre var, for min del, bare bakgrunnsstøy.

At andre, inklusive meg selv, skulle ufarliggjøre noe stoff ser jeg ikke på som formildende i sammenheng med denne tråden, eller noen andre tråder for den saks skyld. Det hadde jo vært gøy å se hvor jeg har gjort dette, men det har lite med saken å gjøre.
Det jeg først og fremst tenkte med min post var å stille spørsmål ved tråden din - i tilfelle andre som leste tråden dro samme konklusjon som meg - og provosere frem en diskusjon blandt de som har bedre kjennskap til stoffet enn meg.

Om jeg skulle være motstander av tråden fordi at den omhandler et stoff jeg er skeptisk til så kunne jeg jo bare sletta den, så vær så snill og vedlikehold den dyrbare respekten din for forumet, den respekten som står og faller på mine handlinger. Den kan vi jo ikke miste!
Sist endret av Mullah; 29. januar 2007 kl. 10:43.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Mullah: Sa ikke at du drev på med å ufarligjorde stoff Hvis du leser mer nøye så ser du at jeg sier "hvis du mener jeg gjør det i min post så mener jeg du og mange andre gjør det samme som meg. Altså sier jeg ikke at du gjør det, men at jeg mener jeg heller ikke gjorde det håper du skjønte hva jeg sa nå.. har litt dårlig tid, sitter i time
Synes hele posten din bærer preg at du er vag og diffus på hva du vil si, og hva som er dine poenger. Men noe bet jeg meg allikevel merke i; avhengighet !
Om alle i denne verden visste og liksom trodde at de hadde kontroll over noe, ja så hadde nok flere prøvd det ut. (og da ser jeg helt bort ifra den tekniske farligheten ved stoffet, eller andre stoffer) Det er jo det som er problemet her; man vet aldri om hva man har kontroll over.
Om man flørter med og bruker et stoff, f. eks amfetamin, sånn av og til, så vet man ikke om eller nårtid man helt mister kontrollen, at man altså får `dilla`på stoffet og vil og ønsker å bare bruke det mer og mer.
Noen tar skrekken innover seg etter første gang, kanskje andre gang osv, og legger det helt vekk. Mens andre flørter litt og litt, da kanskje i helgene, til man kanskje får lyst til å prøve det midt i uka også.
Etterhvert trer endel psykologiske mekanismer inn, eller og at man bryter ned sitt eget forsvar. At rus- opplevelsen i seg selv er så god at man skyver til side konsekvensene ved å bruke da f. eks amfetamin.
Noen liker stoffet så godt at de etter bare èn eller to gangers bruk tenker på dette stoffet i lang lang tid etterpå. Det er jo også en form for avhengighet, og en måte å ikke ha kontrollen på, at man har mistet litt av kontrollen.
Ikke noe stoff virker så suggererende som amfetaminet.
Fordi det er så godt, så får man lyst til å prøve igjen og igjen, og man leter etter positive sider ved bruken som liksom for å rettferdiggjøre ens bruk.
Heldigvis så har jo dette stoffet en del ettervirkninger, de berømte nedturene bl.a, som sikkert mange kjenner til her inne på forumet, og i den forbindelse så er det mange som faller fra dette stoffet av den grunn! Etterhvert merker man også at det gjør endel negative ting og saker ved ens psyke, og når man selv da fortsetter, så burde noen varsellamper ringe, eller lyse rødt.
I litteraturen så fremheves heroinet som den store stygge ulven blant rus-stoffer. Og det er dette stoffet som mye går igjen i media, når man f.eks hører om dødsfall og overdoser. (Men det er jo fordi majoriteten bruker dette stoffet!)
Isolert sett så vil jeg si og påstå at amfetamin er det desidert farligste stoffet av dem alle, angående teknisk farlighet og avhengighet.
Nå er det også slik at smaken er som baken, man tar det man liker best, bare for å få med også det aspektet!
Hvorfor tror dere at så mange forlater amfetaminet og går over til heroin? De foretrekker heller et mer `fredfullt`stoff! ( Nå skal jeg ikke ta heroin diskusjonen her, selv om det kunne vært tilforlatelig, men det var bare for å illustrere farligheten ved amfetamin!)
De fleste er redd det, og blir skremt bort, og går heller over til heroin istedenfor, og i mangel på andre gode alternativer. Som fra den ene ild til den annen, så blir man mest brent ved å bruke amfetamin, vil jeg påstå!
Da er det tryggere å heller røke seg en rev, oppleve salvia-rusen, eller rett og slett gå ut, være sosial og drikke seg litt `pæra`!
Og det aller beste er jo å høre på mor og far da, tross alt!

