Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 11193
Tjena Freak!

Skal en tur opp til Tryvann i morgen, russetreff, og planen er å ha med en grammer speed. Tenkte jeg bare kunne legge bagen i sokken min eller under sålen på skoen, men hørte det skulle være hunder der. Noen som vet noe om dette?
Og tror dere det vil bli oppdaget når det er så mange andre der?

Skal selvfølgelig ta det også, om det er relevant eller ikke ovenfor disse hundene, jeg vet ikke.

Setter pris på enver tilbakemelding
Put det i 2'ern eller under ballene.
Sist endret av EyesWideShut; 24. april 2014 kl. 23:40.
Man trenger knapt en hund for å finne amfetamin. Det lukter som regel jævelskap lang vei. Hvis du blir stoppa og politiet ber en bikkje lukte på deg så sliter du nok. Hvor mye ressurser politiet har til dette vet jeg ikke.
Da jeg var russ var det hvertfall slik at politiet gikk rundt med hundene litt vilkårlig. Det er ikke sånn at alle blir sjekket ved inngangen feks. Men det er nok en del risiko. Røyka litt noen ganger på russetreff, men hadde nesten ingen problemer. Stod og røyka med en gjeng utlendinger på Lillehammer, så kom politiet og dro med seg hele gjengen, men de så ikke på meg engang!
det er nok en del politi der med hunder. anfetamin kan lett luktes av hunder. legg det i et kinderegg og putt den opp i 2'eren.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av henrikil Vis innlegg
det er nok en del politi der med hunder. anfetamin kan lett luktes av hunder. legg det i et kinderegg og putt den opp i 2'eren.
Vis hele sitatet...
Dere som anbefaler å stappe et kinderegg opp i rompa, har dere noengang prøvd det? Et kinderegg er ganske stort. Jeg mener selvfølgelig ikke med sjokoladen på, men det er fortsatt ganske mye å putte inn der. Dessuten kan det vel sprekke eller deles i to og klype deg på innsiden av rasshølet, det kan umulig være behagelig. Hva gjør du om egget blir knust inni der? cave explorer??
Sist endret av Bothrops; 25. april 2014 kl. 12:57.
Trådstarter
23 3
Tror jeg dropper greia med å putte ting opp i rompa... Men tror dere det går bra om jeg tar en dropper rett før jeg er der? Eller kan hundene lukte at jeg har hatt det i nærheten av meg?
Sist endret av mæric; 25. april 2014 kl. 13:18.
kanskje bare droppe og ta det med i det heletatt? utrolig surt og bli tatt for det når du er så ung
Ikke at jeg vet hvordan amf ser ut eller lukter,men var på Tryvann alle dagene i fjor. De tok en slapp kroppsvisitering (arangøren, ikke snuten) for å sørge for at folk ikke har med seg glassflasker (russ syntes det er jævlig fett å kaste øllen sin, så er nok derfor), men jeg kan ikke se for meg at det er noe som helst problem å ta med seg noe som helst dit. Pakk det så godt du klarer og legg det i skoen eller noe.

Det var masse folk som hadde med seg grønt.

Lillehammer er en helt annen historie, der var det bikkjer og hele pakka.
Sist endret av Nikolai.n; 25. april 2014 kl. 13:50.
Sitat av mæric Vis innlegg
Tror jeg dropper greia med å putte ting opp i rompa... Men tror dere det går bra om jeg tar en dropper rett før jeg er der? Eller kan hundene lukte at jeg har hatt det i nærheten av meg?
Vis hele sitatet...
Ha et dropp i kjeften. svelg hvis du ser hunder.
Tenk også på at det går sivilsnut rundt på treffet. Har aldri testet eller sett/luktet amfetamin, så vet ikke helt hvor lett det er å blir tatt. Skal selv opp dit i dag
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Tenk også på at det går sivilsnut rundt på treffet. Har aldri testet eller sett/luktet amfetamin, så vet ikke helt hvor lett det er å blir tatt. Skal selv opp dit i dag
Vis hele sitatet...
Bare av ren nysgjerrighet – kler politiet seg ut som russ?
Sitat av mæric Vis innlegg
Tror jeg dropper greia med å putte ting opp i rompa... Men tror dere det går bra om jeg tar en dropper rett før jeg er der? Eller kan hundene lukte at jeg har hatt det i nærheten av meg?
Vis hele sitatet...
Dette skal nokk gå helt greit..Du kan jo eventuelt gjemme det en plass utenfor, lite stykke unna? Skulle du trenge mer enn en dropp i løpet av kvelden/natta så er det vell mulig å ta seg en tur ut av området der treffet foregår?

