Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 41545
ArbeidsledigProletar
ikke spesielt lang tid. Snuten er jo ikke dum, du sitter jo ikke på små grammere i månedsvis (i og med at man flytter ikke plater på SMS vel?)
En bekjent av meg fikk plutselig en politimann på døra.
Politimannen ville bare høre hvordan det sto til fordi det var så lenge siden de hadde sett han eller tatt han for noe at de hadde begynt å bli bekymra for han
Til slutt måtte han bare stikke oppom å skjekke for sikkerhets skyld.
Det var utrolig søtt, helt til han begynte å fundere på om politiet hadde grunn til å tro det hadde skjedd han noe.
Ble busta av politiet kl 3 på natta pga hasj bruk, fikk 2500 i bot eller fengsel i 5 dager.
Sitat av Original red Vis innlegg
Ble busta av politiet kl 3 på natta pga hasj bruk, fikk 2500 i bot eller fengsel i 5 dager.
Vis hele sitatet...
Så fra den hendelsen er det "fuck cops 4 life"?
Ikke bruk sms, og hvis du hører deg selv i andre siden av røret når du ringer blir du avlytta, da bare legger du på.
Sitat av Original red Vis innlegg
Ikke bruk sms, og hvis du hører deg selv i andre siden av røret når du ringer blir du avlytta, da bare legger du på.
Vis hele sitatet...
Faen da driver noen å avlytter bestemora mi :O
du får ha takk for advarselen....
Det er godt å vite at potitiet har ressurser til å avlytte gud og hvermann
Sitat av Original red Vis innlegg
Ikke bruk sms, og hvis du hører deg selv i andre siden av røret når du ringer blir du avlytta, da bare legger du på.
Vis hele sitatet...
Eller vedkommende du prater med har faulty mikrofon på sin.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Okey. Noen som vet sånn ca. hva vanlige saksomkostninger for en slik sak er? Eventuelt hvor stor sjangse det er for å bli dømt? Hadde også vært supert hvis noen vet sånn ca hvor lang tid det tar før brevet er postet til de tar kontakt.
Vis hele sitatet...
Jeg ble anmeldt for en brudd på veitrafikkloven, men nektet å godta forelegget for jeg ville finne ut hvem som anmeldte meg.
Møtte opp i rettsaken, fikk sett trynet på sivilisten som anmeldte meg og sa meg deretter skyldig. Tror hele denne suppa tok ca 20 minutter.

Jeg fikk deretter forelegget + sakomkostninger på 1500,-

Hvor stor sjange for å bli dømt avhenger jo på saken, i ditt tilfelle så skal jeg nesten satse lillefingeren på at du ikke blir dømt.

Jeg tror egentlig de bare "fisker" med deg! Om du sier at du ikke godtar forelegget og er villig til å ta dette i retten så tipper jeg det tar noen mnd. så får du et brev i posten der politijuristen har henlagt saken pga bevisets stilling.

Anyways, stay strong og nekt. Ikke godta avhør etc. uten advokat, da bruker du heller din rett til å holde kjeft. Om du velger å heller holde kjeft under et avhør så kommer sikkert snuten til å tyne deg noe jævli å true med det ene og andre for å skremme noen ord ut av deg. Men stay strong, og nekt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg ble tatt fordi han jeg bodde med dealet, og han ble tilfeldigvis sniffet av narkobikkje inne på 7/11. Han hadde ca 9stk 1g-knipsposer på seg, så politiet skaffet selvfølgeli ransakelsesordre og kom hjem til oss, avbrøyt meg MIDT i tvspillinga mi, tok med seg meg, + di 4 grammene pot jeg hadde liggende. I tille3gg rotet di noe så jævli, snudde madrasser, tømmte klesskap osv osv.

Jeg er flink til å snakke for meg, så jeg endte opp med 2500 i bot + rulleblad.

Kompisen min ble tatt med sine ca 9g+100g, så han får nok fengsel når saken kommer opp... Han reinvaska meg da. Sa jeg ikke hadde noe med det å gjøre. Det hadde jeg ikke heller...

Kan jo også nevne at da vi sent på kveld kom hjem, så fant jeg en 2er i klesskapet som polti IKKE hadde funnet! **juble juble, puff puff!**
Etter å ha lest i denne tråden har jeg merket meg følgende ting som man bør gjøre hvis man vil unngå å bli tatt :P :

1. Ikke send sms hvor du nevner kjøp salg eller bruk av marijuana eller andre stoffer
2. Hvis du skal røyke gjør det hjemme hos deg eller kompis som er alene hjemme (gjelder vel mest for oss i den yngre generasjon)
3. Ikke bo sammen med dealere


Tror ikke/Håper ikke jeg blir tatt noen gang da jeg bare røyker når jeg er alene hjemme, eller når kompiser er alene hjemme, og jeg kjører aldri etter å ha paffa. I tillegg jeg snakker alltid med weedguy'en min over telefon.

