Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7354
Meg sjæl? Jeg tjener sånn overkant 200 kr i timen. Er søppelmann. Hva med dere?
Jeg har fastlønn, men regnet om til timelønn så tilsvarer det 332,31 kr /time. Jobber innen IT. Har en bachelor og jobber i det offentlige.
Sist endret av IneartheDx; 5. september 2023 kl. 13:42.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg har fastlønn, men regnet om til timelønn så tilsvarer det 332,31 kr /time. Jobber innen IT. Har en bachelor og jobber i det offentlige.
Vis hele sitatet...
Nyutdannet? Hva innen IT spesifikt?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Nyutdannet? Hva innen IT spesifikt?
Vis hele sitatet...
Utdannelsen min tok jeg for nesten 10 år siden, men jeg har bare 1 år ansiennitet der jeg jobber nå. Jeg vil helst ikke spesifisere hva jeg gjør da det ikke er så mange i Norge som gjør akkurat det jeg gjør, men drift og support. Oppetid på det jeg drifter er også veldig viktig. Jobben inkluderer endel reising.
Sist endret av IneartheDx; 5. september 2023 kl. 13:49.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Utdannelsen min tok jeg for nesten 10 år siden, men jeg har bare 1 år ansiennitet der jeg jobber nå. Jeg vil helst ikke spesifisere hva jeg gjør da det ikke er så mange i Norge som gjør akkurat det jeg gjør, men drift og support. Oppetid på det jeg drifter er også veldig viktig. Jobben inkluderer endel reising.
Vis hele sitatet...
Er det deg @superspurv?
~300kr timen, nyutdannet helse bachelor.
Sist endret av nattenssønner; 5. september 2023 kl. 14:06.
367 inkludert skifttillegg. Jobber på fabrikk
Eget AS, leier ut utelukkende mannkraft i byggebransjen. Tar 480kr eks mva i timen.

Det tillater meg å ta cirka 370kr i timelønn etter kostnader med litt margin.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
367 inkludert skifttillegg. Jobber på fabrikk
Vis hele sitatet...
Mye! Er fabrikk bedre betalt enn lager sånn generelt? Jeg hadde bare 185 når jeg jobbet på lager, men det var via Manpower. De som ble lønnet direkte av lageret hadde vel 215
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Mye! Er fabrikk bedre betalt enn lager sånn generelt? Jeg hadde bare 185 når jeg jobbet på lager, men det var via Manpower. De som ble lønnet direkte av lageret hadde vel 215
Vis hele sitatet...
Spørs hvordan type fabrikk. Jeg hadde 175 i timen, men da på en fabrikk som kun drev med kald mat. Jo mer spesialisert rollen din er i fabrikken du jobber i, jo bedre betalt er det.
Blir litt spesielt utregnet siden helkontinuerlig skift har 33,6 timers arbeidsuke.
Men ja, det er bra betalt. Det er som skrevet inkludert skifttillegg også da som er 130k i året.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av Vasken Vis innlegg
Jo mer spesialisert rollen din er i fabrikken du jobber i, jo bedre betalt er det.
Vis hele sitatet...
Nja, du må visstnok jobbe i det offentlige da? For det har ikke no å si i det private IIRC.
Har 265 som håndverker MEN; har også akkord på sommeren så i et bra år kan jeg ha en årslønn på godt opp mot 600.000 netto lønn. Bonus på slutten av året i tillegg så skal ikke klage
215 kr på lager her. Ofte får vi 30k-50k i tillegg som bonus på slutten av året
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Nja, du må visstnok jobbe i det offentlige da? For det har ikke no å si i det private IIRC.
Vis hele sitatet...
Motsatt erfaring her.
Det er nok veldig individuelt fra sted til sted
rundt 600,-
Som student jobber jeg på matbutikk i ferier. Er vel rundt 180 i timen, relativt dårlig men en god del bra tillegg på kveld-helg-ferier.
NAV
ca 370kr

Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Meg sjæl? Jeg tjener sånn overkant 200 kr i timen. Er søppelmann. Hva med dere?
Vis hele sitatet...
Trodde dere tjente mye mer. Er det bare en myte?
Sist endret av vindaloo; 5. september 2023 kl. 16:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
rundt 600,-
Vis hele sitatet...
Når du dropper den brannfakkelen av en lønning på oss uslinger må du nesten utdype mer...

