Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3197
For en del år siden, før Postbanken og DNB fusjonerte, fikk jeg utdelt et Mastercard av Postbanken. Jeg tømte dette på en måned (10.000), og har siden ikke gjort noe med det. Har aldri fått faktura eller purring, men har regnet med at jeg har en gjeld som bare har steget med årene. PB og DNB fusjonerte som sagt, og når jeg nå sjekker min DNB nettbank, finner jeg ingen bevis på at jeg noen gang har hatt et Mastercard, eller at jeg skylder noen penger. Det er altså helt blankt under "kredittkort" osv. i nettbanken.

Finnes det en mulighet for at denne gjelden fremdeles ruller og går et sted, eller har jeg sluppet unna?
Sist endret av kallisti; 4. april 2017 kl. 18:13. Grunn: typo
Gjelden er nok foreldet, for din definisjon av "en del år siden" er faktisk en god stund, de fusjonerte nemlig i 1999.

http://www.inkassoguiden.no/foreldelse-av-gjeld
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Hehe, var det så lenge siden, ja. Nice. Takk for info!
Uvaksinert 👍
Har du gjeld i norske banker så kommer jo det opp på selvangivelsen, så står det ikke der så er det vel borte da.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Greia er at det har ALDRI stått der, og jeg har aldri fått noen faktura...