En ting som er litt noia er at en av mine røykebuddies ble tatt for 1 måned siden, og da sjekka de seff mobilen hans, og da tror jeg det var noen meldinger fra meg der. Pluss en video av meg når jeg røyka som snuten så. Tror dere de kommer til å gjøre noe med det nå som det er godt en måned? Isåfall er jeg litt fucked for jeg røyker ca 2 ganger i måneden hvilket betyr at jeg alltid har THC i urinen?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
En ting som er litt noia er at en av mine røykebuddies ble tatt for 1 måned siden, og da sjekka de seff mobilen hans, og da tror jeg det var noen meldinger fra meg der. Pluss en video av meg når jeg røyka som snuten så. Tror dere de kommer til å gjøre noe med det nå som det er godt en måned? Isåfall er jeg litt fucked for jeg røyker ca 2 ganger i måneden hvilket betyr at jeg alltid har THC i urinen?
Vis hele sitatet...
En kompis av meg fikk en politimann på døra og ønsket urinprøve etter at en kompis av han igjen hadde fått mobilen sin konfiskert ca 3 måneder tidligere med meldinger som tydlig hentydet røykings.

Dette var dog på et tettsted hvor politiet generelt så etter droger og annet fysj. I Oslo og andre områder hvor cannabis er generelt mer utbredt, går politiet som regel oppover om de skal følge SMSer skulle jeg tro. Samtidig er kun en SMS lite bevis da hvem som helst kan ha sendt den meldingen fra ditt nummer.

Nekt og nekt om du skulle være uheldig.
Sist endret av Killerb33; 15. september 2010 kl. 19:16.
Er det lurt å nekte da ? Hvis man samarbeider med politiet så får man jo oftere en mildere straff, hvis de kommer på døra imorgen så kan de bevise at jeg har røyket hasj, hvorfor nekte da? :P
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Er det lurt å nekte da ? Hvis man samarbeider med politiet så får man jo oftere en mildere straff, hvis de kommer på døra imorgen så kan de bevise at jeg har røyket hasj, hvorfor nekte da? :P
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de "bevise" det om du ikke samtykker? Tror ikke de kan kreve en urinprøve på basis av en SMS fra måned(er) siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ble tatt for overkant 3 måneder siden for "hasj-røyking".

Det startet med at jeg var hos en kompis da det var razzia, og de skulle absolutt ha urinprøve fra meg, men nektet, siden dette trenger jeg ikke å gå med på. Etter den episoden gikk det vel en uke eller to så kom politiet på døren min, med ransakelse ordre inkludert ordre underskrevet av jurist om at jeg måtte urinere(dette pga. en melding jeg hadde mottatt mange måneder tidligere, som jeg hadde slettet, men min venn som ble tatt ikke hadde. Meldingen var visst nok til mistanke selv om det kunne ha betydd noe helt annet).

Under ransakelsen fant de ikke noe, men urinprøven viste positivt("shocking"). Ble da et avhør og inngikk en avtale / påtaleunnlatelse som går ut på at jeg skulle dit når de ringte for å avlegge urinprøve(6mnd). Gikk med på påtaleunnlatelse mest pga. ikke å få noe på rullebladet(bare på det utvidede) og fordi jeg var mindreårig da jeg ble tatt.

Kunne jeg ha unngått å bli tatt?
Ja. Dette fordi alle i min omgangskrets(nesten) hadde bli ferska, og jeg var i søkelyset. Jeg har bestandig vært forsiktig med meldinger osv. men har ingen kontroll over hva noen sender til meg. Eneste måten å unngått å bli tatt på, hadde vært å slutta å røyke det dagen den første kompisen ble tatt.

Konsekvensene har vært så som så, nå for tiden er det mest på det psykiske. Bare det å skrive det ned her føler jeg hjelper meg litt. Jeg har prøvd noe innmari å overkomme min trang til å ta en trekk nå og da, men det virker ikke som det går over. Har hatt pauser over lengre tid tidligere uten problem bortsett fra de par-tre første ukene, men nå er jeg snart på 3 1/2 mnd uten og sliter fortsatt. Jeg prøver å holde meg i aktivitet å trene og ha noe å gjøre, men det funker dog fortsatt ikke.