Sitat av Olympic Vis innlegg
Bare av ren nysgjerrighet – kler politiet seg ut som russ?
Vis hele sitatet...
Jepp, det er en haug av 30 åringer som går rundt i russeklær, danser til Vengaboys & slenger omkring seg med russekort.
Sist endret av Hightime; 25. april 2014 kl. 18:53.
Bland det i en boks mentol nesespray
Slenger meg på denne.
Tenkte å ta med litt MDMA til landstreffet i Stavanger neste helg.
Noen som har erfaring med politi der / noen tips ?
Sitat av ot5 Vis innlegg
Slenger meg på denne.
Tenkte å ta med litt MDMA til landstreffet i Stavanger neste helg.
Noen som har erfaring med politi der / noen tips ?
Vis hele sitatet...
Var politi der, å flere bekjente som ble tatt. Ta heller å gjem det utenfor kongeparken :-)
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hmm?
(Tingen)
Vis hele sitatet...
Enten så er h*n en jente, homofil eller så har han smugla med seg ting rundt omkring
Sist endret av Kriis; 25. april 2014 kl. 23:37.
Sitat av ot5 Vis innlegg
Slenger meg på denne.
Tenkte å ta med litt MDMA til landstreffet i Stavanger neste helg.
Noen som har erfaring med politi der / noen tips ?
Vis hele sitatet...
Når jeg var i kongeparken kunne man gå ut og inn av treffet ganske lett, så jeg ville gjemt det utenfor en plass og tatt det utenfor treffet.

Det var veldig lite politi der, så aldri noen med hund. Dette var i 2011
Sist endret av SJefen; 25. april 2014 kl. 23:54.
Eller så er han både homse og smugler.

Nei serriøst opp i ræva eller kast det over gjerdet. Kan jo svelge det og bare la naturen gå sin gang.

Eller som en nødløsning: Ta en 0,5 i hvert nesebor før du skal dit og satse på at det ikke er kø så du må stå rolig.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Eller så er han både homse og smugler.

Nei serriøst opp i ræva eller kast det over gjerdet. Kan jo svelge det og bare la naturen gå sin gang.

Eller som en nødløsning: Ta en 0,5 i hvert nesebor før du skal dit og satse på at det ikke er kø så du må stå rolig.
Vis hele sitatet...
Slenge på en grammer i slengen... Fint råd. :/
Sist endret av Beis; 26. april 2014 kl. 00:58.
Jeg hadde alltid med kola. Både Tryvann og Lillehammer. Gadd ikke legge mye jobb i å gjemme det. Ser du ei bikkje, er det ikke værre enn å bevege seg litt diskré vekk Er så mye folk uansett
Sitat av Beis Vis innlegg
Slenge på en grammer i slengen... Fint råd. :/
Vis hele sitatet...
Det var ikke et råd, men en nødløsning, går hardt hele natta da.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Hightime Vis innlegg
Jepp, det er en haug av 30 åringer som går rundt i russeklær, danser til Vengaboys & slenger omkring seg med russekort.
Vis hele sitatet...
Var akkurat dette jeg så for meg når jeg leste posten over!
Edit:
Ser jeg kan oppfattes sarkastisk, men det var jeg ikke
Sist endret av Gig; 26. april 2014 kl. 02:42.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det var ikke et råd, men en nødløsning, går hardt hele natta da.
Vis hele sitatet...
Ditt råd var at hvis han måtte ty til en nødløsning så var det en grammer rett opp.

Hardt hele natta. Spørs på toleransen, men 1 grammer speed for en som ikke er erfaren er helt på jordet.
Sist endret av Beis; 26. april 2014 kl. 02:52.
Hei
En kjapp heads up. Landstreffet er en festival som blir bruk som treningsområde for politistudentene. De spaner både med og uten hunder og ja i russedressen. Så skal du velge en festival er kanskje Landstreffet den festivalen med høyest sannsynlighet for å bli tatt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Landstreff Vis innlegg
Hei
En kjapp heads up. Landstreffet er en festival som blir bruk som treningsområde for politistudentene. De spaner både med og uten hunder og ja i russedressen. Så skal du velge en festival er kanskje Landstreffet den festivalen med høyest sannsynlighet for å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor må russen være forsøkskaniner for halvferdige politistudenter? Med så mye bråk og fyll samla på en plass så burde de vel bli passa på av de som er ferdig utdanna og har litt erfaring?
Sist endret av Bothrops; 28. april 2014 kl. 09:26.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvorfor må russen være forsøkskaniner for halvferdige politistudenter? Med så mye bråk og fyll samla på en plass så burde de vel bli passa på av de som er ferdig utdanna og har litt erfaring?
Vis hele sitatet...
Jeg ville tippe at til tross for fyll og bråk, er russen relativt enkle å håndtere, det er fåtallet som rusler rundt med amf i kroppen (og i rompa?)
Dette er jo kids som fremdeles hører på lærern, drømmescenario for politi, særskilt studenter.
Det jeg gjør når jeg skal ta med meg saker å ting hvor de har hunder (Flyplasser og fengsel eneste jeg har erfaring med så langt)
er å pakke inn hva enn du nå har godt som faen.