Ha en riktig god dag!
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Hmm.. er ikke noe vits at noen flere nå skriver at texten er diffus, uklar eller andre ting. Jeg VET dette, sier det i første post.

Men jeg er enig med deg vaar. Amfetamin er kansje verre en heroin. Er jo svært mange faktorer som spiller inn. Så det blir kansje opp til hver enkelt å avgjøre. Men det farligste er nå likevell miljøet man som regel havner i som heroin/amfetamin junkie. Livet på gata hvor de må stjele, er utsatt for vold og sykdommer er nåkk den værste fienden. At stoff kansje har skylda for at man er på gata er en ting, men jeg tror skjeldeent det er det som dreper.

En dag vil kansje samfunnet slutte å se på avhengige som hunder. Tror faktisk vi tar bedre vare på løshunder via dyrebeskyttelsen, hjem for løshunder/katter og andre liknende plasser.
bare måtte si dette:

folk går ikke over fra amfetamin til heroin fordi dem "blir skremt vekk", majoriteten av dem som går fra amfetamin til heroin er dem som har vært på pepper-kjøret en uke eller 2 i strekk... å trenger å få slappet av... så fra et amfetamin problem til et heroin problem...

www.narkoman.net <- litt mer saklig info enn det man får på et fjortizz forum (no offence)
Naist; det er det ulike oppfatninger om....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tar makka av og til.... klarer å begrennse meg, å er ikke plaget med den store nedturene.

Men dem siste gangene jeg har sluttet så merker jeg at jeg tenker mer å mer på makka når jeg ikke er påtent, Er det dette som er psykisk avhengihet?
Da er min menning at demme er mye verre en det fysiske nedturene... dem varer jo bare ett døgn eller to.
Ja, det er det du opplever. Etter å selv ha testa amfetamin skjønner jeg hvorfor folk ender opp med en viss følelse av avhengighet, det er jo som å være helt i toppform, med det eneste unntaket at man kakler ustanselig. Klarheten i toppen er uslåelig, enda klarere enn man er når man er på sitt mest våkne. Dessverre går det fort over til at man kjører på med amfetamin bare for å bli så normal som man vanligvis burde ha vært ellers...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Amfetamin er uslåelig som medisin mot fyllesjuke eller når man skal ta et skikkelig skippertak i skolesammenheng. Amfetamin har en del positive side, men kan ikke brukes daglig over lengre perioder siden det da mister nettopp de positive sidene og du sitter igjen med de negative. Slik som Nichotin er inne på.

Etter å ha.. ehm.. ...etter at en kompis testet å rævkjøre kroppen sin på amfetamin konstant i to måneder fant han ut at amfetamin hadde overhodet ingen effekt på annet enn hodet. Dessuten fortalte han at han følte avsky bare av tanken på amfetamin lenge etter den perioden.

Så personlig greier jeg ikke å se hvordan folk kan bli avhengige på den måten av den greia der.

Når det gjelder nedtur så er jeg usikker på hva folk sikter til der. Jeg kan nok bli litt sliten, men det er ikke noe som en vitamininnsprøytning, proteiner og masse masse væske ikke kan gjøre noe med. Jeg synes det fort blir en annen dans når man skal hive i seg usaklige mengder benzoer, hasj osv. Tar man amfetamin vet man hva man går til, og bør være man nok til å ta det for hva det er. Medisiner er for sjuke folk...
Det jeg mener med nedtur er egentlig bare "tur ned". Alt som går opp må komme ned igjen, og det er det som er nedturen.

