Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6824
Fikk 15g gront av en kompis, men vet ikke hvordan jreg skal royke det da jeg ikke kan rulle....

Noen som har noen kreative tips hvordan jeg kan royke dette lettest mulig?

Med hasj har jeg testa og tenne paa en klomp, sette et glass over den saa den slukner og alt blir om til smoke for saa og stikke et sugeror under glassen og suge inn all royken.

Kan jeg gjore dette med gronn thai weed ogsaa?
du kan lage en, tørr/vann - Bong
veldig enkelt og du har garantert alt du trenger i hus.

Name:  bongcustom.jpg
Views: 2397
Size:  61,3 KB
Lag eplepipe!
Plenty med guider til hvordan man lager det på youtube. Kos deg!
Sitat av Doctor'n Vis innlegg
du kan lage en, tørr/vann - Bong
veldig enkelt og du har garantert alt du trenger i hus.

Vedlegg 10007
Vis hele sitatet...
har sette paa denne men skjonner ikke hva den socket tingen er der du putter weeden, hva kan jeg bruke av ting jeg typisk har i hus?

det er vel for at weeden ikke skal falle nedd i vannet, kan jeg eventualt bruke en brus kork og stikke noen hull i den?
Sist endret av Dodecha; 21. august 2012 kl. 14:38. Grunn: DET, ikke "d"
Alle kan rulle sammen en joint. Hvis han skal begynne å lage en bong av noe slag kan han like greit bruke tiden på å lære seg å rulle, trenger ikke være en lekker cone men noe røykbart tror jeg de fleste kan ordne til.
Digital nomade
trippy's Avatar
Det er nok en pipenøkkel.
Slik som denne: http://www.brynildsrud.com/Spesialnoekler.gif

Du kan også ta ut risten fra en vannkran on putte den oppi pipenøkkelen så ikke weeden bare detter igjennom
Hvis du ikke klarer å rulle kan du prøve å rulle rundt f.eks. en penn.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Fikk 15g gront av en kompis, men vet ikke hvordan jreg skal royke det da jeg ikke kan rulle....

Noen som har noen kreative tips hvordan jeg kan royke dette lettest mulig?

Med hasj har jeg testa og tenne paa en klomp, sette et glass over den saa den slukner og alt blir om til smoke for saa og stikke et sugeror under glassen og suge inn all royken.

Kan jeg gjore dette med gronn thai weed ogsaa?
Vis hele sitatet...
Ikke bruk den metoden på weed. Det er iallefall mitt tips. Er sløseri og smaker langt fra like godt som en joint.

Kjøp vanlige rizla og prøv dette:
http://www.youtube.com/watch?v=dloVXaoavQc

Jeg husker det var slik jeg begynte å rulle. Måtte alltid ha en penn eller noe til å støtte mens jeg rullet. Nå ruller jeg L-jointer dersom jeg kun har rizla. Kingsize rullepapir er jo å foretrekke, men det selger de kun på noen få butikker.

EDIT: Kjøp blå- eller sølvrizla. De smaker mindre papir og brenner jevnere enn den oransje/røde.
Sist endret av caperno; 20. august 2012 kl. 15:39.
Du kan også ta ut tobakken av en vanlig sigarett og erstatte med weed. ville byttet ut originalfilteret for bedere virkning tho
Sist endret av Kgrow; 20. august 2012 kl. 15:45.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Alle kan rulle sammen en joint. Hvis han skal begynne å lage en bong av noe slag kan han like greit bruke tiden på å lære seg å rulle, trenger ikke være en lekker cone men noe røykbart tror jeg de fleste kan ordne til.
Vis hele sitatet...
Negativt. Kanskje hvis man har grinder og prøver en del ganger.
Beste for deg er nok å lage eplepipe eller flaskebong! Trenger bare en kartong/flaske, en penn og aluminiumsfolie.
Hvis du har astma kan du gjøre som Fjallar, lag en pipe av inhalatoren.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. august 2012 kl. 15:54.
lum kan du lage av mye rart, pipesett med ståltrå i, rister fra vasken din, bare husk og rens risten og putt den tilbake igjen, er så kjipt med vask uten rist blir bare vann søl, du har også rister gjerne i nyere hage kraner og dusj slanger.