Forehåndsregler for når de 6månedene er ferdig er at det blir bare helge kos med en blås og ikke hverdags bruk som tidligere. Og være obs på telefonen.
Sist endret av xnc; 24. september 2010 kl. 16:49.
jeg og en annen uerfaren kamerat var litt nyskjerrige, og begynte å røyke hasj sammen med en annen kompis som har drevet på med dette lenge. de nærmeste vennene mine begynte også å røyke etter dette, fordi de ble også "fristet" da vi fortalte hvor gøy og deilig og ufarlig det var. til slutt ble det til at hele vennegjengen min(av guttene) drev å røykte tjall. Den ene kameraten snakket med en annen på msn om en opplevelse de hadde sammen da de røykte. han skulle ned for å hente noe drikke. da han var vekke så selvfølgelig mora denne samtalen. foreldrene anmeldte det og han måtte i avhør. Alle var livredde for at han skulle tyste, men han holdt kjeft. men etter dette fikk folk vite at han hadde drevet med hasj og antok at vi og drev på med det. Folk begynte å snakke, og noen sa det til foreldrene sine til slutt. Jeg har aldri funnet ut av hvem som sa det til foreldrene sine. Politiet sier det var ei jente i niende som hadde overhørt oss på skolen, noe som ikke er sant da vi aldri snakket om det på skolen o.l. Foreldrene ringte og anmeldte alle til politiet. Politiet tok oss til pisse prøve og alle var rimelig fucked da. Politiet sa også at de hadde overvåket dataene våre og mobilene våre, noe som ikke kan stemme fordi de hadde tatt oss for mye mer hvis det. De tok oss bare for å røyke en gang, ikke alle de andre. så mamma og de tror enda at jeg bare har prøvd det en gang :P straffen var ikke så veldig mye å skryte av. Alle måtte i et møte sammen med foreldrene der to idioter stod å sa masse BS om hvor farlig hasj er og hvor mange ungdom som blir lagt inn på mentalsykehus og avrusninger pga hasj. Det var det eneste fra politiets side. slet også med noen meget overbeskyttende foreldre ei stund etterpå. Etter det har alle sluttet helt med hasj, utenom meg selv som har røykt litt i ny og ne.
Sist endret av TheRealMan1ak; 27. september 2010 kl. 01:56.
Sitat av TheRealMan1ak Vis innlegg
jeg og en annen uerfaren kamerat var litt nyskjerrige, og begynte å røyke hasj sammen med en annen kompis som har drevet på med dette lenge. de nærmeste vennene mine begynte også å røyke etter dette, fordi de ble også "fristet" da vi fortalte hvor gøy og deilig og ufarlig det var. til slutt ble det til at hele vennegjengen min(av guttene) drev å røykte tjall. Den ene kameraten snakket med en annen på msn om en opplevelse de hadde sammen da de røykte. han skulle ned for å hente noe drikke. da han var vekke så selvfølgelig mora denne samtalen. foreldrene anmeldte det og han måtte i avhør. Alle var livredde for at han skulle tyste, men han holdt kjeft. men etter dette fikk folk vite at han hadde drevet med hasj og antok at vi og drev på med det. Folk begynte å snakke, og noen sa det til foreldrene sine til slutt. Jeg har aldri funnet ut av hvem som sa det til foreldrene sine. Politiet sier det var ei jente i niende som hadde overhørt oss på skolen, noe som ikke er sant da vi aldri snakket om det på skolen o.l. Foreldrene ringte og anmeldte alle til politiet. Politiet tok oss til pisse prøve og alle var rimelig fucked da. Politiet sa også at de hadde overvåket dataene våre og mobilene våre, noe som ikke kan stemme fordi de hadde tatt oss for mye mer hvis det. De tok oss bare for å røyke en gang, ikke alle de andre. så mamma og de tror enda at jeg bare har prøvd det en gang :P straffen var ikke så veldig mye å skryte av. Alle måtte i et møte sammen med foreldrene der to idioter stod å sa masse BS om hvor farlig hasj er og hvor mange ungdom som blir lagt inn på mentalsykehus og avrusninger pga hasj. Det var det eneste fra politiets side. slet også med noen meget overbeskyttende foreldre ei stund etterpå. Etter det har alle sluttet helt med hasj, utenom meg selv som har røykt litt i ny og ne.
Vis hele sitatet...

Vel når dere er så unge at dere går på ungdomsskolen(?) så synes jeg nesten det er okay at man bruker litt "skremselspropaganda" for å få bukt på problemet. Å røyke hasj er jo utvilsomt en dårlig ting, spørsmålet er jo bare i hvilken grad det er dårlig. Tror uansett det er bra at du, delvis, og kompisene dine har sluttet. Å røyke hasj på ungdomsskolen er sjelden en god ting


Men uansett, når jeg leser gjennom alle svarene her blir nesten jeg også litt redd for å bli tatt haha, det hadde vært ganske kjipt hvis mine foreldre hadde funnet ut av dette selvom jeg er 18 år gammel.

Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?
Sist endret av Sneipen92; 27. september 2010 kl. 23:30.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vel når dere er så unge at dere går på ungdomsskolen(?) så synes jeg nesten det er okay at man bruker litt "skremselspropaganda" for å få bukt på problemet. Å røyke hasj er jo utvilsomt en dårlig ting, spørsmålet er jo bare i hvilken grad det er dårlig. Tror uansett det er bra at du, delvis, og kompisene dine har sluttet. Å røyke hasj på ungdomsskolen er sjelden en god ting


Men uansett, når jeg leser gjennom alle svarene her blir nesten jeg også litt redd for å bli tatt haha, det hadde vært ganske kjipt hvis mine foreldre hadde funnet ut av dette selvom jeg er 18 år gammel.

Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?
Vis hele sitatet...
Det er bevist gang på gang at skremselspropaganden IKKE fungerer. Folk får bare enda større trang til å teste ut nye ting, når man ser at venner osv ikke havner på mentalsykehus etter to trekk av en joint..
Sitat av Omaha Vis innlegg
Det er bevist gang på gang at skremselspropaganden IKKE fungerer. Folk får bare enda større trang til å teste ut nye ting, når man ser at venner osv ikke havner på mentalsykehus etter to trekk av en joint..
Vis hele sitatet...

Vel det funket i dette tilfellet da hans venner sluttet. Og hvor er det bevist gang på gang at skremselspropaganda ikke funker? Sånn jeg ser det så fungerer det veldig godt! Pga denne propagandaen så tror mange nordmenn at hasj er et veldig farlig stoff! Det er vel ingen som får en trang til å prøve hardere stoffer fordi man ser at venner ikke havner på mentalsjukehus pga hasj? Hvor i all verden er det du henter dine fakta?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vel når dere er så unge at dere går på ungdomsskolen(?) så synes jeg nesten det er okay at man bruker litt "skremselspropaganda" for å få bukt på problemet. Å røyke hasj er jo utvilsomt en dårlig ting, spørsmålet er jo bare i hvilken grad det er dårlig. Tror uansett det er bra at du, delvis, og kompisene dine har sluttet. Å røyke hasj på ungdomsskolen er sjelden en god ting


Men uansett, når jeg leser gjennom alle svarene her blir nesten jeg også litt redd for å bli tatt haha, det hadde vært ganske kjipt hvis mine foreldre hadde funnet ut av dette selvom jeg er 18 år gammel.

Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?
Vis hele sitatet...
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vel det funket i dette tilfellet da hans venner sluttet. Og hvor er det bevist gang på gang at skremselspropaganda ikke funker? Sånn jeg ser det så fungerer det veldig godt! Pga denne propagandaen så tror mange nordmenn at hasj er et veldig farlig stoff! Det er vel ingen som får en trang til å prøve hardere stoffer fordi man ser at venner ikke havner på mentalsjukehus pga hasj? Hvor i all verden er det du henter dine fakta?
Vis hele sitatet...

Nei, det er ikke okay at de bruker skremselspropaganda.
Mulig de blir mer forsiktige, men de slutter sannsynligvis ikke. (Snakker av erfaring)
Selv om de forteller han at de har sluttet betyr jo ikke det at de har det. Han sier jo selv at han har brukt det etter han ble tatt, hvorfor skal ikke det gjelde de andre?

Hvis de faktisk slutter med cannabis fordi de tror på skremselspropagandaen er det vel sannsynlig at de begynner å drikke alkohol i stedet, noe som kan ta livet av en.

De bør heller bli fortalt sannheten om det. Ærlighet varer lengst.
Trodde først jeg kjente deg TheRealMan1ak, da jeg leste inlegget ditt. Opplevde lignende greie. Startet med en solid liten gjeng men plutselig var hele bunten med. Det sluttet like fort som det startet da en idiot begynte å selge til noen på ungdomskolen og da var løpet kjørt. Noen snakket til foreldre som snakket til foreldre igjen, men heldigvis ikke noe politi involvert, bare dyp skuffelse fra de eldre, og et flott rykte
jeg ble tatt i Karachi i pakistan, det endte i en ''bot'' (baksheesh, kaller de det, betyr kort sagt bestikkelse) på rundt 400 kr så var saken ute av verden og jeg kunne ha fyrt en joint rett oppi trynet til politiet uten at de hadde brydd seg. Den eneste grunnen til at jeg ble tatt er høyst sannsynlig fordi jeg er hvit, og der nede betyr det at du har masse penger. Og det har vi også, prisene der er til å le av.
Noen som vet om noen eller har hatt dårlige erfaringer med ymse saker i toll og brevpost ?
Jeg og ett par venner begynte å røyke i slutten av niende klasse. En gang vi var langt ute i skogen og røyka var to jenter med, hvor da den ene røyka og den andre filma alle som røyka. Vi tenkte ikke over dette på en god stund før hele vennegjengen ble kalt inn til møte med sosiallæreren vår som da sa at hun viste at vi hadde røyka.

Jeg inrømte at jeg hadde røyka fordi hun truet med pisseprøver noe som ikke hadde slått ut fordi det da var 3 uker siden jeg hadde røyka sist. Hun sa også at denne saken skulle videre til politiet, men har ikke hørt noe enda to år senere. Etter dette har jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg røyker med.