Holder man på for lenge om gangen, får dårlig utblanda speed med skumle stoffer, e.l., kan nedturen bli ganske kjip. Ellers syns jeg ikke den blir noe verre enn "kjedelig" (hvis jeg ikke har noe å komme ned på).
Sist endret av xtapolapocetl; 4. mai 2007 kl. 00:28. Grunn: skriveleif
Har hatt i meg makka hver dag de siste 2 årene.. Det første jeg tenker på etter å ha satt en smell, er når jeg skal ha i meg neste... ER SÅ LEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er så sliten, har vondt i hodet og vil egentlig sove.. Hadde i meg litt isted, og fikk vaska litt på badet i 10 minutter.. Hadde jeg bare kunna sove såpass lenge så det virker skikkelig.. Men det er så lenge å vente til jeg våkner:-/ Vil jo kutte det ut, men jeg tør ikke. Jeg er i 100% stilling ++ og jeg kan ikke være borte fra den. Er også livredd for at noen skal få vite det, for da rakner alt jeg har bygd opp de siste årene. Det hadde vært helt for jævlig!!
Sitat av Nichotin
Ikke ta dette negativt på noen måte, jeg må bare spørre av ren nysgjerrighet:
Hva er det som er så bra med speed? Hva ser du i stoffet? Er ettervirkningene verdt rusen? Er det ikke andre stoffer som er mer givende og frister mer?

Jeg vil gjerne vite. Selvfølgelig blir det subjektivt, men det er spennende å høre. Speed er jo tross alt et helt annet type stoff enn LSD og sopp, og jeg har vanskeligheter for å tro at det er et særlig givende stoff.
Vis hele sitatet...
smaken er som baken ! hvilke etterhvirkninger tenker du på ? suget etter mer,nedtur ?

Begynte og eksprementere med pepper for et par år siden selv og gikk greit et halvt års tid plutselig var grensene for når dette kunne brukes strekt litt lengre og suget etter dette er konstant hvis jeg drikker ,drar ikke på fest lenger uten . føler selv at jeg begynner og miste kontroll over forbruk ettervirkninger er i grunn ikke noe jeg legger merke til så lenge kong benzo er innen rekkevidde og at jeg kjøper av dem jeg stoler på, dette blir en ond sirkel! da benzopreparater ikke er til og leke med det heller!

mange positive sider ved pepper men det har sine mørke sider som alt annet det og ! (men for og ha det sagt JEG ANGRER på at jeg noen gang testa)
Sitat av naiSt
bare måtte si dette:

folk går ikke over fra amfetamin til heroin fordi dem "blir skremt vekk", majoriteten av dem som går fra amfetamin til heroin er dem som har vært på pepper-kjøret en uke eller 2 i strekk... å trenger å få slappet av... så fra et amfetamin problem til et heroin problem...

www.narkoman.net <- litt mer saklig info enn det man får på et fjortizz forum (no offence)
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å uttale deg om substanser du innlysende nok ikke vet noe om? Folk som går fra amfetamin til heroin er personer som drar ting litt lenger enn andre. Folk som havner på makka kjøret, er personer som gjerne er åpene for mer enn folk flest. Det er ikke sånn at amfetamin "leder" til heroin, det er individenes mentalitet som gjør det. Å Ta heroin 1 gang i uka for å roe ned etter en makka tur gjør ikke at du havner på kjøret.

Fant en interessang fackt på siden du linket som setter et spørsmål ved kredebiliteten til resten av informasjonen: "Flashback er vanlig. Dødeligheten er stor for misbrukerne, ikke minst i ulykker. " - Dette sies om substansen LSD og er rett og slett helt på trynet. Orker ikke si mer.

