Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5260
Hei.

I helgen var jeg med en venninne og tok et stoff x i skogen hvor jeg hadde en uvanlig reaksjon (tror jeg fikk vrangforestillinger). Jeg oppførte meg på en måte som gjorde at venninnen min ble redd og hun endte opp med å ringe politiet. Politiet kom og tok meg i håndjern og kjørte meg til legevakten. Snakket med legen og ble skrevet ut etter halvannen time. Politiet tok aldri personnummer eller personalitet mitt, men de fikk med seg at jeg sa jeg hadde tatt stoffet x.

Politiet spurte venninnen min ut om jeg hadde truet henne, hvor vi kom fra, hva vi hadde planlagt, hvor jeg bodde osv. Hun svarte og sa også at jeg hadde tatt stoffet x. Politiet noterte ned alt hun sa.

Jeg fikk aldri beskjed at jeg ble anmeldt, men...

Saken er at jeg har bestilt dette stoffet fra utlandet gjennom deep web og to pakker har blitt stoppet før.

Vil politiet legge sammen to og to, og se opp i gamle saker for så å anmelde meg? Tror dere at dette kan få konsekvenser for meg? Hvis jeg nekter og sier at jeg aldri tok noe stoff og at jeg bare var veldig full og gjentok hva de sa, slipper jeg unna da?
Hvis du får slik reaksjon, vil jeg anbefale deg å ligge unna dette stoffet i framtiden. Både av hensyn til deg selv og dem rundt deg.
Umulig for oss å vite hvordan dette går. Men som du kan se fra andre tråder her på forumet så virker konsensus å være å nekte for alt. Aldri innrøm noenting og hold deg til det du sier. Om du nå skal si du var full så får du bare kjøre på med dette.

Hva gjorde de på legevakten? Tok de blodprøver/urinprøver? Om det ikke ble tatt prøver så tenker jeg du bare skal ta det helt med ro.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvis du får slik reaksjon, vil jeg anbefale deg å ligge unna dette stoffet i framtiden. Både av hensyn til deg selv og dem rundt deg.
Vis hele sitatet...
Egentlig litt vrient å skulle gi råd når man ikke vet hva
slags stoff det gjelder, evt. om dette ble tatt på toppen
av noe annet. Årsaken til reaksjonen er ganske relevant, og
kan være grei å kjenne til om man skal unngå lignende i
fremtiden.

Ellers vil jeg jo påstå at det ikke var særlig smart av
denne venninnen å ringe politiet.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Ellers vil jeg jo påstå at det ikke var særlig smart av
denne venninnen å ringe politiet.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det var veldig voksent og ansvarlig gjort. Har du en god venninne som bryr seg, så er det riktige å ringe politiet/ambulanse dersom du tror det er alvorlig helserisiko med kompisen din.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg synes det var veldig voksent og ansvarlig gjort. Har du en god venninne som bryr seg, så er det riktige å ringe politiet/ambulanse dersom du tror det er alvorlig helserisiko med kompisen din.
Vis hele sitatet...
Hun trodde nok kanskje hun gjorde det beste for fyren, men var ganske så dumt å ringe politiet istedet for ambulanse med mindre fyren ble voldelig.

Vist jeg ikke tar veldig feil så har ambulansen/legevakta en sånn policy at de ikke kontakter politiet om du ringer dem ang rus (overdose, panikk, osv..) nettopp av den grunn for at folk ikke skal la være å ringe dem i frykt for å bli tatt av politiet. Unntaket er vel sikkert om vedkommende har blidt voldelig, da kontakter de sikkert politiet vill jeg tro

Men om det stemmer kan sikkert noen andre her inne bekrefte (er ganske så sikker på at det er sånn)

Til TS:
Har du lyst til å meddele hvilket stoff/stoffer du tok? og kanskje hvordan reaksjon du fikk. Spør av nysgjerrighet
Sist endret av Alge; 31. mai 2017 kl. 15:45.
Sitat av Alge Vis innlegg
Hun trodde nok kanskje hun gjorde det beste for fyren, men var ganske så dumt å ringe politiet istedet for ambulanse med mindre fyren ble voldelig.

Vist jeg ikke tar veldig feil så har ambulansen/legevakta en sånn policy at de ikke kontakter politiet om du ringer dem ang rus (overdose, panikk, osv..) nettopp av den grunn for at folk ikke skal la være å ringe dem i frykt for å bli tatt av politiet. Unntaket er vel sikkert om vedkommende har blidt voldelig, da kontakter de sikkert politiet vill jeg tro

Men om det stemmer kan sikkert noen andre her inne bekrefte (er ganske så sikker på at det er sånn)

Til TS:
Har du lyst til å meddele hvilket stoff/stoffer du tok? og kanskje hvordan reaksjon du fikk. Spør av nysgjerrighet
Vis hele sitatet...
Nå virker det heldigvis til at politiet tok det ganske greit hvis de ikke sa noen ting om anmeldelse eller tok noen navn, men du har nok rett.

