Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 784
Hei, jeg har et lite problem med GPO-oppsettet på windows server 2008...

Jeg finner ikke ut av hvordan jeg kan sette restriksjonene til at klientene i nettverket kun har tilgang til Internet Explorer og ingenting annet.

De skal ikke ha mulighet til å åpne notepad eller logge av en gang, det er kun IE de skal ha tilgang til...

Hjeeeelp...
Det kan bli litt tricky. Men etter er veldig raskt GOOGLE søk så og litt titting virker som du skal ha det man kaller for "kiosk mode". Jeg fant en fin liten guide til deg her:
http://jaredheinrichs.com/how-to-tur...o-a-kiosk.html
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alle disse stegene er forøvrig elementær GPO-config, men mange bruker tredjeparts løsninger som Powerfuse og tilsvarende for å tilpasse brukernes desktops.

Hvis du har problemer med dette og faktisk skal administrere GPOer på en daglig basis kan du jo vurdere å kjøpe deg noe lesestoff eller booke tid til kurs.
Trådstarter
30 2
Takk for svar, men fant ut av det etter litt prøving og feiling og er veldig fornøyd med resultatet.

Igjen, takk for gode svar =) De kan sikkert være til hjelp ved en senere anledning