Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5778
Hei. Vurderer å gå til innkjøp av paintball. for å fylle flasken til paintballen har jeg hørt at det finnes fyllestasjoner. Vil en "vanlig" (stor en) kompressor klare å produsere nok trykk til å fylle flasken slik at det blir like stort trykk som på en fyllestasjon?

Takk for svar
kjøper du paintball i en butikk så får du sikkert fullt opp flaska der. er det luft så er det ikke noe problem. er det co2 så blir det en del vanskeligere
Kjøp luft og ikke co2, luft er gratis og fylle og kan spilles med i all slags vær og til alle årstider!
Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Kjøp luft og ikke co2, luft er gratis og fylle og kan spilles med i all slags vær og til alle årstider!
Vis hele sitatet...
Hva?
Sist endret av KRS93; 20. april 2011 kl. 19:45.
Tenk litt, kjøp luftFLASKA og ikke co2FLASKA så kan du fylle luftflaska gratis
Som Andy sa, så ville jeg heller gått for Lufttank, greit at de går tomt litt raskere, men er billigere å fylle på, og kan brukes på alle typer markører. I motsetning til Karbondioksid som ikke virker på de fleste banemarkører.
Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Tenk litt, kjøp luftFLASKA og ikke co2FLASKA så kan du fylle luftflaska gratis
Vis hele sitatet...
Åja, selvsagt.
Er det like utbredt med luftfylling som co2 da?

Sitat av KRS93 Vis innlegg
Åja, selvsagt.
Er det like utbredt med luftfylling som co2 da?

Vis hele sitatet...
Ja, det er det. Kjøper du en fyllestasjon evnt dykkerflasker også så vil de fleste brannstasjonene i landet være behjelpelige med å fylle flaska di. Det er som regel også muligheter for å fylle de fleste steder der det foregår organisert spilling.
HøyRisiko Psykopat
her er en pumpe du kan bruke til å fylle luft

330 bar for 1990 kr
edit: Denne Walther-håndpumpen brukes spesfikt til Walter Dominator 1250!
Sist endret av OlaWaagen; 20. april 2011 kl. 20:45.
Luft er mer utbredt en Co2. Skal du spille på bane så er det nok ikke Co2 der.
Trådstarter
20 2
Mange takk for svar men spørsmålet mitt var egentlig om jeg kunne fylle opp flaska med en vanlig kompressor? jeg og bor i rogaland som jeg ser at noen av posterne gjør her men jeg har ikke tenkt å spille på bane og det er ikke ideelt og besøke butikk, fyllestasjoner, brannstasjoner osv som nevnt over
Kommer ann på hvor mange bar kompressoren er på.
Matcher den luftflaska di er det ingen problem, kan hende du må kjøpe en ventil som passer om du ikke har det.
Trådstarter
20 2
Ventiler kan skaffes men da har jeg fått det svaret jeg trenger tusen takk !
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
her er en pumpe du kan bruke til å fylle luft

330 bar for 1990 kr
edit: Denne Walther-håndpumpen brukes spesfikt til Walter Dominator 1250!
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt hvordan det er relevant i denne tråden?
Parkettetterligning
En fyllestasjon trenger du ja, men en vanlig kompressor er som regel ikke sterk nok. Vet at mange brannstasjoner tilbyr påfyll for 50 kroner.
En vanlig kompressor som de på bensinstasjoner, gårder og lignende er bare sterk nok til et par kuler.