Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1991
Hei der.

Benzodiazapiner er ett preparat enormt mange bruker, fra lege eller gaten og ca 50% mer enn 3mnds bruk sliter med å gå av, andre (med tidligere missbruk) kortere bruk.

Hva er deres mest behagelige måte å komme
seg av benzodiazapiner på?

Jeg har brukt disse i nermere 20år nå på daglig basis og vært igjennom vært ett slag på det Norske marked, samt det illegale.

Har forstått at alle reagerer forskjellig på di forskjellige typene inkl så kalte ‘ikke-benzodiazapiner’ (Z-Hypnotika)

Jeg har prøvd legens anbefalinger, trapp ned til Sobril 10mg, del i to, annenhver dag til 3. hverdag osv. Til ‘coldturky’ alle typene inkl 542.

Personlig er å bruke Diazepam sammen men Nitrazipam. Til å avslutte Diazepam og kun bruke Nitrazipam fra 4 til 3 til 2, 1 og en halv. Og gå over til 5mg(Ikke 7,5mg) Immovane, helst Zolpidem (5mg ikke 10mg) om du klarer å fungere på det. Etter ca en mnd fra hverdag til annenhver til ved behov, med ikke daglig bruk av ett ‘ikke-benzodiazapin’ - har man kun ett par ubehagelige dager så er man fri, man kan fremdeles slite med søvn, angst, uro, spenning, russug, men utenom benzodiazapiner, finnes det mange andre alternativer! Andre preparater, naturmedisin, meditasjon, yoga you freking name it, så lenge det funker for deg.

Men mine desidert verste å gå av ‘coldturky’ er like ille Sobril og Xanor - psykotisk, abstinensmessig, angst, insomnia. Litt ulogisk pga Diazepams aktive metabolitter omdannes/konjugeres oksazepam(Sobril) og temazepam(Restoril), så man skulle tro at Diazepam var noe ‘verre’ pga aktige metabolitter?

Har en måte til - da klarte jeg å hoppe fort av - Diazepam stikkpiller! Au, fy og faen - man gruer seg til neste dildobesøk av en stikkpille - så sant du ikke liker den type da!

Anyways - hva er din beste løsning på dette sterkt avhengighetsskapende?
For meg så har det fungert veldig bra å trappe forsiktig ned til minste mulig dose og så gå over til 15-30 mg Kodein inntil 4 ganger daglig i ca. 1 uke. Da slipper jeg i det minste de akutte og mest ubehagelige abstinensene.
Trådstarter
26 4
Sitat av Who? Vis innlegg
For meg så har det fungert veldig bra å trappe forsiktig ned til minste mulig dose og så gå over til 15-30 mg Kodein inntil 4 ganger daglig i ca. 1 uke. Da slipper jeg i det minste de akutte og mest ubehagelige abstinensene.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva type benzodiazapin?
Sitat av Ro-5-0690 Vis innlegg
Kan jeg spørre hva type benzodiazapin?
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle er det både Valium, Rivotril og Imovane, men i all hovedsak Valium
Du har brukt benzo i 20 år.Det mest forsvarlige er at du kontakter legen din og får en henvisning til avrusning/døgnopphold over en tre ukers periode. Alle andre råd er uforsvarlig.
Sitat av Patricia Vis innlegg
Du har brukt benzo i 20 år.Det mest forsvarlige er at du kontakter legen din og får en henvisning til avrusning/døgnopphold over en tre ukers periode. Alle andre råd er uforsvarlig.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med denne.
Etter så mange år, trenger du legeassistert seponering.
Trådstarter
26 4
Ok - takk for tips til meg, klarer selv fint å gå av benzodiazapiner selv.

For meg å gå av benzo, er ikke problemet. Det er gjort flere ganger. Men det er livet etter - med såpass mange års bruk og missbruk er CNS ganske nedbrutt å ville brukt mange år på å bygge det opp, om jeg noen gang ville blitt meg selv 100% igjen uten. Men back to topic!

