Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 894
Har funnet en side hvor de selger dvd-bokser dritbillig!
www.dvdorderonline.com
F.eks. James Bond complete dvd collection 30 pund, dvs 300 kr, men den på amazon.com eller Ebay koster over 200 dollar.
Jeg er klar over at boksene på dvdorderonline er kinesiske kopier, men kan det allikevel være så billig?
Er det noen som har noen erfaring med denne siden?
Ser de er ebay powersellers, og det er jo en god pekepinn på at de er seriøse, men som med allt anner piratkopiert materiale kan du risikere at tollen stopper pakken og destruerer det da, men du vil ikke få bot eller noen reaksjon fra dem, de vil bare ødelegge pakken din..
Er skeptisk... har sett noen sånne kopier før, og der var ihvertfall kvaliteten helt på trynet dårlig.
Er det norsk tekst på disse DVDene?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
er ikke norsk tekst.. er engelsk på noen. vet at kvaliteten kan være dårlig, det jeg lurer på er om jeg får varene, eller om det bare er scam
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Noen momenter jeg fant ut av med litt googling og studering av nettsiden:
  • Nettstedet er registrert på navnet "cheng gang" i Beijing og personen har registrert 26 andre domener. [Kilde #1]
  • Telefonnummeret som er registrert på "Contact Us" delen av siden brukes på flere nettsider (sjekket bare UK-nummeret), blant annet [dvdsetpro.com] og [golforderonline.com]. Alle nettsidene bruker samme rammeverk og det er nokså tydelig at det er de samme som står bak disse. Nettsidene er også registrert på "cheng gang" som nevnt i punktet over.
  • Ingen adresse står oppført på nettstedet. Dårlig tegn.
  • Språket er generelt dårlig. Behøver dog ikke å bety så mye.
  • De har personer som poster rundt på diverse forums med reklame for nettstedet. Postene er skrevet med elendig engelsk og det er tydelig det er samme person. Ingen seriøs aktør ville gjort dette, og det er MYE av dette fra disse. [Eksempel #1] [Eksempel #2] [Eksempel #3] [Eksempel #4]
  • Noen har visstnok blitt lurt av disse. [Erfaring #1]

Mye rart man kan finne om man leter litt, og jeg kunne sikkert funnet mye mer om jeg holdt på en stund. Ingen av disse tingene beviser derimot at butikken du ønsker å kjøpe fra faktisk ikke vil levere, men risikoen sammen med faktumet at du uansett vil ende opp med noen elendige kopier som helt sikkert er camrips så synes jeg ikke det er verdt det. My two cents uansett.
Sist endret av ticks; 15. februar 2009 kl. 15:00.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
tusen takk skal du ha! sparte et par lapper nå