sist jeg var i nøds tilfelle laget jeg bong ut av-

- 1 fun light saft flaske (selve bongen)
- 1 kule penn (som jeg brukte som rør ned i vannet fra kleshengeren)
- 1 bit av en kleshenger (som jeg borra opp til et lite lum)
- litt teip (som ble teipet rundt ikke lufttette områder)
og en liten bit jærnbindetråd. (som jeg snurra sammen til en rist)
Weedster star
Rull en joint. Eller bong. Lag en enkelt flaske bong av en halvlitersflaske. Brenn to hull. Og litt sølvpapir.all You need.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Anbefaler deg å øve via youtube tutorials på å rulle, meget tilfredstillende å få til perfekt spliff hver gang man ruller etter litt øving. Samt at jeg som mange andre foretrekker den mer sigende, langvarige effekten man får av spliff kontra bong.
Sitat av Kgrow Vis innlegg
Du kan også ta ut tobakken av en vanlig sigarett og erstatte med weed. ville byttet ut originalfilteret for bedere virkning tho
Vis hele sitatet...
Dette^^Noen kompiser kalte det å røyke en "city"...
Weedster star
Lager du city joint så ta ut filteret og erstatt det med Papir filter
Lille pille trille..
7 3
Sitat av Litago1 Vis innlegg
Fikk 15g gront av en kompis, men vet ikke hvordan jreg skal royke det da jeg ikke kan rulle....

Noen som har noen kreative tips hvordan jeg kan royke dette lettest mulig?

Med hasj har jeg testa og tenne paa en klomp, sette et glass over den saa den slukner og alt blir om til smoke for saa og stikke et sugeror under glassen og suge inn all royken.

Kan jeg gjore dette med gronn thai weed ogsaa?
Vis hele sitatet...
Også en meget enkel teknikk...
Du tar ei halvlitersflaske,av med korken (hiv den) så lager/brenner du et passende hull (til din tommelfinger f.eks.) så tar du litt sølvpapir å lager ei "gruve" der som korken har sitti,stikk en god del hull,ikke for store og ikke for mange men passelig så stashet ikke flyger neri flaska...
Så er det bare å plassere sølvpapiret,fyll opp med det du ønsker og FYR I VEI
DU kan ta bøtta. Den slår alltid hardt.

Ta ei bøtte, fyll den med vann. Kutt av bunnen på en 1.5 liter flaske. bytt ut korken med sølvpapir som du lager hull i med ei nål.
Dypp flasken med bunnen først ned i vannet slik at det bare er tuten som er over vann. Legg weeden oppi sølvpapiret (som er på tuten) Så brenner du weeden imens du sakte drar falsken opp av vannet. Når den er full av røyk, tar du av sølvpapiret og vips: Du har ei flaske som er full av røyk
Kværn det opp, rull en joint, røyk og kos deg! tar 5-10min + du får max effekt siden du kommer til å choke på Bong,bøtte og flaske da du tydeligvis ikke er erfaren.
Sitat av Shnuscky Vis innlegg
Også en meget enkel teknikk...
Du tar ei halvlitersflaske,av med korken (hiv den) så lager/brenner du et passende hull (til din tommelfinger f.eks.) så tar du litt sølvpapir å lager ei "gruve" der som korken har sitti,stikk en god del hull,ikke for store og ikke for mange men passelig så stashet ikke flyger neri flaska...
Så er det bare å plassere sølvpapiret,fyll opp med det du ønsker og FYR I VEI
Vis hele sitatet...
saster paa denne, den virka enkel og luguber i samme slengen.

Har royka botte flere ganger naar jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. lata som jeg skulle ut i hagen og vanne
Du må også huske et carbhole hvis du skal bruke flaske med sølvpapir! eller så kan det bli vansklig og tømme den. Det gjør du enkelt ved også brenne et lite hull ved toppen (eller hvor du nå enn holder hånden) også slipper du hullet og innhalerer som en jævel
skal laste opp bilde naar bongen er ferdig senere i dag
Sitat av Litago1 Vis innlegg
skal laste opp bilde naar bongen er ferdig senere i dag
Vis hele sitatet...
Kan du laste opp bilde av weeden også? Har hørt en del negativt om weeden i Thailand så hadde vært greit og sett hvordan det er
Sitat av Trådstarter Vis innlegg
Kan du laste opp bilde av weeden også? Har hørt en del negativt om weeden i Thailand så hadde vært greit og sett hvordan det er
Vis hele sitatet...
For bongen tok jeg bare aleminiums folie der tuten er paa flaska og stakk noen hull. Saa stakk jeg er lite hull med en varm naal nesten i bunnen av flaska. Da putter jeg weeden i foliet som er i tuten og suger fra det lille hullet som er nesten i bunnen av flaska, haaper det funker.

