Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3643
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hei kjære frender av musikken, kulturen og alt som følger med. Roskilde-festivalen ringer snart inn igjen, og jeg gjør også i år et forsøk på å få samlet litt folk der nede. Det skar seg i fjor grunnet for dårlig planlegging, for liten interesse og for mye andre ting.

Roskilde-festivalen er fra 5.-8. juli i år, med warm-up fra 1. juli, og stiller med go'bandliste. The Who, Red Hot Chilli Peppers, Muse, Queens of The Stone Age, Mando Diao i tillegg til godt over 100 andre band

Meld interesse i denne tråden, og vi tar ting derifra.
jeg lurer på om jeg skal blie med i år. Jeg må skaffe billetter da:P hehe. The Who frister veldig mye. Så kanskje jeg melder interesse. =D
im inn! + et tonn med kammerater
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Dette dreier seg forresten ikke om nFF-camp, men et treff i løpet av festivalen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal hvertfall ned. Gleder meg som bare faen. Et treff kunne vært artig. Kult å møte på VIF's og evt. dere andre "dødelige".
Alle som liker elektronika bør ta seg en tur: Trentemoller og Basement Jaxx
Hmmm.. ja det kunne da faktisk muligens vært av interesse =) billetten ligger trygt ved siden av den guletven allerede så
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg har utrolig lyst å se Pelican og Trentemøller, men syns det er litt lite interessant musikk i år til å bruke 5-10k på en uke. Vi får se. Hadde vært gøy med en nFF-sammenkomst der nede. Om det skjer, har dere det med å gjenta det til neste år. Da er jeg garantert med.
Jeg er med på treff.Billetten skal bestilles i løpet av denne uka.Skal ned med en gruppe på ca 30 men ingenting iveien for at jeg ikke kan ta en tur innom ett nFF-treff.Cant wait BEASTIE BOYS HERE I COME
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har bestilt billett =) hadde vært kjekt med et freake-treff!
damn, vil høre muse og the kilelrs :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg skal nedover til denne orgien av kulturell eksibisjonisme. Hipp hipp hurra!
Når skal dere komme dit? Jeg regner med at jeg og mine venner kommer dit den 2. juli, siden vi tenkte at den 1.juli er sikkert masse bilkø o.l... eller?
Tar bussen ned natt til 1. for å få god plass på camp vest.
Det er mye kø første dagen ja. Men hvis dere ikke har noen til å holde av teltplass ville jeg kommet meg dit så rask som mulig etter at de åpner da jordene fyller seg opp forbausende fort.
Kaster meg på denne, er ikke nede før 5 tho
Så blir valget:
- 1.juli = bilkø + god campingplass for 10 dager
eller
- 2.juli = litt mindre bilkø og dårlig campingplass for 10 dager.

Hmm, ser ut som vi bør kjede oss ihjel med bilkøen den første dagen for å få god plass. Eller natten til 1.juli. Bah, jeg får kjøpe masse energidrikk på forhånd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har også tenkt meg ned i år. Har planlagt turen siden jeg kom hjem ifjor!
Da var vi der samme dagen som selve festivalen startet og vi hadde ikke så mye problem med å finne en fin plass.
Camp K om jeg ikke husker feil. Ett lite stykke unna inngang 8 ved ett lite vann med bar på stranda ^^,

ROSKILDE!!
jeg er med
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er med! Jeg ankommer den 4. rundt klokka 1830.
Sist endret av TheInternet; 22. juni 2007 kl. 22:52.
Arctic Mokeys skal også spille på roskilde Fetivalen i år:P
Håper det blir en liten samling i hvert fall, det hadde vært artig å truffet noen folk herfra 'irl'.

..Og det sies jo det skal være deilig å være norsk freak(nFF-er) i Danmark!
Sist endret av TheInternet; 25. juni 2007 kl. 23:16.
Nå drar vi snart nedover er folk fortsatt keen på et treff?
/me er fortsatt med (men ikke før Onsdag!)

Hvor camper dere? Vi (meg og 20 ikke-nFFere) camper sannsynligvis i nærheten av tårn C.

Hvordan skal vi- / hvem skal koordinere treffet?
Jeg skal bo på west.Aldri vært der bare har bare blitt forklart at vi skulle bo ved skateparken(?).Ja lurer litt på hvordan vi skal kordinere treffet?
Så.. Skal vi rope nff for å finne hverandre? eller kanskje arne? Skal det foregå noe utveksling av tlfnr eller noe over pm hvis vi ikke skal planlegge noe i forkant?

Det ser forøvrig ut som det er en god del som skal ligge på camp c her.
Jeg skal dit, men er ikke der før den 4. Hadde vært artig å treffes ja
Hadde vært konge det, men det suser en del rykter rundt om at det skal bli ganske vått
Det _ER_ ganske vått, E camp området på Vest er rimlig sølefritt hittil

Internet cafèer er digg. Synd Danskene ikke har edge .

Blir dette noe av?

Hilsener fra roskilde \o
Da er Roskilde over for i år. Står på netcafèen i west. Har regnet hardt i mange dager. Mange har dratt hjem etter det regna 50mm i løpet av et døgn.

