Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1487
Etter et nachspiel i helgen fant jeg en av pillene det florerte av her, men som jeg klok av skade takket blankt nei til. Denne fant jeg under sofaen, og jeg må bare si at det for meg ser ut som en dårlig etterlikning.

Selv om jeg for 5-6år siden måtte betale dyrt for lærdommen, betyr det ikke at alle mine bekjente bryr seg et eneste sekound nå jeg forteller dem at å bånnruse seg på piller ikke er smart.
De som tok med piller inn til meg vil ikke være ønsket her på en stund. Spesielt med tanke på at de prøvde å overtale meg til å slenge innpå noen.
Selv om jeg ikke ønsker å prate med disse menneskene på en stund betyr det ikke at jeg er totalt likegyldig overfor hva som måtte skje med dem.

Jeg fant som sagt en pille under sofaen, og jeg ønsker å få indentifisert virkestoffene i denne. Det virker selvsagt som et skudd i blinde, men om det viser seg at disse er farlige kan jeg muligens nå frem til dem litt lettere. Få dem til å kaste dem i dassen!
Jeg så helt klare forskjeller på virkningen i forhold til om de hadde spist Flunitrazepam. I hvertfall er det min mening etter å ha sett det hele.

Finnes det noe sted her i norge man kan få analysert en pille?

Jeg kan selvsagt gå til politiet, men de kommer neppe til å tro meg pga. tidligere forhold (6-7år siden). Dessuten vil de garantert kreve at jeg navnegir personen/personene som er "inblandet".


Jeg er ikke ute etter noe annet en å få bevist at pillen jeg fant under sofaen min er farlig, utover det "ekte vare" er.
Noen få av dem som var hos meg, og som spiste disse er personer jeg er glad i. Når jeg sitter igjen med en mistanke som langt på vei blir bekreftet ved litt kritisk surfing, kan jeg ikke bare glemme hele saken.

Jeg har selvsagt tatt vare på pillen, og jeg har bilder. Om noen mener at de kan gi meg noe info den ene eller andre veien ved å se bildene kan jeg legge ut et par. Med mindre det strider mot reglementet, så klart.
Hvis det er identifisering du er ute etter, så legg ut et par Gode bilder. Moralpreiken har du vel egentlig stått for selv.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det skal visst nok florere med falske Rohypnol tabletter i Norges land. De inneholder store mengder Skopolamin som er et kvalme stillende middel og blir blandt annet brukt mot reisesyke.
Dette stoffet kan få folk til å gå inn i psykoser og til og med gjøre folk blind i lengre perioder ved større doseringer. Psykosene kan visst også vare opp til flere dager, alt etter hvor stort inntak av tablettene som er gjort.

Ta et søk på "Falske Rohypnol tabletter" i google. Eller søk på virkestoffet.
Ut i fra bilder fra google er Skopolamin tablettene identiske til Rohypnol tablettene fra Roche.
At det florerer med "kryssere" som inneholder alt annet en Flunitrazepam er jeg klar over. Det er mye av grunnen til at jeg reagerte som jeg gjorde.

Bildene jeg tok viste seg å være ubrukelige i denne sammenheng. Ingen uregelmessigheter kommer til syne. Ei heller kommer den grove overflaten frem.
Til tross for at det ha vært litt fristende å knaske den, ligger den fortsatt urørt. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal få tatt et godt bilde av den.
Testet macro-modus og blitz, men siden pillen er helt hvit blir den helt overeksponert, ihvertfall mot kirsebær-tarkett.

Noen som kan gi meg tips? Jeg er ingen fotograf. Når sant skal sies hater jeg kameraer. Man vet aldri hvor bildene tar veien.

Legge den på et hvitt underlag? Vil det gjøre at bildet blir mer riktig eksponert?
Dette er snakk om et Cybershot DSC-W1, så hvorvidt de vanlige "reglene" gjelder eller ikke aner jeg lite om.
Med et stativ og en god gammeldags speilrefleks skulle jeg fått frem selv den miste detalj.

Er tom for strøm på de to AA-batteriene, så jeg har ikke mange forsøkene igjen. De ligger nå til "lading" oppå HD-Dekoderen fra Canal Digital. Denne blir like varm som den er billig og stygg, så det gir meg nok noen ekstra forsøk.
Selvfølgelig kjipt om dine venner spiser dårlige piller,(får ikke håpe det er dem speq snakker om) men de knasker dem nok uansett om de er "falske" eller ikke. Tror ikke du når fram med noen stor research for å komme tilbake til de det gjelder å si SE HER FY FY - dem veit jo at det er fy fy fra før, så hvorfor ikke heller bare si at du håper dem kan roe seg ned fordi det er mye dritt ute? Mye enklere..
Sist endret av vacant; 10. september 2008 kl. 05:59.
de ser helt ut som vanlige kryssere de "falske"

vet det hørst litt teit ut men kan ikke si jeg misslikte de..
Sitat av vacant
Selvfølgelig kjipt om dine venner spiser dårlige piller,(får ikke håpe det er dem speq snakker om) men de knasker dem nok uansett om de er "falske" eller ikke. Tror ikke du når fram med noen stor research for å komme tilbake til de det gjelder å si SE HER FY FY - dem veit jo at det er fy fy fra før, så hvorfor ikke heller bare si at du håper dem kan roe seg ned fordi det er mye dritt ute? Mye enklere..
Vis hele sitatet...

Au da... alltid like flaut å få påpekt hvor mye lettere det enkle er.