All weeden er pakket ned i isolert plastikk men har tatt ut en teste bit jeg skal fyre opp naa.

http://i46.tinypic.com/301fthd.jpg
Sist endret av Dodecha; 1. september 2012 kl. 15:57.
Den budden så ikke særlig bra ut spør du meg! Ser ut som en plastikkbit jo :P
Sist endret av Dodecha; 1. september 2012 kl. 15:58.
Vær så snill å klipp ut bildene når dere siterer, blir så sykt deformert layout.
stemmer at thai weeden ikke er saa bra den den gror villt ute i sols uten oppsyn, men saa er den billig ogsaa. kompissen min ga 200 kr for 15 gram.

Uansett funker det ganske bra for meg, hadde en joint med akkurst samme type for et par dager siden og ble helt borte i ca 2 timer.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Er jo ikke alltid om å gjøre å ha det kraftigst mulig heller. Handler mer på hvor mye du får ut av det i forhold til prisen i min mening. ^^
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Denne så våt ut spør du meg, hvis du fikk 15g, forstår jeg det. men om du kjøpte 15g av det der, ville jeg følt meg buffa
Hvorfor ikke bare en tørrbong, da trenger man jo kun flaske og sølvpapir, lighter og weed/hasj. haha
Sitat av Litago1 Vis innlegg
stemmer at thai weeden ikke er saa bra den den gror villt ute i sols uten oppsyn
Vis hele sitatet...
At den gror ute uten tilsyn er ikke noen grunn til at cannabisen skal være av dårlig kvalitet. Solen er definitivt en mye bedre lyskilde enn noe HPS-oppsett. Det som avgjør kvaliteten er hovedsaklig genetikken til planten(e), selv om andre faktorer også spiller inn. Svære planter utendørs, i India, for interesserte.
Sitat av Shnuscky Vis innlegg
Også en meget enkel teknikk...
Du tar ei halvlitersflaske,av med korken (hiv den) så lager/brenner du et passende hull (til din tommelfinger f.eks.) så tar du litt sølvpapir å lager ei "gruve" der som korken har sitti,stikk en god del hull,ikke for store og ikke for mange men passelig så stashet ikke flyger neri flaska...
Så er det bare å plassere sølvpapiret,fyll opp med det du ønsker og FYR I VEI
Vis hele sitatet...

haha, denne måten bruker vi mye utpå byggda her! men må påpeke at den blir mye bedre om du lager ett lite ekstra hull på venstre sida av "gruva" slik at du kan ta hele trekk og røyken ikke blir sur
Søk på waterfall bong på youtube, du trenger kun en flaske og alufolie.
Sitat av Gig Vis innlegg
Denne så våt ut spør du meg, hvis du fikk 15g, forstår jeg det. men om du kjøpte 15g av det der, ville jeg følt meg buffa
Vis hele sitatet...
den funka helt greit, har royka worse. Fikk 15g av en kompis ja, han kjopte bunten for 200kr av en dealer.
Sitat av Batman36 Vis innlegg
Rull en joint. Eller bong. Lag en enkelt flaske bong av en halvlitersflaske. Brenn to hull. Og litt sølvpapir.all You need.
Vis hele sitatet...
Vil fraråde på det aller sterkeste å styra unna sølvpapir ved bongrøyking...
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vil fraråde på det aller sterkeste å styra unna sølvpapir ved bongrøyking...
Vis hele sitatet...
De/dere har fremdeles ingen begrunnelse for at det er farlig, det tullet med farlige gasser er jo idiotisk da man gjerne lager mat med samme typen.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vil fraråde på det aller sterkeste å styra unna sølvpapir ved bongrøyking...
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du det? Kilder.
Sist endret av TheGloryHole; 21. august 2012 kl. 17:38.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
De/dere har fremdeles ingen begrunnelse for at det er farlig, det tullet med farlige gasser er jo idiotisk da man gjerne lager mat med samme typen.
Vis hele sitatet...
Hvor mange grader celsius tror du en stikkflamme produserer? Og hva er det meste din ovn kan produsere?

