Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 421
Tenker å handle en av syklene som er linket under da jeg har muligheten for å få de for redusert pris. Hvilken sum tror dere markedet vil betale for en av disse på vårparten/sommeren? Sykkelen vil være i minimalt bruk i vinter max 50 mil. https://www.xeedbikes.no/products/xcr-2/ https://www.intersport.no/diamant-vo...1d101.001.html
Helt sikkert mindre enn du ga selv. Penger du har idag er mer verdt enn penger du kanskje får i fremtiden. For skarve 50 mil burde du kanskje tenke på alternativkostnaden? Hva kunne du heller brukt de samme pengene på idag og hva kan du forvente av tap el gevinst neste vår?
Sist endret av _abc_; 20. oktober 2023 kl. 17:41.
Den først sykkelen får jeg for 6800 kr. El-sykkelen får jeg for 12300 kr. Tror du fortsatt jeg vil gå i tap med å selge de til våren/sommeren?

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Helt sikkert mindre enn du ga selv. Penger du har idag er mer verdt enn penger du kanskje får i fremtiden. For skarve 50 mil burde du kanskje tenke på alternativkostnaden? Hva kunne du heller brukt de samme pengene på idag og hva kan du forvente av tap el gevinst neste vår?
Vis hele sitatet...
Den først sykkelen får jeg for 6800 kr. El-sykkelen får jeg for 12300 kr. Tror du fortsatt jeg vil gå i tap med å selge de til våren/sommeren?

Har selvsagt gått i gjennom finn.no. Der ligger den jeg får for 6800 ut for 8500, men det er 21 modell med mindre tiltrekkende farge i tillegg til å være nesten 3 år så ikke bra nok sammenligningsgrunnlag. Den har ligget ut i over en mnd. Mens på el-sykkelen er det et treff der selgeren ønsker 26000 kr for sykkelen kjøpt i august. Den har ligget ute siden 13.okt. Selge sykler nå er litt som å selge badetøy og badeleker, sesongen er over og prisene går ned. Men tenker at til sommeren burde det være ganske enkelt å få i underkant av 20k for el-sykkelen og rundt 9-10k for den andre sykkelen. Noen med peiling på både økonomi å sykkel som kan fortelle meg om jeg er på bærtur eller ei?
Sist endret av Røverkjøp123; 20. oktober 2023 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen som kan si noe sikkert. Mange som sliter med høyre rente, strømmen blir sikkert dyr for mange i vinter, det er ventet ennå en renteheving i desember. Alt dette gjør at det kan være både forhandlere som må drive brannsalg og private som må selge kostbare sykler til lav pris fordi få har penger til å kjøpe kostbare sykler når det er vanskelig å få pengene til å vare til neste lønning.

Jeg vil si at om du ikke faktisk trenger en sykkel nå, så lar du ganske greit være å kjøpe sykkel nå. Ikke kjøp sykkel fordi at kanskje tjener på det. Trenger du ny sykkel er saken en annen, men ser du an en måned eller to til blir det kanskje ennå større utvalg til lavere priser. Sykkel går ofte billig vinterstid. Og må folk kvitte seg med greier for å klare avdrag så er er det enkelt å selge noe de ikke må ha, eller noe som er sesongbruk.