Hva syntes dere om konsertene? Personlig syntes jeg Muse, Red Hot Chilipeppers og Johny Legend best
Stakk hjem rett etter The Killers konserten, var dritt å misse alt, men alle jeg var med ville dra. Gadd ikke sitte igjen alene . (alt var vått).

og når jeg kommer hjem finner jeg ut at en jeg kjenner bor 30min med buss fra roskilde -_- *snufs*
Sist endret av flexd; 8. juli 2007 kl. 22:08.
Jeg tror ikke noen har hatt verre camptilstander enn meg på årets roskilde, og jeg holdt ut i teltet mitt med 5cm med vann over hele. For korte gummistøvler. Ingen klær. Klissvåt sovepose, klissvåte sokker. Jeg var naturligvis syk fra første natt.
Heh, etter det verste regnværet ga seg var jo roskilde konge da. En del halm og sagtafs sørget forøvrig for at campen vår var ca tørr hele tiden. De konsertene jeg likte best må være The Sounds, Thomas Dybhdal (?), Muse og Flaming Lips. RHCP vart for kjedelig etter min mening. The Who var helt greit men ikke noe spesiellt. Beastie Boys var artig på den måten at det var mye dansing osv, men den ble også _alt_ for langdryg. Jeg, som ikke er noen ballhard fan, vil nok påstå at Bestie ble litt mye av "det samme" i lengden. Ellers husker jeg spesiellt festen på 'den tørre flekken' utenfor toalettene på vest den siste natten! :-)

Litt synd at under den festen ble den ferdigpakkede sekken min med alt jeg eide stjålet.
Synes Muse, My Chemical Romance (sto nesten helt fremst ), Mando Diao og BigBang var de beste konsertene. Red Hot Chilipeppers synes jeg ble bare teit. Hørte rykter om at vokalisten var syk/sliten etter konserten i London like før, og at det var derfor han sang så lite, men det hjalp ikke akkurat at de andre gutta var rusa heller.......Var greit at de brifa litt med noen syke soloer, men når de sto å brifa i ti minutter av gangen, 3-4 ganger i løpet av konserten, blir det for mye.....Synes og kritikken av Norge som BigBang-vokalist Øystein Greni kom med var litt drøy.....men konserten var bra da


Var førstegangsreisende til Roskilde, så været satte en demper på opplevelsen, men det var allikevel en vannvittig opplevelse som frister til gjentakelse!
Vel... Bassisten og Trommisen i Red Hot Chillipeppers er jo så sinnsykt drevne at det er en fryd å høre på. Vokalen er bare for å toppe musikken. Det er grunnkompet som gjør musikken. At konserten skal få trekk for at vokalisten hadde litt groggy stemme syntes jeg blir helt på trynet.
Offtopic: Hva var det Greni sa om Norge?
Beastie Boys hadde den beste konserten spør du meg. Tett etter kommer The Who og Queens Of The Stone Age. Mye andre bra konserter også. Teltet våres greide vi å holde rimelig tørt. Bodde på B-Campen og der var det ikke så ille. Var ikke over hele området, men jeg var en del på C-camp og der var det veldig ille. Men super festival likevell.
De jeg likte best var Trentemøller (?), Hayseed Dixies og Red Hot. Var på camp P på østsiden og klarte å holde meg nogenlunde tørr, men klærne jeg hadde med meg måtte kastes. Men regnet stoppet meg ikke fra å den beste festivalen hittil!
Stolt over å ha holdt ut fra warm up dag èn og til det siste !

Gleder meg allerde til neste år!
Sitat av Jehes
Offtopic: Hva var det Greni sa om Norge?
Vis hele sitatet...
Sitat av Dagbladet.no
-Norge burde skamme seg!
Kraftsalve fra Øystein Greni på Roskilde etter afghanersaken.
Vis hele sitatet...
Les hele artikkelen her.
Ser ikke ut til at det ble noe av nFF-treffet der, eller?
Ble dårlig med treff ja. Var synd. Må prøve å arrangere bedre neste år
Heh, BigBang-konserten har faktisk blacket helt ut for meg, jeg husker ikke engang hvilken dag det var.

Treff til neste år går jeg ut fra? Hva om folk lager seg nFF-flagg og henger på flaggstengene sine?
Sist endret av TheInternet; 11. juli 2007 kl. 17:56.
Jeg prøvde å få til et treff med noen av vif'ene, men glemte at det ville bli stress å ordne maskin der nede. Hadde nok greid å komme meg på nett om jeg ville, men det var litt andre ting enn data som sto i hodet på meg der nede.

Uansett var det en helt sykt fet tur, sett i bort fra været. Basement Jaxx og Justice var en super avslutning.

edit: Neste år skal jeg planlegge mye bedre, og dra ned så jeg kommer inn med engang festivalen åpner. Denne gangen endte vi opp helt borte på P. Ikke at det faktisk gjorde så mye. Mye hyggelige og kule mennesker rundt oss så det var bra trøkk der og.
Sist endret av Sinister; 11. juli 2007 kl. 18:56.