Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9442
Hei,
Hvor mye (vekt) av marihuana er vanlig å bruke i en joint? Blandet med tobakk og rent?

Hvor mye hashish per joint?

Er sikkert mange svar på dette, men hvor mye er vanlig sånn røft regnet?

Det går jo ann å prøve seg fram, men er kjipt å rulle en med for lite, for da blir det jo på en måte bortkastet... Dersom en tar for mye så blir det jo også på en måte lett bortkastet...
0.2 er fint hvis man er nybegynner
Bortkastet blir det nå ikke uansett. Om du tar få lite så kan du rulle deg en til, og om du tar for mye så kan du slukke den og ta resten senere. Hvis du skal ha en joint for deg selv og er nybegynner så er jeg enig i det Revbatim skrev.
0,2 - 05 enten det er hasj eller weed. Men om du røyker ofte og vil spare penger anbefaler jeg deg å ordne en bong. Man sparer helt utrolig på å røyke bong selvom joint er mer stas og chill.
Joint er bortkastet i seg selv! Bong og bøtte er enklere å dosere, du blir mye fjernere mye fortere og du sparer masse. Og med vaporizer igjen sparer du masse i forhold til bong og bøtte. Med weeden jeg bruker i en joint kan jeg røyke i flere dager på vaporizer..
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Joint er bortkastet i seg selv! Bong og bøtte er enklere å dosere, du blir mye fjernere mye fortere og du sparer masse. Og med vaporizer igjen sparer du masse i forhold til bong og bøtte. Med weeden jeg bruker i en joint kan jeg røyke i flere dager på vaporizer..
Vis hele sitatet...
Foretrekker du vaporizer? Jeg kjøpte min egen vaporizer, brukte den i starten, men gikk alltid tilbake til jointen. Vaporizern blir trukket fram på fester, men må si jeg liker bedre hvordan type høy man blir på en joint vs hvordan type høy man blir på vaporizern. Merker forskjell. Jeg opplever jointen er som en tungvekter, mens vaporizern som en lettvekter.

Hvordan bruker du din vaporizer? Har du noen spesielle tips?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Joint er bortkastet i seg selv! Bong og bøtte er enklere å dosere, du blir mye fjernere mye fortere og du sparer masse. Og med vaporizer igjen sparer du masse i forhold til bong og bøtte. Med weeden jeg bruker i en joint kan jeg røyke i flere dager på vaporizer..
Vis hele sitatet...
Bruker du latterlige mengder per jonas, elr hva?
For meg er det i hvert fall helt motsatt..Røyker jeg kun jonas med det jeg kjøper så varer det mye lenger enn hvis man til stadighet ska bort å smatte på bongen

Litt uenig i at join er totalt bortkasta.
Ingenting slår en god jonas hvis man er ute & lufter bikkja/bare går en tur i finværet...Av personlig erfaring så blir jeg også fjern på en "helt annen måte" når det røykes jonas
Er det noe jeg sku ha gjort elr fått ordnet en dag/kveld så skader det ikke med en liten 0.2 jonas tidligere på dagen
Gjør jeg det samme med en bong så er det plutselig mye mer fristende å bare bli liggende i soffaen med en serie eller whatever
Før røykte jeg alltid bong, men nå etter en god pause kommer jeg til å holde meg trofast til den gode jointen. Av den grunn at virkningen av jay etter ett halvt år (+/-) på bøtta er latterlig lav.
Dosering for en første gangs bruker vil jeg anbefale ca 0,3-0,4. Er ei heller ingen skam å slukke den å spare den om du kommer i form før jointen er slutt
Minst ett gram på en joint. Uten tobakk såklart.

Jeg har en volcano vaporizer. Lag ekstra store ballonger! Grinder det med den medfulgte oransje grinderen. Begynner på lave temperaturer og går litt høyere etter hvert. Grinder det på nytt så det blir pulver, og vaper det igjen. Holder på helt til weeden er mørkebrun og pulveraktig. Samler det på 3 glass, ett med fersk weed, ett med halvvapet weed, og ett med weed som har vært et par runder på maks.

Skal godt gjøres å røyke mer enn et halv gram på en dag. Da skal du være fjern fra morgen til kveld i så fall.. Etter jobb fyller jeg opp vaporizeren så det blir et tynt lag, kanskje 0,1 - 0,2g. Det holder hele kvelden om du bruker vaporizeren riktig.

Kjører opp 2-3 ballonger på 180-190c, to ganger på 200-210c, før jeg legger det vekk eller vaper det på 230c. Har digre ballonger!! Største jeg ballongen jeg laget var sikkert en meter. Brukte å henge den på en krok i taket og sende den rundt bordet! Haha.

Jeg foretreker vaporizer over alt annet!! Blir aldri så fjern som på vaporizer. Men du må trekke litt mer, med mindre du kjører på høy temp fra starten og får tilnærmet røyk i ballongen, men det er jævlig i halsen.