Sitat av vindaloo Vis innlegg
NAV
ca 370kr


Trodde dere tjente mye mer. Er det bare en myte?
Vis hele sitatet...

Vel, de jeg jobber med kan så vidt verken norsk eller engelsk, og heller er de ikke keen på å forhandle fordi de har aldri tjent så mye i sitt liv, så ja... Tror det ikke er lurt å utdype mer enn det. Dog hvordan LEGENDEN tjener ~700 laken pr år på uføretrygd er jo en ENDA mer spennende spørsmål
Sist endret av Sjefen Sjæl; 5. september 2023 kl. 16:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Nja, du må visstnok jobbe i det offentlige da? For det har ikke no å si i det private IIRC.
Vis hele sitatet...
Jeg har kun jobbet for privateide bedrifter, så det aner jeg ikke noe om.
Har fast månedslønn, får betalt overtid om jeg jobber overtid, men det gjør jeg aldri. Omregnet til timelønn, så har jeg 440 kr/time. Regner da 162,5 timer pr. måned.
Jobber som programmerer, med høyskoleutdannelse.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Dog hvordan LEGENDEN tjener ~700 laken pr år på uføretrygd er jo en ENDA mer spennende spørsmål
Vis hele sitatet...
Når jeg fikk uføretrygd så beregnet de det på grunnlag av inntjeningspotensialet mitt. Siden jeg er utdannet bilmekaniker og har andre kvalifikasjoner på plass, så fikk jeg beregnet høyere i inntjeningspotensial enn hva jeg faktisk tjente når jeg sto i det.

Så, jo bedre utdanning og kvalifikasjoner du har, jo bedre vil du komme ut av det.
230 - forskalingssnekker
Ca. 430,-

Statlig, fagbrev og bachelor
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Er det deg @superspurv?
Vis hele sitatet...
Spurven ble skutt i sommer av admin så han lever desverre ikke mer..
Butikkselger/renholder uten utdanning, rundt 220,-/t.
Jobber ca 36t/uke. Ligger på ca 650/t.Fagbrev, tillegg på fagbrev og bachelorgrad. Jobber som utvikler/tech lead. Privat sektor.
Sist endret av loppetrusa; 5. september 2023 kl. 18:38.
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Når du dropper den brannfakkelen av en lønning på oss uslinger må du nesten utdype
Vis hele sitatet...
Systemutvikler, med en del erfaring
450, som fjellsikrer. Tok ett fagbrev som fjell å bergverks arbeider etter jeg hadde begynt. Jobber 12 dager på å 16 av. Driver med oppdrett av Mark i tillegg,dette gir vel 200k i året i ekstra inntekt,men det kan ikke måles i timer��
Sitat av moret Vis innlegg
Systemutvikler, med en del erfaring
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke uvanlig at seniorutviklere (10 års erfaring+) med noe ansvar tjener over millionen?
Yrkes sjåfør, ca 400kr timen.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
301 lager
320 kroner, service ingeniør. Kun ingeniør som tittel, har fagbrev i Telekom og ikke noe mer.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Det er kanskje ikke uvanlig at seniorutviklere (10 års erfaring+) med noe ansvar tjener over millionen?
Vis hele sitatet...
Det er nok i øvre sjiktet, men heller ikke direkte uvanlig.
Det er ganske stort spenn i lønninger, det er sikkert, og jeg er mer enn happy med min.
Hva med oss som ikke tjener en eneste krone?

