Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1443
Noen som vet om firma eller private som driver med salg av ting for andre mot betaling/provisjon? I mitt tilfelle gjelder det fotoutstyr, elektronikk, klokker, drone, og andre mindre ting. Altså ikke større ting som biler, leiligheter osv..

Betingelsen må være at de gjør hele jobben, som fotografering osv..
Har tenkt tanken på dette tidligere.
Altså ett slags firma som fungerer nesten som en bruktbutikk og kan hente alt du ønsker å få solgt å gjøre det hele for deg istedenfor å legge ut en og en ting på finn.
Dessverre fant jeg ikke noe slikt for noen år tilbake når jeg prøvde å finne det.
Vet ikke hvor lønnsomt det ville vært å drive noe slikt.
Jeg har drevet med det litt smått for venner, familie og eventuelt deres bekjente. Dette er det ikke penger i, rett og slett.

Det er for mye arbeid, salg av ett enkelt objekt kan ta timesvis med arbeid alene. Nordmenn generelt skyr seg for å kjøpe ting brukt, nettopp fordi vi har så gode ordninger og regler knytta til å kjøpe ett nytt produkt. Dette gjør et allerede snevert marked enda mindre.

Hvis man skal tjene penger på brukte ting, så må man spesialisere seg i kategorier man har god greie på og kjøpe ting direkte. Å være et mellomledd på denne måten er ikke noe annet enn et sluk for tid da det er for små marginer til å kunne ha mulighet til å tjene noe særlig.

Det er noen få unntak, som dyre eller spesielt ettertraktede produkter, men det er så lett å få unna allerede at det ikke er vits i å blande inn noen mellomledd.
Vet ikke om dette er en reell mulighet, men disse firmaene som selger dødsbo man ikke orker å drive med selv er kanskje et alternativ? Skader ikke å spørre.
Finn en bruktsjappe du kan leie plass av. Det koster rundt 500 i mnd og de skal ha 10-15% av salgssummen, så fikser de resten for deg etter du har levert varene. Finnes i de fleste store byer
Loppo er et slikt konsept. De kaller seg et loppesupermarked. Du leier en stand for 250 kr uka, priser varene dine selv og stiller dem ut på standen. Deretter selger de varene dine for deg, mot en provisjon på 20-25%. Foreløpig finnes dette bare i Sandefjord og Skien her i Norge. Tror konseptet er dansk opprinnelig.
https://loppo.no/
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Finn en bruktsjappe du kan leie plass av. Det koster rundt 500 i mnd og de skal ha 10-15% av salgssummen, så fikser de resten for deg etter du har levert varene. Finnes i de fleste store byer
Vis hele sitatet...
Hva heter de, og hvor er de å finne i Oslo?
oggen's Avatar
Trådstarter
Takk for gode innspill. Loppo må jeg tenke mer på... Hvis det er bærekraftige butikker i Sandefjord og Skien er det merkelig at det ikke er startet i Oslo enda, med det tenker jeg på et mye større marked, selv om husleie og andre kostnader er større i Oslo. Skal tenke litt på dette og jeg kjenner en som driver med dødsbo i Oslo og områder rundt, og skal ta en prat med han.

Wanda driver og selger for folk, henter, fotograferer og bringer til kjøper. Jeg tittet på dems nettside men fikk vel intrykk av at det er litt større ting enn jeg har. En mellomting av bli og fotoapperat.

Først og fremst ønsket jeg å få hjelp til og selge ting jeg har tenkt og kvitte meg med. Kom gjerne med flere innlegg.
Sitat av oggen Vis innlegg
Loppo må jeg tenke mer på... Hvis det er bærekraftige butikker i Sandefjord og Skien er det merkelig at det ikke er startet i Oslo enda, med det tenker jeg på et mye større marked, selv om husleie og andre kostnader er større i Oslo.
Vis hele sitatet...
Det er bare et år siden Loppo åpnet i Skien, og et halvt år siden de åpnet i Sandefjord. Tror det er et lite firma som har rettighetene til navnet i Norge, de prøver utvide med å selge franchiser så jeg på nettsida.

Hvis de rette folka starter noe slikt på det rette stedet i Oslo vil jeg tro de kommer til å bli rike.
Om jeg har noe av verdi jeg ønsker å selge hvorfor skal jeg stole på et random firma? De kommer hjem til meg og tar med seg kostbare ting, det er jo en resept for svindel og sivilt søksmål. Du sender avgårde droner, kostbart kamera utstyr og en redigeringsrigg. Du regner med det tar månedsvis å selge alt. Så etter tre måneder ringer du for å sjekke om det er solgt, nei blir svaret. Samme gjentar seg gang på gang, til du til sist får beskjed om de har da ingenting som tilhører deg.
oggen's Avatar
Trådstarter
_abc_, du har jo et poeng som også må vurderes. Ut fra en helhetsvurdering nå så blir det vel til at jeg bruker vinteren og Finn.no, så gjør jeg jobben selv. Av de tingene jeg nevnte og noen flere ting snakker vi fort flere titusener forhåpentligvis. Da tilfaller jo også provisjoner og betaling til andre til meg selv. Men jeg er fortsatt ikke veldig gira på jobben, men får skjerpe meg. Jeg takker alle for innspill.