Det er morsomt å bruke en vanlig grinder først, før jeg har det i den oransje fingrinderen, for å samle opp kif.. Blir psykadelisk som faen hvis du fyrer opp 0,1g kif på full temp. DET klør i halsen, det!

Anbefaler alle å kjøpe en solid valve volcano. Sparer inn tusenlappene du må punge ut på kort tid!

Nå hiver jeg sikkert inn en brannfakkel her, men jeg vil heller røyke 0,1g på vaporizer enn 1g i joint. Blir MYE fjernere!
Sist endret av TrippyKing; 5. mai 2015 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
pleider og rulle meg en med kun weed i, også røyker jeg heller sakte og definerer formen utav det. om den er grei lar jeg den ligge vill jeg litt mer på lok så tar jeg et par trekk til, nor det kommer til hasj liker jeg helst og blande det med marlboro eller lucky sttrike sigaretter, da er det som oftest 0.5 på 2 sigger også 2 trekk og lar resten ligge et par timer. kommer som sakt anpå hvor mye på tur du vill være
Kommer jo selvfølgelig ann på størrelsen på jointen. Men med vanlige long papers så ville jeg gått for-
Pot: 0.30 - 0.35g
Hasj: 0.20 - 0.25g
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Joint er bortkastet i seg selv! Bong og bøtte er enklere å dosere, du blir mye fjernere mye fortere og du sparer masse. Og med vaporizer igjen sparer du masse i forhold til bong og bøtte. Med weeden jeg bruker i en joint kan jeg røyke i flere dager på vaporizer..
Vis hele sitatet...
For mange, gjerne førstegangsrøykere, og mennesker med liten erfaring innen cannabisrøyking vil en joint være mye lurere en både bong og spesielt bøtte, og jeg antar TS faller under denne kategorien mennesker. Med en joint kan en dosere veldig forsiktig, ta et par trekk og kjenne an formen, ikke sluke alt i et trekk og vente i spenning.

Og det må jo også sies... En Joint har sin egen sjarm!
Bong, bøtte og pipe sparer mengden man bruker...men bare i starten.
Etter hvert økes toleransen, brukerdosen økes og da går det mer og oftere i pipa.
Pluss, det å mekke en god joint er litt tidkrevende i forhold til å stappe pipa og fyre.

Jeg holder meg til jointen selv, ca 0.25 brunt/grønt pr person og max en halv sigg i ett L-formet rizla. Dette synes jeg er et OK utgangspunkt, og du kan justere mengden tobakk/hasj/weed alt etter din egen personelige preferanse, og etter kvaliteten på produktet.
RosaElefant: Noen spesiell grunn til at du velger å rulle en L i stedet for å bruke long papes?

For min del går det stort sett i bong da det er mindre stress. Koser meg når jeg ruller en joint men stort sett aå vil jeg bare bli fjern så da blir bongen brukt flittig. Pleier også å røyke skrapet/tjæren/whatever når jeg er tom. Blander skrapet med te for smakens skyld (alle som har røkt skrap vet hvor jævlig det smaker).
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Bong, bøtte og pipe sparer mengden man bruker...men bare i starten.
Etter hvert økes toleransen, brukerdosen økes og da går det mer og oftere i pipa.
Pluss, det å mekke en god joint er litt tidkrevende i forhold til å stappe pipa og fyre.

Jeg holder meg til jointen selv, ca 0.25 brunt/grønt pr person og max en halv sigg i ett L-formet rizla. Dette synes jeg er et OK utgangspunkt, og du kan justere mengden tobakk/hasj/weed alt etter din egen personelige preferanse, og etter kvaliteten på produktet.
Vis hele sitatet...

Du får jo toleranseoppbygging uansett hvordan du inntar det.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Husker jeg kunne bruke 0,2 i joint leeeeeenge. Men nå er det stort sett maiser eller vannbong, stort sett alltid 1g i mekket.

Skulle ønske jeg var flinkere til å bruke vaporizeren min, arizer solo, som fungerer kjempebra til hasj. Men man kommer alltid til et punkt der man savner "trekket".
Sporer litt av nå, men er det virkelig så bra med vape som TrippyKing uttrykker? Hadde jo ikke akkurat vært feil med 0,1g pr.kveld
Sitat av Carmex Vis innlegg
Husker jeg kunne bruke 0,2 i joint leeeeeenge. Men nå er det stort sett maiser eller vannbong, stort sett alltid 1g i mekket.

Skulle ønske jeg var flinkere til å bruke vaporizeren min, arizer solo, som fungerer kjempebra til hasj. Men man kommer alltid til et punkt der man savner "trekket".
Vis hele sitatet...
Har også arizer solo som jeg bruker til hasj en gang i blant, men føler ikke at det er så effektivt. Jeg smuldrer det opp og bruker 2 filtre slik at ingenting kommer nær vaporizeren, så varmer opp på 6-7. Har du en bedre teknikk?

