Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2875
Hei!



Ga en hjemmebygget PC til min bror som nå ha fått et problem da den ble satt opp. Det viste seg med å være framedrops i spill, og etter mye feilsøking over TeamViewer har jeg funnet ut att CPUen kun drar 1 watt... Hva kan gjøres med dette?


ASUS ROG Strix X99 Gaming mobo og en 6800K.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hei!



Ga en hjemmebygget PC til min bror som nå ha fått et problem da den ble satt opp. Det viste seg med å være framedrops i spill, og etter mye feilsøking over TeamViewer har jeg funnet ut att CPUen kun drar 1 watt... Hva kan gjøres med dette?


ASUS ROG Strix X99 Gaming mobo og en 6800K.
Vis hele sitatet...
Tviler på at cpuen trekker bare et watt, dog sjekket at 4pin cpu power er koblet inn på hovedkortet og psu kan hende d2n har løsnet, muligens noe rart i bios?
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Vil PCen boote om ikke CPU power er tilkoblet? PCen er sendt i posten, så er en mulighet for att kabelen kan ha løsnet.


Ifølge Intel XTU og HW monitor så drar aldri CPUen mer en ca 1,5 watt.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Vil PCen boote om ikke CPU power er tilkoblet? PCen er sendt i posten, så er en mulighet for att kabelen kan ha løsnet.


Ifølge Intel XTU og HW monitor så drar aldri CPUen mer en ca 1,5 watt.
Vis hele sitatet...
Ja mener pc skal kunne boote uten den, men rart at den ikke sier at den trekker mer, men hadde prøvd å trykke alle kablene helt inn
Limited edition
Moff's Avatar
Nei, du får ikke til å boote uten at prosessoren har strøm. Du kan få livstegn fra maskina uten, men det er svært lite sannsynlig at du klarer å komme deg inn i BIOS, og i hvertfall ikke inn i Windows, uten.

Jeg synes også det høres veldig pussig ut at dere kun drar 1,5 watt og bare merker dette som FPS-drops i spill. Med så lite strøm bør problemet være veldig åpenbart. Det første jeg tenker er at det er noe galt med sensoren som rapporterer dette, slik at målingen simpelthen ikke stemmer. Jeg hadde et hovedkort som rapporterte minus 40 grader på chipset, så det er ikke så helt uhørt at sånt skjer.

Bare for å underbygge denne målingen, har du mulighet til å ta en kikk inne på task manager > more details > performance og poste et skjermbilde av hvordan det ser ut der? Det som er interessant å se er klokkehastighet og ytelse på prosessoren, gjerne mens dere har et spill eller noe annet tungt kjørende i bakgrunnen. Det som er interessant å se etter her er hvorvidt prosessoren kjører med en forventet klokkehastighet og god ytelse. Om den faktisk bare kjører på 1,5 watt så bør det være veldig dystre tall der.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Ble forbannet og kjøpte en ny Ryzen 7 samt Mobo og RAM. ����