Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1443
hallo ..

nettopp kjøpt meg nytt paintball gevær..

og på tanken som fulgte med den sto det at den var en CO2 Tank... men jeg har bare tillgang til Trykkluft ... så går det ann å fylle Trykkluft på tanken og ikke CO2 ??

hva er egentlig forskjellen uansett ?? :P
fyfy og fylle Luft på CO2 tanker, og omvendt. Koster en 500kr elns for en brukt luft tank på finn.
Hvorfor risikere så mye for så lite.

btw: Trykket er forskjell.
Trådstarter
Sitat av inzane1891
fyfy og fylle Luft på CO2 tanker, og omvendt. Koster en 500kr elns for en brukt luft tank på finn.
Hvorfor risikere så mye for så lite.

btw: Trykket er forskjell.
Vis hele sitatet...
ja men kan da vell ikke være så farlig viss man fyller f.eks bare 2500 psi med luft når tanken var beregnet på 3000 psi med CO2.. eller?
Problemet er at luft er mye mer sensitivt for varmeforskjeller enn Co2 og kan fort ekspandere ved temperaturøkninger. Bl.a. derfor man foretrekker å bruke Co2 i softgun kontra propan o.l.
Sitat av Deezire
Problemet er at luft er mye mer sensitivt for varmeforskjeller enn Co2 og kan fort ekspandere ved temperaturøkninger. Bl.a. derfor man foretrekker å bruke Co2 i softgun kontra propan o.l.
Vis hele sitatet...
Vel den ene softgunnen min bruker en blanding med propan og noe annet, men blowback'en bruker co2 patroner.
Jeg ville kjøpt en luft tank uansett.
Først og fremst fordi den skyter mye rettere og er mye snillere mot ballen.
I tilleg blir ikke metallet på markøren så voldsomt kaldt.
Så slipper man også å være så slemm mot naturen
Mengden Co2 i en slik tank tilsvarer vel kanskje en liten svipptur til butikken med bilen, så det ville ikke vært min største bekymring. Det er sant at luft gjør banen mer "nøytral" enn med f.eks. gass og Co2 som har annen tetthet en luft, men med paintball så gjør det ikke store utslaget siden kulen har såpass stor vekt. I Airsoft kan det ha en innvirkning på banen, men ikke noe stort som jeg har lagt merke til.

Gass er et helvete hvis du skal skyte i vinkel +/- 5-10 grader, plutselig får man veldig mye mer gass enn ellers. Egner seg rett og slett best hvis man skyter relativt rett frem, i forhold til tanken.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kort info om Luft og Co2

Luft kan brukes på både Mekaniske og elektriske markører
Co2 kan bare brukes på Mekaniske unntagen Smart Parts markører