Sitat av Greater_Apeness Vis innlegg
Butikkselger/renholder uten utdanning, rundt 220,-/t.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å leve med deg selv? Hva tenker du jobben er verdt?
Sist endret av noguhso; 6. september 2023 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Depressiv lesning.
187.5 i timen. Med utdanning og erfaring. Natta.
Sist endret av Majao Gibensis; 6. september 2023 kl. 01:33.
Tjener 250kr timen som servicetekniker/elektroniker

Når jeg jobbet på fiskebåt tjente jeg ca 1,2 mill i året på det meste. Men det er en helvetes jobb. Og kroppen er ødelagt på 3 4 år
Sist endret av druefjes; 6. september 2023 kl. 07:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ca 240kr butikkmedarbeider
Lønnstrinn 36 i Oslo kommune tariff ditt lønnsramme datt. Veit ikke jeg.
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
320 kroner, service ingeniør. Kun ingeniør som tittel, har fagbrev i Telekom og ikke noe mer.
Vis hele sitatet...
Jobber ikke tilfeldigvis innen brannsikkerhet?
Sitat av Vasken Vis innlegg
Når jeg fikk uføretrygd så beregnet de det på grunnlag av inntjeningspotensialet mitt. Siden jeg er utdannet bilmekaniker og har andre kvalifikasjoner på plass, så fikk jeg beregnet høyere i inntjeningspotensial enn hva jeg faktisk tjente når jeg sto i det.

Så, jo bedre utdanning og kvalifikasjoner du har, jo bedre vil du komme ut av det.
Vis hele sitatet...
Fra søket "Max uføretrygd":

"Den maksimale pensjonsgivende inntekt som kan telle med er på 6 ganger gjennomsnittlig grunnbeløp (G), som i 2023 er på 698.232 kroner (ny G kommer fra 1. mai 2024). Den høyeste uføretrygden er da 66 prosent av dette, som er 460.833 kroner"

Jeg tror du blander grunnlaget, og hva du faktisk får i uføretrygd.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hva med oss som ikke tjener en eneste krone?



Hvordan klarer du å leve med deg selv? Hva tenker du jobben er verdt?
Vis hele sitatet...
Jeg har beskjedne krav til livet, og utfordringer som gjør at jeg ikke har klart å få meg noen utdannelse. Jeg eier en liten leilighet, har ikke barn, jobber ikke fulltid og føler faktisk at jeg har romslig økonomi. Jeg har imposter-syndrome, så jeg har aldri noensinne argumentert for høyere lønn osv.
GLEDESSPREDER
Trådstarter
Sitat av Greater_Apeness Vis innlegg
Jeg har beskjedne krav til livet, og utfordringer som gjør at jeg ikke har klart å få meg noen utdannelse. Jeg eier en liten leilighet, har ikke barn, jobber ikke fulltid og føler faktisk at jeg har romslig økonomi. Jeg har imposter-syndrome, så jeg har aldri noensinne argumentert for høyere lønn osv.
Vis hele sitatet...
Vel, du ville mest sannsynlig ikke fått høyere lønn hvis du hadde det stikk motsatte (dunning kruger) heller, for det er ikke det lønn dikteres av.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Depressiv lesning.
187.5 i timen. Med utdanning og erfaring. Natta.
Vis hele sitatet...
Nå må du nesten fortelle din historie, majones...
Sist endret av Sjefen Sjæl; 6. september 2023 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fastlønn, ca 370 kr timen omregnet til timelønn.

Jobber som B2B-selger. Ingen relevant utdanning, men greit med erfaring innenfor det jeg selger.
254/t jobber med kids i kommunen, bua fagbrev, 16 års ans
Tjener omtrent 259kr /t ,omregna fra fastlønn, som bilmekaniker.
Ca 180kr/t på bensinstasjon
(Er student)
Trygda siden 2018. Like greit...
Sitat av onkel_bjørnar Vis innlegg
Trygda siden 2018. Like greit...
Vis hele sitatet...
https://www.youtube.com/watch?v=M8kwWlvazzU
Fastlønn, omregnet til arbeidstimer ca 390kr timen.