Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 966
Hei!.

Formaterte akkuratt en hardisk på 200gb, i vista. Brukte den hurtigformateringen man kan kjøre når man høyreklikker på hardisken.

Når den var ferdig formatert så var hardisk kapasiteten plutselig på 7 gb.

Noen som har peiling på ossen jeg får tilbake de siste 193gb?


På forhånd takk.
CMD -> Format <diskbokstav>: ?
Hmm testet det, men kommer opp at jeg ikke har tilgang pga manglende tilgangsrettigheter.
Høyreklikk på disken på min datamaskin, klikk egenskaper og sjekk hvilket filsystem disken bruker. Denne bør vise NTFS, og helst ikke FAT32 eller liknende.

Disse filsystem kan man vanligvis velge mellom når man formaterer.
Sist endret av Bartulf; 29. oktober 2010 kl. 20:23.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sjekk også i diskbehandlingen i windows at du ikke bare har laget en partisjon kontra å fylle disken.
Ja det er det som er så rart, jeg filsystemet er NTFS og jeg har sjekket i diskbehandlingen, der vises det at det er en hel partisjon og hele feltet er blått.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har disken vært 200GB før ? Har du fyllt den opp før ?

Hva er modellnummeret på disken ?
Ja den var på 200gb. Og den var fylt opp til 190 gb. Etter jeg hadde formatert var total diskplass 6.95gb.

Har ikke modellnummeret her, men kan sjekke det senere i dag.
Sitat av BoinTjau Vis innlegg
Hmm testet det, men kommer opp at jeg ikke har tilgang pga manglende tilgangsrettigheter.
Vis hele sitatet...
Høyreklikk på cmd og velg "kjør som administrator" først.
ST336032 0AS SCSI DISK er informasjonen jeg finner om disken?

Føler meg ganske grønn her.
Har testet partiton magic, men der også står det bare at hardisken er på 7gb. Og jeg fikk ikke økt størrelsen på den, men mulig det er meg som ikke vet hvordan jeg skal øke størrelsen i partition magic.