Delvis sant det du sier på slutten av innlegget. Det er en del usaklig info her, og det er takket være useriøse personer som deg, som kaster søppel på forumet i form av bullshit.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sKePtisk
smaken er som baken ! hvilke etterhvirkninger tenker du på ? suget etter mer,nedtur ?
Vis hele sitatet...
Angående om amfetamin er et givende stoff, tør jeg påstå at kjære nichotin snakker om givende i mentalt/livets forstand.
Psykedelika som LSD og Psilocybin-holdig sopp kan gi brukere ekstrem innsikt i sin egen psyke, ofte ser man på livet med nye og 'friske' øyne etter den første kraftige turen, virkninger som kan hjelpe deg bli en mer omtenksom, balansert person.

Det er dette man rett å slett ikke får med 'vanlige' stoffer, som enten bare sløver eller stimulerer sinnet/kroppen.
nilsern:
Orker ikke pirke på mine synspunkter og hvordan du har misforstått hva jeg mente...

såvidt jeg ser er det en gammel post, og jeg var rimelig ødelagt i hodet på den tida av spessielt amfetamin... så hva du syns og mener, betyr ikke at du tolket min post riktig.. men legger ballen død her... så får du syte og klage alt du klarer... for jeg orker ikke svare ha en fin dag
syntes dette var en bra post! kjener meg veldig mye igjen i murloc.

var selv avhengig av speed før og da var det ikke pga den deilige følsen jeg tokk det.. bare tokk for og være lengre vaken og trodde det var svar på alle problemene =/ men nå sitter jeg her over et halvt år etter jeg slutta med speed og nå tar jeg det kun av og til som du sier og grunnen til det er lik din jeg har ikke noe problemer med og moderere bruken av speed, og får meg er det et veldig givende stoff.

utrolig digg og sitte en kammerat gjeng en lørdagskveld og dra noen linere, se på film og bare snakke og ha det utrolig gøy og kose oss=)

bare husk og ikke gjør det ofte får er utrolig lett og bli alt får glad i stoffet som jeg selv fikk erfare..
men nå sitter jeg her over et halvt år etter jeg slutta med speed og nå tar jeg det kun av og til som du sier og grunnen til det er lik din jeg har ikke noe problemer med og moderere bruken av speed, og får meg er det et veldig givende stoff.
Vis hele sitatet...
Du har ikke slutta med speed, du har slutta å misbruke speed.
Personlig mener jeg at ingen stofer er farlige hvis du kan bruke dem "riktig" (glem formfett og denslags tull), men det er det veldig mange som ikke klarer, meg selv inkludert og derfor rører jeg meget sjelden harde stoffer. Avhengihetsfaren ved speed er ganske undervurdert, akkurat som avhengighetsfaren ved heroin er oppskrytt (du blir ikke hekta av ett skudd). Dette tør jeg påstå da jeg selv har tatt en del speed (lenge siden sist) og har venner som sliter med det, en er på avrusning i skrivende stund. Det som for meg står som så farlig ved speed er at det er rimelig greit(i alle fall i begynnelsen) og gjøre vanlige ting som å jobbe på speed. Dermed er det lett og stadig ta det i hverdagen, i motsetning til f eks piller eller alkohol, ikke lett å jobbe drita eller pillefjern.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Må si jeg er enig med murloc.. Synes speed er ett veldig givende og utrolig stoff! men er litt redd for at det plutselig skal gå galt... tenker mye på det men kjøper ikke ofte, mest når jeg skal på "rave partyes" eller lignende fester. føler at jeg får mest ut av det hvis jeg faktisk kan bevege meg og få ut litt energi og bare gi f*** i alt annet. (den føelsen jeg får) Men fortsatt litt nærvøs siden jeg tenker en del på rusen når jeg ikke har den. "Sparer" gjerne litt når jeg har kjøpt noe i "tilfelle" det kanske er en fest neste helg... men sjelden jeg tar det hvis det faktisk ikke skjer noe og... Sliter heller ikke med nedturer. ikke opplevd noe sterke enda iverfall...