Det er helt forferdelig å bli tatt for å røyke så tidlig fordi foreldre og lærere fikk vite at jeg hadde røyka hasj. Jeg skjønner ikke hvorfor lærere og politiet vil nærmest ødelegge det sosiale nettverket ditt bare fordi du røyker en så uskyldig plante isteden for å bry seg om de som skyter amf og andre lumske stoffer.
Ble tatt for å røyke da jeg var 17 år, fikk 1000,- i bot. Vet ikke om det kom på rullebladet, men tror ikke det.

vill forresten også si meg enig i det BobDylan over meg her sier. Det ble et helvetes mas med foreldre og andre omsorgspersoner. dessuten kom hele saken i et lite notat i lokalavisa. Og kommer man fra en liten bygd der alle kjenner alle tar det ikke lang tid før alle vet hvem det var som ble tatt for å bruke NARKOTIKA. Ble plutselig ikke like populær i bygda lenger og de eneste som var gira på å henge med meg på fritida var de få som enten brukte dop, eller aksepterte det.
Sitat av BobDylan Vis innlegg
Jeg og ett par venner begynte å røyke i slutten av niende klasse. En gang vi var langt ute i skogen og røyka var to jenter med, hvor da den ene røyka og den andre filma alle som røyka. Vi tenkte ikke over dette på en god stund før hele vennegjengen ble kalt inn til møte med sosiallæreren vår som da sa at hun viste at vi hadde røyka.

Jeg inrømte at jeg hadde røyka fordi hun truet med pisseprøver noe som ikke hadde slått ut fordi det da var 3 uker siden jeg hadde røyka sist. Hun sa også at denne saken skulle videre til politiet, men har ikke hørt noe enda to år senere. Etter dette har jeg vært veldig forsiktig med hvem jeg røyker med.

Det er helt forferdelig å bli tatt for å røyke så tidlig fordi foreldre og lærere fikk vite at jeg hadde røyka hasj. Jeg skjønner ikke hvorfor lærere og politiet vil nærmest ødelegge det sosiale nettverket ditt bare fordi du røyker en så uskyldig plante isteden for å bry seg om de som skyter amf og andre lumske stoffer.
Vis hele sitatet...

En film av at noen røyker er null bevis. Ingen kan bevise at det er cannabis i den jointen, du skulle ikke ha tilstått tviler på at lærerne på ungdomsskolen har autoritet til å kreve pissprøve av elevene! Politiet har sett en video av meg når jeg røyker, har ikke hørt noe fra dem.

Hva sa dere til hun jenta som sladra på dere da? Det er sinnsykt skittent gjort imo!
Det som skjedde var at hun viste den videoen til masse folk som gikk på skolen vår og det var de som sa ifra. Jeg viste ikke at det var hu som tysta for det hadde gått ett år og da tenkte jeg at det var for sent å snakke med henne om det. Vi vet fortsatt ikke hvem som sa ifra til sosiallæreren.

Jeg vet nå i ettertid at en film ikke er bevis, men den gange hadde jeg bare røyka i en måned og var ganske fersk på alt om rettigheter og bevis og sånn.
Ble tatt for bruk av amfetamin. Fikk 3000 i forelegg og satt 2 timer på glattcelle. Kjipt, men det var konsekvensen det fikk. Ble en dyr kveld.
jeg og noen kompisser var på Russens dag på Tusenfryd. Satte oss litt unna og fyra opp noen joints.. Ikke så smart, da det kom løpende to politibetjenter iført thights og sykkel så jeg stappa jointen ned i bakken.

Var sykt fjern fra før, men ble unhigh med en gang politiet kom. Så gikk greit sånn sett.
Fyren spørte om vi hadde prøvd noe tidligere og sa at hvis vi ikke innrømte det kom de til å ta pisseprøve osv.

De ringte backup (xD) og det kom flere. Alle måtte ta forskjellige tester osv. Tilslutt kom det bikje som egentlig ikke skjønte noen ting tror jeg. For den bare rulla seg rundt på bakken lagt unna der vi var, så skjedde ikkno.

Nære på, kanskje? Utenom at det var ekstremt mye folk, kø overalt og fikk tatt typ 3 attraksjoner så var det en kul tur!
Hadde et par gram rev i skolesekken for en kompis en gang. Reven lå i lomma på sekken i ca. 3 timer, så ble den tatt ut derfra, og kom aldri tilbake. Hasjen lå oppi en standard clipbag. Tre dager senere, var det en tilfeldig razzia på skolen, og bikkja lukta på sekken at det hadde vært rusmidler, hele tre dager etter det kun hadde liggi der i tre timer. :P

Jeg kunne mest sannsynlig nekta 100%, og fått gå, men var mitt første møte med purken, så fikk noia og bare innrømte det. Straffa var et år med en pisseprøve hver måned de seks første månedene, deretter to pissingser til fordelt på seks måneder. De ringte meg på mobilen en tilfeldig dag hver (3) måned. Hele smæla gikk vekk fra rullebladet etter to år.

(beklager for dobbelposting, visste ikke om fem minutters edit regelen)

Måtte også inn på glattcelle i en halvtime ellerno. Så var det et avhør, hvor jeg blant annet ble spurt om jeg foretrakk joint, bong eller pipe(smilte greit da). Når og hvor jeg begynte og røyke. Når og hvor jeg pleide og røyke, hvem jeg kjøpte fra(dette trenger du ikke svare på, det gjorde hvertfall ikke jeg). Så var det vel noe annet søl med noe papirer og sånt. Var sikkert en del andre spørsmål også.