Flere lag zippies fra (www.smellyproof.com/store/home.php?cat=255).
Fikk tips om posene av kompis som jobber med prod. av omega3 tabs, der stinker det visst noe jævlig fisk men disse posene gjør jobben.
Deretter taper/teiper jeg det i bunnen av en sjampo flaske, fyller sjampoen i flaska si, og om mulig forsegler den på nytt.

Jeg har forsåvidt bare gjort dette med MDMA, piller og marijuana, har lite til ingen erfaring med hvordan lukten fra pepper er å hanskes med.

Vet ikke om dette er overkill, better safe than sorry, med det har funket for meg på 9/9 utenlands flyturer, og et fengsels besøk.
Sist endret av Carnifex; 30. april 2014 kl. 14:52.
Hadde vært overaskende lett å smugle stoffer inn på landstreffet som var i kongeparken hvertfall. Var ikke så mye politi å se heller. Det største problemet hadde vært viss du hadde sovna eller blitt nærmest bevisstløs fordi da hadde røde kors sjekka deg.
Trådstarter
23 3
Pizzatyv: Ja, det var overraskende null stress å få det med inn på treffet/ne. Sovne var derimot litt vanskeligere.
ok, å sovne av amfetamin er sikkert vanskelig, men jeg tenkte på alle slags ulovlige stoffer. Dersom det går galt er det mange personell osv som sjekker deg og prøver å hjelpe deg. Var på russetreffet og først idag fikk jeg beskjed at det var endel sivil politi "russ" den ene dagen. En dame på rundt 40-50 år stod med russebukse på en parkeringsplass og såg utover mengden med radio greie i handa. Leste i avisa idag at det var spesielt lite narko som ble funnet/tatt på russetreffet.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Det største problemet hadde vært viss du hadde sovna eller blitt nærmest bevisstløs fordi da hadde røde kors sjekka deg.
Vis hele sitatet...
Ja, vi i Røde Kors Hjelpekorps hadde sjekket deg om du sov for å se om du var bevisstløs pga medisinmangel og derfor er vi så snille at vi ser om du har medisinen din i lomma og prøver å vekke deg og kanskje få deg trygt hjem. Vi bryr oss fint lite om du har drugs eller ikke. Røde Kors er til for å forbedre livene til sårbare mennesker ved å mobilisere humanitetens makt.. Da hjelper det lite å anmelde dem for å ha hasjnarkotikasprøyter.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Ja, vi i Røde Kors Hjelpekorps hadde sjekket deg om du sov for å se om du var bevisstløs pga medisinmangel og derfor er vi så snille at vi ser om du har medisinen din i lomma og prøver å vekke deg og kanskje få deg trygt hjem. Vi bryr oss fint lite om du har drugs eller ikke. Røde Kors er til for å forbedre livene til sårbare mennesker ved å mobilisere humanitetens makt.. Da hjelper det lite å anmelde dem for å ha hasjnarkotikasprøyter.
Vis hele sitatet...
Spørsmål:
Hva om dere oppdager at jeg har amfetamin, piller, whatever i lomma?
Tar dere da dette fra meg, eller gir dette til politiet på noen måte?

Hva om dere kommer frem til at det er på grunn av disse tingene at jeg har sovnet / besvimt? Tar dere da dette fra meg, gir det til politiet, for så å sende meg til sykehuset?

Jeg bare spør
Min erfaring med slike ting på russetreff:

Var russ i 2010 og sto i kø før inngangen til tryvann, hadde da 2g med weed i lomma og fikk øye på hunden de var i ferd med å lukte seg gjennom køa. Puttet denne i en pose med div andre ting og lot den ligge et par meter unna meg. Bikkja snusa seg pent videre og markerte ikke på noen såvidt jeg så. Enten bruker de ikke narkotikahunder eller så hadde de helt enkelt ikke fått beskjed om å markere. Nekter å tro at ingen andre hadde med seg noe heller.
@duckie, jeg mente ikke "forbanna rødekors som prøver å hjelpe". Du var kanskje i kongeparken i helga? Vi hadde ett litt heftig forsj i en russebil og ei jente drakk ekstremt mye. Først ca 0.25liter 40% og så styrta hun en del kalinka på 22%. Hun ble skikkelig slapp og det såg litt farlig ut. Da kom røde kors og sjekte henne og hjalp henne. Like etterpå kom det en pss vakt, eller så var det professional security og ransakte bilen vår. Vi hadde ikke noe drugs, annet enn en eller 2 koffeinpiller som låg i ett glass som fyren BURDE funnet og undersøkt. Mener å huske bilen ble ransaka i 2 forbindelser. Alle måtte ut med en gang og personen (1 eller 2) sa han skulle "searche". Tror det gikk 1 minutt eller noe, ikke noe grundigt.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Spørsmål:
Hva om dere oppdager at jeg har amfetamin, piller, whatever i lomma?
Tar dere da dette fra meg, eller gir dette til politiet på noen måte?

