Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4738
Lurer bare på om flere bruker dette her i landet?

Vi har alltid hatt utrolig dårlig nett, helt til i fjor da vi fikk satellitt internett fra breiband.no, må si det funker ganske bra.

Det eneste er responstiden/pingen er ganske treg, rundt 700-800 ms

men det fra og ha ett nett som kun hadde en hastighet på 20 kb/s ( ice.net )til 2 Mb/s så klager jeg ikke.

Problemet jeg kan merke er avspilling på YouTube virker som YouTube ikke alltid tror jeg har nett, så det kan henge seg litt..
Sist endret av Shreddy; 5. august 2014 kl. 14:31.
Det er nok mange som benytter seg av bredband over luftlinje her til lands, men man må huske på at de som leverer disse tjenestene ikke er der for å konkurrere mot kabel/fiber løsninger - heller for å nå ut til mennesker som bor der ingen skulle tru at nokon kunne bu eller i områder hvor andre leverandører har sprengt kapasitet og ikke ønsker å utvide - noe som er positivt for de det gjelder.

At responstiden er såpass høy er dog forståelig da all kommunikasjon går over satellitt.
Har hatt ICE, og hastigheten der har vært varierende, men funker som en backup internett for min del - den er også grei å ha på tur, på hytten osv Eneste positive med ICE, er at grensen på 8-10 GB/mnd blir ikke aktivert før litt etter man når grensen. Jeg klarte å bruke 60-70 GB før de satte ned farten, da var det fint verdt pengene

Tooway (antar det du har?), har vi nå. Treg responstid, så funker ikke til spill o.l., bare nedlastning og videoer. Nettsider bruker fortsatt til dels lang tid på å laste seg inn på grunn av MS'en, og Apple-produkter er ekstreme på dette, tar lengre tid på Tooway enn si, av og til, Edge.

Personlig har jeg dårlig erfaring, hatt problemer siden jeg skaffet det, og 90% av kundebehandlerene på Breiband.no er svært usympatiske og uhjelpsomme.

Pr dags dato betaler jeg 600,- i måneden for 5% av hastigheten jeg skulle ha, pluss tusenvis av kroner på reparatør som ikke har hjulpet, og jeg i tillegg ikke fikk reklamasjon for.

I tillegg endret de avtalen med fri bruk på internett fra 23.00 - 07.00 til 00.00 - 06.00. Høres ikke ille ut, men døgnrytmen min gjør at det egentlig ikke er verdt det lengre.

På grunn av spilling o.l. har jeg også en 4G router som akkurat såvidt klarer å få inn rester av 3G signaler i området. Heldigvis.
Sist endret av Feylix; 5. august 2014 kl. 14:45.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Feylix Vis innlegg
Har hatt ICE, og hastigheten der har vært varierende, men funker som en backup internett for min del - den er også grei å ha på tur, på hytten osv Eneste positive med ICE, er at grensen på 8-10 GB/mnd blir ikke aktivert før litt etter man når grensen. Jeg klarte å bruke 60-70 GB før de satte ned farten, da var det fint verdt pengene

Tooway (antar det du har?), har vi nå. Treg responstid, så funker ikke til spill o.l., bare nedlastning og videoer. Nettsider bruker fortsatt til dels lang tid på å laste seg inn på grunn av MS'en, og Apple-produkter er ekstreme på dette, tar lengre tid på Tooway enn si, av og til, Edge.

Personlig har jeg dårlig erfaring, hatt problemer siden jeg skaffet det, og 90% av kundebehandlerene på Breiband.no er svært usympatiske og uhjelpsomme.

Pr dags dato betaler jeg 600,- i måneden for 5% av hastigheten jeg skulle ha, pluss tusenvis av kroner på reparatør som ikke har hjulpet, og jeg i tillegg ikke fikk reklamasjon for.

I tillegg endret de avtalen med fri bruk på internett fra 23.00 - 07.00 til 00.00 - 06.00. Høres ikke ille ut, men døgnrytmen min gjør at det egentlig ikke er verdt det lengre.

På grunn av spilling o.l. har jeg også en 4G router som akkurat såvidt klarer å få inn rester av 3G signaler i området. Heldigvis.
Vis hele sitatet...
Jeg har ICE på hytta ja, ICE fungerer utrolig fint der, men ikke her pga vi ikke har noe dekning kun 1 strek på Edge.. så ja..

Stemmer, er Tooway. Ja, kommer vel helt opp til hvilken erfaring man har, f.eks jeg har aldri hatt noe super nett her... kun det dårlige! Så når man først får noe som fungerer greit så er man fornøyd

Spiller uansett aldri, jeg hadde flaks og kjøpte det da de hadde evig databruk så jeg kan bruke akkurat så mye jeg ønsker 24/7 og det er jo flott når man bruker mye data!
ICE bruker eget nett, så om du har edge på telenor/netcom kan ICE ha bedre dekning. Test hvis du har tilgang på en ICE router?
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg
ICE bruker eget nett, så om du har edge på telenor/netcom kan ICE ha bedre dekning. Test hvis du har tilgang på en ICE router?
Vis hele sitatet...
Ja, det gammle mobilnettet? vi fikk maks 20 kb/s selv med antenne på veggen.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har også toway satelittradio internett er absolutt det dårligste internett jeg har vert borti må slå av nettet 2-3 ganger I døgnet og det er som å kjøpe ut på motorveien og bare får inn første gir og må resette nettet hver kilometer og servicen til Bb (breiband.no ) har jeg opplevd som null aldri mer