Deretter var det hjem til mor og far, som var oppgitte over at jeg kunne ha gjort noe så dumt. Rev er jo bare SÅ fælt. /sarcasm
Sitat av skolms Vis innlegg
Jeg måtte overnatte på stasjonen pga. jeg hadde blitt tatt for 6 gang uten sertifikat.
Vis hele sitatet...
Vet at dette er gammel post, anyway, da er det vel billigere å ta sertifikatet?
Sist endret av Waffaz; 7. oktober 2010 kl. 19:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En tidligere bekjent av meg sendte meg 1g hasj i posten uten mitt samtykke for en stund siden.. pakka kom aldri fram (rart...) og jeg sitter her nå og lurer på hva som kan skje? kan jeg forvente meg razzia av noe slag?
Ja hvis de finner navnet ditt på posten men tror ikke at politi gidde å raide en hasjrøykende slask pga 1 g hasj. Tror eg.
vell vi dreiv og diskuterte litt att og fram ang postvesenet og han hadde den flotte idè at postsystemet i norge var helt elendig man kunne sende hva som helst der, jeg var uenig i påstanden og et par dager så sa han at han hadde sendt 1g for og bevise.. jada, fikk ivertfall rett da hehehe.. Jaja, gjelder bare og vente nå da.. hvor lang tid pleier det og ta da?
Njau dt vet ikke jeg. Men er det lenge siden nå?
1mnd tenker jeg.. kanskje mer.
Tja, kan jo legge ut min historie her også:
En fredags ettermiddag (fredag 13. november 2009, bad luck) kommer jeg hjem til studenthybelen min etter skolen og lager nudler og tar kvelden med ro. En kamerat ringer og spør om han kan komme på besøk og det kan. Han tar med seg en 5r og vi fyrer opp noen spliffs og fifa på ps3. Nok en kamerat ringer og spør om han kan komme, vi kan kalle disse personene A og B (hvor A er den første kameraten) B kommer innom han også, og har til mitt store sjokk med seg en plate på 100g og rundt 30g med pot (som gjør denne kveldens uflaks bare enda værre). Person B er en halveis dealer, men han solgte i det sjeldne, dette var ett av de tilfellene. Utover ettermiddagen hygger vi oss med kebabpizza vi får levert og endel røyking. Rundt klokken 8 banker det på døra. Jeg trodde det var en av naboene som kjente lukta og ville være med på litt action (ikke uvanlig i de hyblene), så jeg åpner uten å tenke meg videre om. I det jeg vrir om låsen på døra blir døra sparket inn og det stormer 3 sivilt kledde politimenn inn som skriker "Det er politiet, legg dere ned! LEGG DERE NED!"
Jeg hadde i det tidspunktet kjøpt 15g av person B og person A hadde kjøpt 10. Så snuten fikk jo 3 fluer i en smekk. Det viste seg at grunnen til de var der var anonymt tips (jeg mistenker vaktmesteren for bygget, eller eksen til hun som da var min kjære). Kan også nevne at pga dette tipset rykket politiet ut med 3 biler, 2 hunder og 6 tjenestemenn, noe som bare understreker hvor feilprioritert det norske politiet i dag er. Alle innrømmet på stedet å ha brukt cannabis, ettersom vi så og si satt med jointen i henda. Vi var så medhjelpelig vi kunne og viste til hvor vi hadde alt av cannabis for å slippe å bli med på stasjonen. Politimennene sa det aldri konkret, men de ga intrykk for at dersom vi samarbeidet, så slipper vi glattcella. Så vi sa hva som tilhørte hvem, osv.

Dette var ikke tilfelle, vi ble tatt med på stasjonen, selv i bilen ga de intrykk for at dersom vi samarbeidet i avhøret (noe de ga intrykk for at skulle skje med en gang) så skulle vi bli kjørt hjem senere. Da vi kom til stasjonen ble vi satt rett i hver vår celle (hvor jeg måtte kle meg naken, bøye meg fremover og hoste 3 ganger så 2 politimenn skulle stirre meg i rasshølet, samt blenge forhuden).

Etter 2-3 timer i cella ga jeg opp håpet om å slippe ut den kvelden og la meg til å sove.
Dagen etter ble jeg tatt med til et avhør hvor jeg innrømmet at alt av brukerutstyr på mitt rom tilhører meg og blablabla. Etterforskeren som avhører meg slenger frem meldingslogger fra min telefon og spør hvor mye jeg bruker og hvor lenge jeg har holdt på. Jeg innrømmer et grovt underslag, noe som endte med rundt 35g over 3 måneder.

Tilbake i glattcella, og tenker at nå slipper jeg snart ut, vi er ferdige her. Dette var ikke tilfelle, og denne dagen var en av de værste i mitt liv hittil.

Søndag ettermiddag rundt klokken 6-7 på kvelden slipper jeg og person A ut samtidig, person B slapp ut 30 min før oss. Stasjonen er i en annen by enn der jeg bodde, så jeg forventet å bli kjørt hjem, men det var uaktuelt. Og det er jo kjempelett å ta buss hjem på en søndag kveld ( NOT ) så det endte med et par timers utendørs venting på buss (i t-skjorte og jeans midt i november, dette var mer enn ubehagelig).