Hmm, nei kan ikke komme med kilder da jeg ikke gidder å google meg ihjel, men kan da ikke være bra å utsette lungene for aluminiumsfolie. Personlig røyker jeg bare weed rent, og aldri i noe annet enn glass
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Hvor mange grader celsius tror du en stikkflamme produserer? Og hva er det meste din ovn kan produsere?

Hmm, nei kan ikke komme med kilder da jeg ikke gidder å google meg ihjel, men kan da ikke være bra å utsette lungene for aluminiumsfolie. Personlig røyker jeg bare weed rent, og aldri i noe annet enn glass
Vis hele sitatet...
Aluminium har et smeltepunkt på 660 grader, mens en åpen flamme vil være på ca. 440 grader. Du får mer aluminium i deg fra maten du lager med aluminium en du får av å røyke det med en normal lighter.

Det er mye i samfunnet vårt som er dårlig for oss, som vi gjør uansett. Raffinert sukker, alkohol, mettet fett.
Det letteste er nok bare å rulle, øv deg med vanlig tobakk først.
Tok ikke lange tiden før jeg fikk det til, personlig liker jeg joint best.
Men kos deg !
Weedster star
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vil fraråde på det aller sterkeste å styra unna sølvpapir ved bongrøyking...
Vis hele sitatet...
Har hørt at det ikke er bra (aldri merket det selv) men alu folie er bare til nød for min del. Liker best og ta en Jonas. Blir det en flaske inkl er bøtta mest aktuell. Og da bruker jeg som regel Pipe nøkkel.^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du, dere, dame, foreldre eller venner lager mat med alu.folie, og kommer nok til å gjøre det en god stund fremover og. Det er ikke farlig bare så det er avkreftet med en gang. Forøvrig er det nok "farligere" å teipe på plass foliet og antenner dette ved første trekk.
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Du, dere, dame, foreldre eller venner lager mat med alu.folie, og kommer nok til å gjøre det en god stund fremover og. Det er ikke farlig bare så det er avkreftet med en gang. Forøvrig er det nok "farligere" å teipe på plass foliet og antenner dette ved første trekk.
Vis hele sitatet...
Å varme noe på grillen innpakket i aluminiumfolie er noe helt annet enn å inhalere røyken som kommer når man tenner på det.
Se en youtube tutorial om hvordan du skal rulle. Du har tross alt 15g til å lære deg på, det er ikke så vanskelig.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Å varme noe på grillen innpakket i aluminiumfolie er noe helt annet enn å inhalere røyken som kommer når man tenner på det.
Vis hele sitatet...
Men da kan jo i hvert fall de som er så livredde for dette alu tullet komme med kilder eller begrunnelse for hvorfor de mener som de gjør =)
Dette har vært hauset & tatt opp i mente her på bruket, men er fortsatt ingen som klarer komme med no kilde på hvorfor alu folie til et trekk ska være så farlig

Er selv ikke no fan av flaske etc med alu folie, men at det er så hinnsides farlig som enkelte hauser det opp til har jeg liten tro på
Sitat av Tawon Vis innlegg
At den gror ute uten tilsyn er ikke noen grunn til at cannabisen skal være av dårlig kvalitet. Solen er definitivt en mye bedre lyskilde enn noe HPS-oppsett. Det som avgjør kvaliteten er hovedsaklig genetikken til planten(e), selv om andre faktorer også spiller inn. Svære planter utendørs, i India, for interesserte.
Vis hele sitatet...

Han mener jo ikke at lyskilden er problemet. Det er det at de gror uten tilsyn.

Sånn er det de fleste steder der planten bare vokser uten stell og luking av han-planter.

De fleste bønder i f eks india, nepal, marokko og sikkert thailand også lar ikke plantene vokse villt.. Akkurat som bøndene i Norge lar ikke frukt og grønnsaker vokse vilt.
Sist endret av Naturgrønn; 29. august 2012 kl. 19:20.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Han mener jo ikke at lyskilden er problemet. Det er det at de gror uten tilsyn.
Vis hele sitatet...
Sllik jeg forstod det var begge faktorene inkludert i konklusjonen hans. Ville uansett bare få frem at genetikken spiller en stor rolle når det kommer til å få frem et kvalitetsprodukt.
ta fram tørke ruller å la hull forran å ta folie over hulle... stikk noen små hull, så har du grei tørr pipe