Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1319
Jeg har ett spørsmål angående serviceprogrammet på subaru legacy 2002 mod.

I serviceboka står det at registerreim, løpehjul etc må byttes på 100 000km/48 mnd ( det som inntreffer først). I amerikansk servicebok til samme bil med samme motor står det oppført 160 000km/105mnd.

Er det noen som har noen formening om hvorfor? Jeg er på 78 mnd og 30 000km siden forrige bytte og tenker at det er forsvarlig å vente noen måneder med bytte.
Er du sikker på at du ikke forveksler miles og km nå? 1 miles er 1.6 km, noe som forklarer forskjellen.

Hvis registerreima ryker, så kan det føre til litt ekstra arbeid. Tenning, ventilløftere o.l. må justeres på nytt. Det å bytte reim før den ryker er rimelig trivielt, skru opp siden av motoren, skyve på ny reim inn på hjulene, så langt inn som man for den (Huske den gamle reima står ennå på). Også bare bruke kniv for å dele den gamle reimen i to, for så å skyve den nye reimen helt inn på hjulene. Husk bare at antall tenner på reimen og hjulene har stor betydning når det kommer til registerreim.
Sist endret av 0xFF; 10. desember 2017 kl. 21:33.
Fiffig triks, det skal jeg gjøre når jeg bytter. Det er forresten 105 000miles mildt regnet om til 160 000km. Ikke at det har noe å si enten eller, er på 30 000km siden forrige bytte
det hender "like" biler blir levert med tekniske variasjoner i ulike markeder, muligt den amerikanske versjonen f.eks. ble levert med en mer heavy-dutey reg reim? selv om årsmodell og motorstørrelse er like trenger ikke alle detaljer å være identiske, bilprodusenter tilpasser seg både forskjellig lovgivning men også hva forbrukerne ønsker og forventer, reg. reim i stede for kjede var og er fortsatt litt uvanligt for mange amerikanere har jeg inntrykk av
Reima er rimelig og du trenger ikke være rakett forsker for å skifte den. Bytter du for tidlig så er det langt bedre enn å bytte for seint.
Er du riktig uheldig så må du skifte hele motoren hvis reima ryker...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bytta selv, inkl remhjul og vannpumpe. Ikke rakettforskning, indeed, men ikke akkurat enkelt heller