Straffen ble, med en tilståelsesdom som bevis + det de fant hos meg, 5000kr i forelegg. Jeg fikk ikke vite hvor mye dette kom på, eller hvilken straff jeg skulle få når jeg slapp ut. Det kunne de vistnok ikke svare på. Boten fikk jeg 9 måneder senere, så jeg gikk i 9 måneder å fryktet innkalling til fengselsoning. Men det hele endte heldigvis bare i 5000 kroner. Kan legge til at person A fikk 10000 i bot, ettersom dette var hans andre gang han ble tatt for hasj. Det jeg har lært av dette er så simpelt som ACAB ACAB ACAB ACAB ACAB!

Kan også legge til at de tok telefonen min. Den lå hos kripos i 2 uker. Når jeg skulle hente den måtte jeg også gjennom et nesten-avhør på gangen på politikammeret før jeg fikk den tilbake. Samt formaninger og moralprekener om at hva jeg drev med var like ille som å myrde, plyndre og voldta.
Sist endret av Doc. Lester; 1. november 2010 kl. 23:17.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Kan også legge til at de tok telefonen min. Den lå hos kripos i 2 uker. Når jeg skulle hente den måtte jeg også gjennom et nesten-avhør på gangen på politikammeret før jeg fikk den tilbake. Samt formaninger og moralprekener om at hva jeg drev med var like ille som å myrde, plyndre og voldta.
Vis hele sitatet...
Du skullle bare visst hvor farlig cannabis er du! Håper du lærte hvor stor skade slikt er på samfunnet!

/OT
Ble anmeldt av mine foreldre, etter at de for andre gang fant ut at jeg røyket i ny og ne. Ok, jeg skal være helt ærlig, det var litt mer enn "i ny og ne". Fikk en påtaleunnlatelse, derdet strykes fra rullebladet mitt, hvis jeg holder meg unna straffbare forhold i 1år. Dette inkluderer selvsagt urinprøver i tide og utide i 1 år. Overvåket, selvsagt..
Sitat av meap0rd Vis innlegg
En tidligere bekjent av meg sendte meg 1g hasj i posten uten mitt samtykke for en stund siden.. pakka kom aldri fram (rart...) og jeg sitter her nå og lurer på hva som kan skje? kan jeg forvente meg razzia av noe slag?
Vis hele sitatet...
Jeg har sendt mange pakker med grønt hjem til meg selv fra Amsterdam. De fleste har gått igjennom (grunnet god forpakning) men et par har blitt tatt.

En gang fikk jeg et brev i posten om at de hadde stoppet pakken, og at jeg var mistenkt for forsøk på innførsel av 3.5 gram marijuana. Jeg ringte rett til politiet og kontaktperson i brevet. Han sa jeg var innkalt til avhør, hvor keg svarte at jeg var på vei til brasil (stod på gardermoen). Han sa at vi kunne ta det over tlf, men jeg ble selvsagt litt skeptisk, da jeg gjerne ville forbrede meg litt. Han sa det gikk fort og jeg godttok det.

Politi: Har du noen kjennskap til dette?
Jeg: Nei.
Politi: Så, du vet ingenting om dette altså?
Jeg: Nei, jeg kan da ikke noe for hva folk sender meg i posten?
Politi: Nei... Så du vet ingeting om dette?
Jeg: Nei.
Politi: Da henlegger jeg saken, og anser den som avsluttet.
jeg: (glis)

Det værste var at jeg signerte for pakken i Amsterdam, så det hadde ikke vært vanskelig å bevise at det var jeg som sendte den.

konklusjon: Don't worry. Enten får du et brev, og gjør som jeg, ellers hører du ingenting... Da har de bare konfiskert og destruert. Kan jo i værste fall komme en razzia, men det tviler jeg sterkt på. Lykke til!
Sist endret av GrowMoe; 3. november 2010 kl. 15:49.
Betrygandes og høre satse på det er destruert!
Har et spm jeg:
La oss si at en venn snakker med deg om noe ulovlig du har gjort på chatten på facebook.
Og politi har razzia på rommet til den personen du prata med, og de sjekker pcn hans.
Vil de da grave tilbake på gamle face-samtaler? Er det i det heletatt mulig?
ble tatt med 50 gram hasj og venter på rettsak, holder dere oppdaterte syntes forresten det var spesielt med rettsak for en så liten mengde men. sånn er det nå. Historien startet med at jeg og en kompis røyka 3-4 joints, skulle kjøre hjem og ble tatt med vekt, utall forskjellige longpapers og filtere, og ikke minst shitten da. Fikk så razzia hjemme hos mamma og pappa på en tirsdag eller onsdag halv 2 på natten med hund og 2 bauers. tips til alle stonere : ikke sitt på i biler eller noe en stund fremover, politiet aksjonerer på veiene og har allerede gjort dette i ett par uker for å ta hasj røykere og tyngre narkomane i områdene tett på oslo.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Vel når dere er så unge at dere går på ungdomsskolen(?) så synes jeg nesten det er okay at man bruker litt "skremselspropaganda" for å få bukt på problemet. Å røyke hasj er jo utvilsomt en dårlig ting, spørsmålet er jo bare i hvilken grad det er dårlig. Tror uansett det er bra at du, delvis, og kompisene dine har sluttet. Å røyke hasj på ungdomsskolen er sjelden en god ting


Men uansett, når jeg leser gjennom alle svarene her blir nesten jeg også litt redd for å bli tatt haha, det hadde vært ganske kjipt hvis mine foreldre hadde funnet ut av dette selvom jeg er 18 år gammel.

Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke propagandaen som skremte vennene mine fordi de vet at det ikke er så farlig som folk skal ha det til. Grunnen var enkelt og greit frykten av å bli tatt igjen. Er enig at det ikke er noe lurt å røyke i så ung alder, men du vet vel hvordan det kan være i den alderen? :P
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?
Vis hele sitatet...
Rusmisbrukere får ikke sette sprøyter midt på åpen gate i oslo, og jeg syns det er akkurat like feil å ta rusmisbrukere som setter sprøyter (i skjul) som det er å ta hasjrøykere som sitter hjemme og røyker joint. Å straffe folk for rusbruk er uansett helt på jordet.
Alltid lurt på en ting - Du hører alltid det samma argumentet fra de som røyker hasj - Hvor latterlig politiet er som bruker store ressurser på de. Hvor latterlig det er at politiet gidder å raide hus hvor folk "sitter og tar en joint" - Er dette virkelig noe som blir praktisert? Har i min årelange medfart aldri opplevd noe av dette. Alt opptil 15g er og avkriminalisert i den forstand at du kun får utskrevet forelegg. Hvor i dette landet erre politiet driver og tar rassier og beslaglegger 1spliff?

"Sitat: Originalt skrevet av Sneipen92 Vis innlegg
Er det ikke litt sykt at rusmisbrukere for sette sprøyter åpent på gata i Oslo uten at politiet gjør en mine og istedenfor har razzia hos folk som sitter hjemme i leiligheten og røyker en joint og ser film?"
Hvor erre det her skjer? Det kan ikke være tilfelle at den leiligheten er en leilighet det blir deala fra vel? At det finst litt mer enn en spliff i leiligheten? At det finst folk med lange rulleblad i den kåken som dealer? ;-)
Sitat av hideout Vis innlegg
Alt opptil 15g er og avkriminalisert i den forstand at du kun får utskrevet forelegg.
Vis hele sitatet...
Dette er jo på ingen måte en "avkriminalisering"! Et forelegg er akkurat det samme som en dom i en rettsak, bare at du godtar den uten forhandlinger av noe slag. Det forenkler straffeprosessen og gjør den billigere, men du er like fullt dømt for narkotika, og det kan få konsekvenser senere.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Ja hvis de finner navnet ditt på posten men tror ikke at politi gidde å raide en hasjrøykende slask pga 1 g hasj. Tror eg.
Vis hele sitatet...
Joda.

Noen som har hatt mareritter av purken? Har hatt det sånn ca 5 ganger og våkner svett med høy puls. Helt jævlig
Skulle forklart meg bedre - Det var i sammenheng med all klagingen om hvor politiet prioriterer hasj-røyking. Blir du tatt med drikke på offentlig plass får du et forelegg - Samma gjør du om du blir tatt med et par gram med røykings. Eksakt samme konsekvenser, du blir ikke forfulgt og får spent inn dører som folk liker å se for seg.. ;-)

"Ble tatt med 85g med pot, og 10g hasj.. 3500 i bot, og 2 års prøvetid. Å ha kortet til en god advokat i lommeboka er aldri dumt, spesielt med fri rettshjelp" - Her erre hvertfall noe som ikke stemmer. Du har ikke fått en ubetinget/betinget dom men du har fått prøvetid? Hva er det som skal skje om du begår ny kriminalitet i prøvetida di om du ikke har fått no form for betinget dom? ;-) Du har fått 3500 i bot for 85g pot og 10g hasj, som er over grensen fra eget bruk til salg, som eneste straff? god oppfinnsomhet har du nå hvertfall
Sist endret av et eller annet; 12. november 2010 kl. 09:38.
Har en bror som ble tatt, med 4 gram amf fikk 6000,- kr i bot. Synes dette var vel langt i overkant? Kan bare si faens politimann. Ja dette kan jo diskuteres om det var riktig eller om det var galt? Og i hvilken former..?
En venn av meg fikk 3000 i bot for noen år sida da politiet hadde razzia hos foreldrene hans og fant en halvgrammer under senga hans. De gjennomførte razziaen, med hunder og hele pakka, fordi nummeret hans sto på telefonlista til en annen som ble tatt.. Dette er litt halvveis ute på bygda da, men.
Sist endret av enceone; 12. november 2010 kl. 11:49.