Hva om dere kommer frem til at det er på grunn av disse tingene at jeg har sovnet / besvimt? Tar dere da dette fra meg, gir det til politiet, for så å sende meg til sykehuset?

Jeg bare spør
Vis hele sitatet...
Røde kors er frivillige sivilister og kan i teorien verken ta noe ifra deg eller ransake deg. Regner med svaret til Duckie er at de ikke er lovpålagt en dritt, men at det går på skjønn/omstendigheter.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Spørsmål:
Hva om dere oppdager at jeg har amfetamin, piller, whatever i lomma?
Tar dere da dette fra meg, eller gir dette til politiet på noen måte?

Hva om dere kommer frem til at det er på grunn av disse tingene at jeg har sovnet / besvimt? Tar dere da dette fra meg, gir det til politiet, for så å sende meg til sykehuset?

Jeg bare spør
Vis hele sitatet...
Først og fremst: jeg er ikke engang såkalt operativ medlem (har noe smått igjen) så dette kommer fra et RK-medlem med lite erfaring så ikke ta alt for god fisk. Her er svaret mitt:

Som sagt går dette på skjønn. Jeg er litt usikker, jeg mener vi ikke anmelder deg eller noe men tar det med i betraktning av et eventuelt hendelsesforløp. Vi vil tilkalle ambulanse dersom skaden er såpass alvorlig eller at det er mistanke om latente skader, men her stopper Hjelpekorpsets 'fagfelt' og vi overlater det til profesjonelle. Vi sjekker blant annet ikke puls, men hører på hvordan personen puster om vi vurderer HLR.

Når det kommer til hva som skjer med stæsjet kan jeg ikke gi noe konkret svar. Er det relevant for hendelsesforløpet vil det komme i en slags 'logg' som vi forteller om ved debriefing. Debriefing er når vi samles og prater om våre opplevelser med hendelsen. Det kan være alt fra at man føler man bare sto og så på til at man følte seg veldig flink med å bruke halvautomatisk hjertestarter. Dersom Politiet får nyss i at du har stæsj vil de jo antakeligvis ta det. Men Røde Kors forteller et antatt hendelsesforløp (hva vi tror har skjedd) og gir et oversiktsbilde (det vi vet har skjedd) til ambulansepersonell. Det er i relativt få tilfeller det er forventet at RK og Politiet snakker sammen og da er det som oftest Politiet som tar kontakt. Håper dette om ikke den beste innsikten ga det et µ-grams klarere inntrykk.

Note:
Jeg skriver ikke dette på vegne av Røde Kors, jeg skriver det på vegne av en person som har medlemskap i Røde Kors og som respekterer, men ikke nødvendigvis følger og/eller etterstreber Røde Kors' verdier på noen/alle plan selv om noen/mange/de fleste verdiene er absolutt etterstrebbare.

Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
@duckie, jeg mente ikke "forbanna rødekors som prøver å hjelpe". Du var kanskje i kongeparken i helga? Vi hadde ett litt heftig forsj i en russebil og ei jente drakk ekstremt mye. Først ca 0.25liter 40% og så styrta hun en del kalinka på 22%. Hun ble skikkelig slapp og det såg litt farlig ut. Da kom røde kors og sjekte henne og hjalp henne. Like etterpå kom det en pss vakt, eller så var det professional security og ransakte bilen vår. Vi hadde ikke noe drugs, annet enn en eller 2 koffeinpiller som låg i ett glass som fyren BURDE funnet og undersøkt. Mener å huske bilen ble ransaka i 2 forbindelser. Alle måtte ut med en gang og personen (1 eller 2) sa han skulle "searche". Tror det gikk 1 minutt eller noe, ikke noe grundigt.
Vis hele sitatet...
Vi har hovedsakelig grovsøk og finsøk men da er det snakk om å finne mennesker i snøskred. Jeg vet ikke hva PSS-vakten gjorde, men etter et sånt søk så han antakelig etter en større gjenstand som han hadde fått beskrivelse av, tror jeg. Dunk med tresprit, hva vet vi (du og jeg altså)?
Sist endret av Duckie; 5. mai 2014 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SWIM ville is at Mandy er en bedre gjest på treffet enn å kjøre Benz.
Det siste russetreff trenger er mer aggressive tullinger.