Sitat av random12345677 Vis innlegg
Sporer litt av nå, men er det virkelig så bra med vape som TrippyKing uttrykker? Hadde jo ikke akkurat vært feil med 0,1g pr.kveld
Vis hele sitatet...
Med en bra vaporizer er det virkelig verdt det ja! Man får kjøpt mange dårlige vaporizere så man burde gjøre litt research først. Det mye mer økonomisk, bedre for lungene, og man kan bruke restene itillegg!
Sist endret av Loffenius; 5. mai 2015 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Med en bra vaporizer er det virkelig verdt det ja! Man får kjøpt mange dårlige vaporizere så man burde gjøre litt research først. Det mye mer økonomisk, bedre for lungene, og man kan bruke restene itillegg!
Vis hele sitatet...
Har siklet på det en stund, men er en ting jeg enda ikke har funnet ut av; Hvor mye koster en GOD vape? Vidt spørsmål som sikkert krever ett vidt svar..
Har en bra teknikk for hasj på min volcano. Jeg tar weeden jeg har vapet ferdig på maks temp og legger litt oppi kammeret, og så fingrinder jeg ønsket mengde hasj og legger oppi og blander det. Kan gå med en grinder nå og da fordi den blir treg av hasjen, og en rist eller to i vaporizeren, men det er stort sett billige deler. Koster vel 5 dollar for "screen set" og ikke så mye mer for grinderen.. Er hasjen litt tør får du skikkelig finhakket hasj med den oransje medfølgende grinderen!! Kan jo bruke en skikkelig grinder på hasjen, men vil helst ikke fucke opp grindere til 30 euro.

Går også an å legge hasjen oppå en liquid pad. Men da er sjansen større for at det setter seg fast i risten..

BHO på liquid pad eller liquid chamber er også veldig artig. Mens jeg hadde baller til å kjøpe på nett hadde jeg 1g BHO i en uke!

Sitat av random12345677 Vis innlegg
Har siklet på det en stund, men er en ting jeg enda ikke har funnet ut av; Hvor mye koster en GOD vape? Vidt spørsmål som sikkert krever ett vidt svar..
Vis hele sitatet...

Mitt tips.

Har bare prøvd volcanoen. Men jeg kjøpe min i 2011, og den er like fin. Røyket flere hundre gram på den! Skal noen kjøpe volcano, så MÅ dere kjøpe solid valve utgaven, så dere kan lage så store ballonger dere vil. Det er helt essensielt..
Sist endret av TrippyKing; 5. mai 2015 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kommer an på om du vil ha portable eller destkop vaporizer. Selv er jeg fan av arizer som har to veldig bra vaporizere. Arizer Solo (portable) og Arizer Extreme Q (destkop), begge koster rundt 1000kr på ebay. I tillegg kommer toll og frakt da. En vaporizer som er bra for de som ikke har lyst å bruke så mye penger er Magic Vaporizer Flight Box som koster rundt 700kr.

Den beste er så klart volcano, men har ikke penger til å investere i den enda :P
Sist endret av Loffenius; 5. mai 2015 kl. 19:36.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Har også arizer solo som jeg bruker til hasj en gang i blant, men føler ikke at det er så effektivt. Jeg smuldrer det opp og bruker 2 filtre slik at ingenting kommer nær vaporizeren, så varmer opp på 6-7. Har du en bedre teknikk?
Vis hele sitatet...
Om jeg har en bedre teknikk vet jeg ikke, men jeg pleier og bruke ca 0,3. Klemmer den helt flat og bruker en rist. Først vaper jeg i 12 min på nivå 5. Deretter vaper jeg til smaken er ufyselig på nivå 6.

Jeg vet at det er lurt og spare på guffa til en regnværsdag, men får meg bare ikke til å spare på det.

EDIT: Ville bare legge til at når jeg bestilte min Arizer solo, fikk jeg telefon fra tollen om at de ville åpne pakken osv. Gikk greit og fikk pakken til slutt, samt en overføring på 3k fra Tollen. NO JOKE, de må ha tullet noe til, for min vape ble i grunn gratis.
Sist endret av Carmex; 5. mai 2015 kl. 20:03.
Haha hax! Hasjrestene fra vapen pleier jeg som regel å ta på bongen sammen med litt "fersk" hasj
Sitat av DfenZ Vis innlegg
RosaElefant: Noen spesiell grunn til at du velger å rulle en L i stedet for å bruke long papes?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, har alltid brukt rizla da det er lett tilgjengelig. Dersom jeg skal mekke en megafeit joint så mekker jeg heller 3-rizlas.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du får jo toleranseoppbygging uansett hvordan du inntar det.
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt, men personelig så blir toleransen høyere fortere når jeg røyker pipe. På joint så tar det for min del lenger tid før jeg får toleranse.
Rester fra vapen er digg når du er helt tom. Kan sitte å skrape i en time for å få ut gugge