I sånne tilfeller burde man ringe ambulanse dersom du ikke vil havne i trøbbel. Helsepersonell har nemlig taushetsplikt ovenfor nødetater, bortsett fra noen unntak:
Sitat av Helsedirektoratet
Særlig om helsepersonells opplysningsplikt til nødetater:
[*]Helsepersonell skal på eget initiativ, varsle politi og brannvesen dersom det er nødvendig for å avverge alvorlig skade på person eller eiendom.[*]Helsetjenesten kan bruke politiet til å varsle pårørende til pasienter som er innlagt etter en krise- eller katastrofesituasjon. Navn og innleggelsessted kan utleveres til politiet til dette formålet.[*]I en krise- eller katastrofesituasjon med mange savnede, skal helsepersonell oppgi navn på pasienter som kommer fra åstedet til nødetater og redningsmannskap, for at disse skal få oversikt savnede og ikke binde opp ressurser til leting etter personer som er funnet.
Vis hele sitatet...
Kilde: Helsedirektoratet
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg synes det var veldig voksent og ansvarlig gjort. Har du en god venninne som bryr seg, så er det riktige å ringe politiet/ambulanse dersom du tror det er alvorlig helserisiko med kompisen din.
Vis hele sitatet...
Nå sier han ikke hvilket stoff det er, men om det var et hallusinogen er det dummeste man kan gjøre å ringe politiet. Ambulanse er hva man bør ringe med mindre personen som er ruset er til fare for andre.

Edit: Hadde en cachet versjon av posten oppe så jeg så ikke de siste innleggene.
Sist endret av Esoterisk; 1. juni 2017 kl. 11:23. Grunn: Leste ikke tidligere innlegg godt nok, gjentok informasjon
Sitat av Alge Vis innlegg
Hun trodde nok kanskje hun gjorde det beste for fyren, men var ganske så dumt å ringe politiet istedet for ambulanse med mindre fyren ble voldelig.

.........

Men om det stemmer kan sikkert noen andre her inne bekrefte (er ganske så sikker på at det er sånn)
Vis hele sitatet...
Øy. Jeg var med i en slik episode for noen år tilbake der ambulanse ble tilkalt pga tilstand og et sterkt ønske om at helsepersonell kunne ta seg av vedkommende. Var ikke snakk om noe sterke stoffer, kun litt røykings, mdma og alkohol.

Til alles forbauselse kom politet, alle løp sin egen vei mens vedkommende ble satt inn i bilen Ingen ambulanse noen vei, men tok ikke mange minuttene før purkejævelen kom å ødela den stemningen.

Vet ikke om dette er vanlig praksis, men det var jo ikke den hjelpen vi ville ha, men ambulansepersonell som vet litt mer enn politimannen som mener hasj kan skytes IV og drepe liv.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Hun trodde nok kanskje hun gjorde det beste for fyren, men var ganske så dumt å ringe politiet istedet for ambulanse med mindre fyren ble voldelig.
Vis hele sitatet...
Om du ringer ambulansen kommer politiet uansett. Snakker av erfaring. Ene gangen kom KUN politiet og ikke ambulansen selv om jeg ringte 113. Jævla tullinger.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Øy. Jeg var med i en slik episode for noen år tilbake der ambulanse ble tilkalt pga tilstand og et sterkt ønske om at helsepersonell kunne ta seg av vedkommende. Var ikke snakk om noe sterke stoffer, kun litt røykings, mdma og alkohol.

Til alles forbauselse kom politet, alle løp sin egen vei mens vedkommende ble satt inn i bilen Ingen ambulanse noen vei, men tok ikke mange minuttene før purkejævelen kom å ødela den stemningen.

Vet ikke om dette er vanlig praksis, men det var jo ikke den hjelpen vi ville ha, men ambulansepersonell som vet litt mer enn politimannen som mener hasj kan skytes IV og drepe liv.
Vis hele sitatet...
Akkurat det som skjedde med meg og! Drit fett at politiet kommer når vennen min er i psykoseland og holder på å ta livet sitt. Han ble ikke mer rolig av å få 5 politibetjenter til å legge han i bakken og kaste han på glattcelle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat det som skjedde med meg og! Drit fett at politiet kommer når vennen min er i psykoseland og holder på å ta livet sitt. Han ble ikke mer rolig av å få 5 politibetjenter til å legge han i bakken og kaste han på glattcelle.
Vis hele sitatet...
Haha samma. "forebyggende og er her for å hjelpe deg"- rett oppi hølet der sola ikke skinner
elevatormusician
sorrY's Avatar
Du har ingenting å bekymre deg for.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du ringer ambulansen kommer politiet uansett. Snakker av erfaring. Ene gangen kom KUN politiet og ikke ambulansen selv om jeg ringte 113. Jævla tullinger.
Vis hele sitatet...
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Øy. Jeg var med i en slik episode for noen år tilbake der ambulanse ble tilkalt pga tilstand og et sterkt ønske om at helsepersonell kunne ta seg av vedkommende. Var ikke snakk om noe sterke stoffer, kun litt røykings, mdma og alkohol.

Til alles forbauselse kom politet, alle løp sin egen vei mens vedkommende ble satt inn i bilen Ingen ambulanse noen vei, men tok ikke mange minuttene før purkejævelen kom å ødela den stemningen.

Vet ikke om dette er vanlig praksis, men det var jo ikke den hjelpen vi ville ha, men ambulansepersonell som vet litt mer enn politimannen som mener hasj kan skytes IV og drepe liv.
Vis hele sitatet...
Humm.. Jævlig kjipt da.

Var en episode for en stund siden da en kammerat av meg gikk på en ganske kjip midlertidig psykose mens folk kosa seg langt inni skauen. Folk ringte ambulansen og var bare dem som kom heldig vis.

Dem så at folk var åpenbart rusa på annet enn alkohol og vedkommende ble til og med kjørt på psykk uten at noe politi ble blannet inn.
Var kanskje bare heldige da?
Politiet har ikke ressurser til å etterforske deg fordi du ble tatt ruset. Tok de blodprøve av deg får du kanskje en bot.