Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2691
Heisann,

etter 6 år siden byggedato har pcen min begynt å fuske, hovedkortet lyser, men den starter litt vilkårlig. (ja, jeg burde nok ha ordna det før).

Den har hatt problemer med å starte den siste mnd. ca. I blant starter den ett par sekunder etter at jeg har trykka, og i blant har jeg måttet dra pluggen ut av PSUen i 10 sekunder, for så å starte den.

For et par uker siden starta den ikke før jeg tok ut ene RAMbrikken heller. Bytta plassering på brikkene, og det kan se ut som den ene slotten var problemet. Så jeg har kjørt med 3 RAMbrikker.

1. Nå kom det imidlertid litt gnistrelyder når jeg plasserte inn strømkabelen. Har jeg svidd alle komponentene, eller kan jeg håpe på at det kun er PSUen som må byttes ut?

2. Hvor lang levetid har forskjellige komponenter. Bør jeg begynne å tenke på å bytte ut hovedkort og CPU uansett, for annet enn ytelse? De spilla jeg spiller går helt fint.

På forhånd, tusen takk for alle svar.

SPECS:
Hovedkort: ASUS P9X79 PRO X79 S-2011 ATX
CPU: Intel Core i7-3930K Processor
RAM: CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1866MHZ CL10 (4X8GB)
PSU: CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU
BOOT: Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5"
GPU: EVGA GeForce GTX 680 4GB Classified CUDA[/code]