Hvilken metode mener du er den beste måten å gå av benzodiazapiner når du først er blitt avhengig?
Sitat av Ro-5-0690 Vis innlegg
Ok - takk for tips til meg, klarer selv fint å gå av benzodiazapiner selv.

For meg å gå av benzo, er ikke problemet. Det er gjort flere ganger. Men det er livet etter - med såpass mange års bruk og missbruk er CNS ganske nedbrutt å ville brukt mange år på å bygge det opp, om jeg noen gang ville blitt meg selv 100% igjen uten. Men back to topic!

Hvilken metode mener du er den beste måten å gå av benzodiazapiner når du først er blitt avhengig?
Vis hele sitatet...
Du kan jo alltids forsøke cannabis, noe som også vil gjøre de psykiske abstinensene (som du sannsynligvis vil være plaget av i opptil 2 år) mye lettere å komme over. Selv så ville jeg ha gått for Kodein eller Tramadol den første uken etter at du har seponert og så gå over til cannabis de påfølgende 2-3 månedene.

Jeg bruker ikke cannabis selv, men jeg har hørt flere historier på spesielt reddit hvor dette anbefales.
Sist endret av Who?; 11. mars 2018 kl. 20:17.
Sitat av Ro-5-0690 Vis innlegg
Ok - takk for tips til meg, klarer selv fint å gå av benzodiazapiner selv.

For meg å gå av benzo, er ikke problemet. Det er gjort flere ganger. Men det er livet etter - med såpass mange års bruk og missbruk er CNS ganske nedbrutt å ville brukt mange år på å bygge det opp, om jeg noen gang ville blitt meg selv 100% igjen uten. Men back to topic!

Hvilken metode mener du er den beste måten å gå av benzodiazapiner når du først er blitt avhengig?
Vis hele sitatet...
Kjenner problemet. Hadde nedtrapping på Rivotril i 2014 etter 8 års hardbruk av rivotril, xanor og rohypnol.
Avsluttet bruken helt da jeg ble kraftig spysyk og ikke klarte å holde en pille nede på 12 dager.

Har i ettertid hatt store problemer med å finne min personlighet, humor osv. Det har ført til isolasjon, selv om angsten ble mindre tilstedeværende etter avsluttet bruk av benzo.
Trådstarter
26 4
Cannabis hadde vært fint - men da jeg ikke får det utskrevet, blir det lite alternativ - samt jeg har gått ned fra 120mg/døgn Dolcontin til 0,7mg/døgn Buprenofin, er ikke opioder alternativ.

Som ‘SkammeligNykter’ sier - er det ettertiden som er den verste. Avhoppet er en lek i forhold. Som var i hovedsak topic her.

Kjenner til med å ikke kunne holde på ei pille, kvalm og uvell konstant - men var i hovedsak kun etter langtids Alprazolam. På Rivotril og Nitrazipam er problemet ukjent. Samme med Diazepam og Nitrazipam.
Sitat av Ro-5-0690 Vis innlegg
Cannabis hadde vært fint - men da jeg ikke får det utskrevet, blir det lite alternativ - samt jeg har gått ned fra 120mg/døgn Dolcontin til 0,7mg/døgn Buprenofin, er ikke opioder alternativ.
Vis hele sitatet...
Da kan jo alltids Darknet være en mulighet, hvor du til og med får weed, som kan være til nytte ved eventuell kvalme pga. Nedtrapping eller seponering på opiatene du tar.
Vil isåfall også anbefale reddit.com/r/darknetmarketsno
Sist endret av Who?; 12. mars 2018 kl. 00:51.
Jeg har alltid brukt imovane, stilnocht og hasj(i den rekkefølgen) selv i kniper med benzo abstinens, jeg velger å bare ta litt diazepam som vedlikehold nå pluss imovane kveld, jeg tar av og til xanor ved behov for noe som fungerer. Jeg gruer meg til jeg må fungere helt uten, men jeg tviler på det med det første. Jeg fungerer på 20mg diazepam jeg, så lenge jeg har imovanen på kvelden. Tok alt mellom himmel og jord før. Det hele begynte med 542

s
Sist endret av saviour; 14. mars 2018 kl. 09:41.